#ad

Renault: Dobre wyniki to codzienna praca

Renault: Dobre wyniki to codzienna praca

Co sprawia, że mimo wielu turbulencji, sprzedaż lidera rynku wzrasta o prawie 60%? Jak wyglądał rynek pojazdów dostawczych 2021 i czego możemy się spodziewać jeszcze w tym roku, pytamy Pawła Baranowskiego, marketing menedżera marek Renault, Dacia i Alpine, odpowiedzialnego za rynki polski i krajów nadbałtyckich.

Rok 2021, mimo problemów z komponentami i zatorów logistycznych, był na rynku pojazdów dostawczych rekordowy. Względem 2021 urósł o 24%, natomiast w porównaniu do 2019 o 6%. Czy to oznacza, że pojazdy dostawcze ominęły problemy z dostawami części, czy może zadziałał inny mechanizm?

– Pomimo ciągłego rozwoju pojazdów ciężarowych w ich konstrukcji stosuje się mniej komponentów elektronicznych, co w pewnym stopniu mogło poprawiać ich dostępność. Ponadto, ze względu na użytkowy charakter, brak niektórych elementów, jak np. nawigacja, fabryczne radio lub opcjonalne systemy bezpieczeństwa, nie musi być punktem blokującym rozwój sprzedaży.

 

W dość trudnym dla producentów środowisku biznesowym Renault w zeszłym roku wysunęło się na pozycję niekwestowanego lidera rynku pojazdów dostawczych, osiągając rekordową sprzedaż. Jak tego dokonaliście?

– Renault zostało TOP1 już w trudnym, pierwszym roku pandemii, powtarzając dokonania z 2018 roku. Nie patrzymy na ten sukces w kategorii jednego roku, lecz ciągłej, systematycznej pracy i poprawy wyników. Doskonała i świeża gama modelowa, pełna oferta handlowa, finansowa oraz usługi skrojone pod klienta, dostępność pojazdów oraz doskonała współpraca z siecią sprzedaży i autoryzowanymi firmami nadwoziowymi to elementy naszej codziennej pracy i czynniki sukcesu.

 

Po dwóch latach pandemii branżę motoryzacyjną podobnie jak całą gospodarkę dotykają kolejne problemy. Wojna w Ukrainie zatrzymała produkcję w wielu europejskich fabrykach. Czy równie skutecznie osłabiła popyt na nowe pojazdy? Czy 17% spadek rynku do kwietnia tego roku to efekt opóźnionych dostaw czy mniejszego zainteresowania? Jaki jest obecnie okres oczekiwania na samochody dostawcze?

– Na dzień dzisiejszy w naszym przekonaniu może być to głównie ograniczona dostępność. Okres oczekiwania w przypadku marki Renault zależy od modelu, aktualnie jest dłuższy na Mastery – około 6 miesięcy, natomiast relatywnie krótszy na małe dostawcze Express Van i Kangoo Van – około 4 miesiące.

 

Jakie trendy na rynku pojazdów dostawczych można obecnie obserwować? Co kreuje ten rynek? Jakie pojazdy cieszą się największym wzięciem?

– Aktualna sytuacja geopolityczna i ekonomiczna znacznie utrudnia analizę sytuacji. W pierwszych miesiącach roku na pewno widać spadek popytu na duże furgony o dmc do 3,5 t przy jednoczesnym wzroście zainteresowania furgonetkami oraz średnimi vanami. W naszym przekonaniu jest to spowodowane ograniczoną dostępnością, a nie ogólnorynkowymi oczekiwaniami. Na pewno producenci, ale także rynek będzie się w najbliższej przyszłości wzmacniał, podobnie jak w przypadku samochodów osobowych, w zakresie elektromobilności. Jako Renault będziemy tu mieli spory udział – gdyż jeszcze w tym roku wprowadzimy w 100% elektryczne Kangoo Van E-Tech oraz jednocześnie zmodernizowane wersje Mastera E-Tech z baterią o pojemności 52 kWh oraz możliwością ładowania za pomocą ładowarek DC.

 

Dziękujemy za rozmowę.

Rozmawiała Katarzyna Dziewicka

 

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!