Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.
Naczepy wywrotki eksploatowane są zwykle bardzo intensywnie, z wykorzystaniem pełnej ładowności. Miejsca załadunku i rozładunku znajdują są zazwyczaj poza drogami utwardzonymi. W warunkach terenowych szczególnie trudnej próbie poddawane jest zawieszenie, które musi spełniać wysokie wymagania wytrzymałościowe i być pewnym punktem każdego pojazdu. BPW od wielu lat dostarcza takie zawieszenia producentom wywrotek. W 2017 roku BPW wprowadza do oferty nowe wykonanie zawieszenia ECO Air COMPACT (EAC) w wersji HD „heavy-duty”. Jest to wykonanie przeznaczone do zastosowań 9t w pojazdach pracujących w trudniejszych warunkach - typowych dla wywrotek i dla pojazdów zbiornikowych. Doskonale sprawujące się w pojazdach w ruchu dalekobieżnym, zawieszenie ECO Air COMPACT zostało odpowiednio zmodyfikowane.
Naczepy wywrotki eksploatowane są zwykle bardzo intensywnie, z wykorzystaniem pełnej ładowności. Miejsca załadunku i rozładunku znajdują są zazwyczaj poza drogami utwardzonymi. W warunkach terenowych szczególnie trudnej próbie poddawane jest zawieszenie, które musi spełniać wysokie wymagania wytrzymałościowe i być pewnym punktem każdego pojazdu. BPW od wielu lat dostarcza takie zawieszenia producentom wywrotek. W 2017 roku BPW wprowadza do oferty nowe wykonanie zawieszenia ECO Air COMPACT (EAC) w wersji HD „heavy-duty”. Jest to wykonanie przeznaczone do zastosowań 9t w pojazdach pracujących w trudniejszych warunkach – typowych dla wywrotek i dla pojazdów zbiornikowych. Doskonale sprawujące się w pojazdach w ruchu dalekobieżnym, zawieszenie ECO Air COMPACT zostało odpowiednio zmodyfikowane.
Kluczowe zmiany dotyczą bezobsługowego połączenia elementów zawieszenia (wahacza i wspornika miecha) z korpusem osi. Optymalizacja polega na uformowaniu specjalnego kształtu powierzchni elementów zawieszenia współpracujących z korpusem osi (Rys.3). W dodatkowym procesie technologicznym powierzchnie styku tych elementów poddawane są obróbce laserowej (Rys.2). W wyniku obróbki laserem, po zmontowaniu zawieszenia z korpusem osi, powstaje mocne połączenie kształtowe zapewniające wytrzymałość wymaganą w warunkach eksploatacji standardowego off-road. Dla pojazdów współpracujących z rozściełaczem asfaltu przewidziano opcję z krótszymi wspornikami miechów zawieszenia.
Rys. 1.
EAC HD jest zawieszeniem o nośności 9t, przeznaczone do pracy w warunkach „standard off-road”. Oznaczenie zawieszeń EAC HD to: zaślepki na wahaczach i naklejki na kapslach
ze znakiem EAC HD.
Ponadto zawieszenia EAC HD wyposażane są we wzmocnione amortyzatory HD o odpowiednio dobranej charakterystyce tłumienia. Do wyboru klientów są osie BPW ECO Plus 3 z hamulcami tarczowymi lub bębnowymi. Dodatkowe doposażenie w postaci osłon tarcz hamulcowych oraz mechanizmów podnoszenia osi obniżają koszty eksploatacji.
![]() | ![]() |
Rys. 2. Laserowe formowanie powierzchni przylegania wahacza do korpusu osi. | Rys. 3. Obrobiona laserowo powierzchnia współpracy wspornika miecha z korpusem osi. |
Gwarancja ECO Plus 5+3 lata
Jednocześnie z wprowadzeniem do oferty zawieszenia ECO Air COMPACT HD, BPW wprowadza nowe warunki gwarancji. Dla osi wyprodukowanych po 1 stycznia 2017 roku, Gwarancją ECO Plus 5+3 lata objęte są zawieszenia wszystkich pojazdów eksploatowanych w warunkach on-road i standard off-road, w tym również wywrotki. Podstawowy okres Gwarancji ECO Plus to 5 lat. Bezpłatne przedłużenia 5-cio letniej Gwarancji ECO Plus o kolejne 3 lata następuje po wykonaniu przeglądu głównego w autoryzowanej stacji serwisowej BPW.
Poza zawieszeniami BPW dostarcza producentom naczep również inne komponenty do budowy pojazdów, takie jak: nogi podporowe BPW, felgi aluminiowe ECO Wheel, dyszle i obrotnice. Ponadto w skład Grupy BPW wchodzą marki: hestal – komponenty do zabudowy, HBN – błotniki, idem telematics – systemy telematyczne oraz ermax – układy oświetlenia. Tak szeroka oferta poparta wieloletnim doświadczeniem, wiedzą i zapleczem technicznym stawia BPW w pozycji Partnera Systemowego w relacjach z klientami.
Więcej na www.bpw.pl
11 lipca 2025
Ford Trucks w ramach realizacji nowego programu szkoleń dla kierowców na terenie całej Europy podpisał umowę partnerską z belgijską firmą [...]
9 lipca 2025
Rozwiązania typu Sale & Rentback, oferowane przez niezależnych liderów rynku wynajmu pojazdów ciężarowych – takich jak TIP Group – mogą [...]
2 lipca 2025
Donald Tusk Prezes Rady Ministrów zapowiedział wprowadzenie od 7 lipca br. kontroli na przejściach granicznych z Niemcami oraz z Litwą. [...]
30 czerwca 2025
Branża transportowo-logistyczna to kręgosłup europejskiej gospodarki – szybka, elastyczna, ale też narażona na silne wahania rynkowe i problemy z płynnością [...]
20 czerwca 2025
Większość przewoźników w Polsce nie negocjuje kontraktów, tylko je podpisuje – również jeśli zawierają skrajnie niesprawiedliwe, a nawet nielegalne zapisy. [...]
13 czerwca 2025
Polski Instytut Transportu Drogowego prezentuje raport branżowy z danymi, analizą i komentarzami praktyków branży.
5 maja 2025
Legal Telematics i CRT Partner łączą siły dla flot pojazdów - nowa jakość w zarządzaniu flotą
28 marca 2025
Flota pojazdów musi być technicznie sprawna i ekonomicznie opłacalna. Rosnące koszty inwestycji i presja konkurencji wymagają innowacyjnych rozwiązań. Jednym z [...]
26 marca 2025
Polska branża transportowo-logistyczna (TSL) wychodzi z okresu niepewności, ale nadal zmaga się z problemami płynności finansowej – wynika z raportu [...]
24 marca 2025
Spotkania Transportowe zawitały do Katowic, gdzie 20 marca 2025 odbyła się druga odsłona wiosennej edycji tej cyklicznej konferencji merytoryczno-biznesowej, kierowanej [...]
3 marca 2025
Zgodnie z nowelizacją ustawy o elektromobilności oraz paliwach alternatywnych z dnia 21 listopada 2024 roku, od 2026 roku miasta liczące [...]
11 lutego 2025
Zapraszamy do udziału w pierwszej tegorocznej edycji cyklicznej, bezpłatnej konferencji „Spotkania Transportowe – Wiosna 2025”, która odbędzie się 20 lutego [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!