#ad

Nowości nie tylko XXL

Nowości nie tylko XXL

W tym roku Grupa TII przygotowała kilka nowych pojazdów, przeznaczonych dla najbardziej chłonnych segmentów rynku przewozów ponadnormatywnych.

Wszystkie łączą wysoką wydajność z ułatwieniami w obsłudze. Listę nowości otwiera naczepa EuroCompact U7, należąca do znanej już użytkownikom rodziny pojazdów EuroCompact obejmującej modele o ładowności do 120 ton. EuroCompact U7 jest dostępna z liczbą linii osi od 0+4 do 4+6. Pojazd można uzupełnić o wózek SmartAxle oraz jeden z trzech typów łabędziej szyi, aby zoptymalizować nacisk na siodło. Przyłączanie i odłączanie łabędziej szyi i wózka ułatwia system Clever Coupling. Wszystkie elementy do wykonania tych operacji są po stronie kierowcy na dogodnej wysokości, nie trzeba schylać się czy wspinać, aby przygotować zestaw do jazdy.

EuroCompact FL02 ma pokład na wysokości zaledwie 200 mm.

Warto wspomnieć, że podstawowy model rodziny EuroCompact typu FL02 może pochwalić się ładownością do 36 ton i pokładem znajdującym się na wysokości zaledwie 200 mm. Wyjątkowo korzystny jest również stosunek użytecznej długości pojazdu do długości całkowitej. Osie wahliwe zapewniają FL02 bardzo dobrą zwrotność.

Łącząc naczepę K25L z adapterami WT70, można transportować najcięższe elementy elektrowni wiatrowych. Ładowność zestawu dochodzi do 140 ton.

Z myślą o ładunkach o wysoko położonym środku ciężkości, przede wszystkim komponentach elektrowni wiatrowych, producent opracował naczepę K25L. Litera L oznacza „low”: przy zastosowaniu ogumienia 285/70 R 19,5 podłoga pojazdu znajduje się na wysokości tylko 875 mm. Należy podkreślić, że rozstaw kół wynosi 2100 mm przy szerokości całkowitej 3000 mm, co stabilizuje zestaw podczas jazdy. Techniczny nacisk na oś wynosi do 23 t lub do 13,9 t przy prędkości 80 km/h. Do transportu segmentów wież elektrowni służą adaptery WT70, umieszczane na przednim i tylnym wózku. W zależności od wymaganej ładowności, linie osi przednich i tylnych wózków można łączyć w taki sposób, aby osiągnąć oczekiwany stosunek długości ładowni do długości całkowitej zestawu. Przy zastosowaniu adapterów WT70 liczba linii osi może zawierać się między 4+6 a 7+9 . W rezultacie taki zestaw może osiągać ładowność do 140 ton, co oznacza, że nawet najcięższe elementy elektrowni wiatrowych mogą być transportowane bezpiecznie i ekonomicznie drogą lądową. Możliwości hydraulicznego podniesienia ładunku o 1,5 m ułatwia pokonywanie wysepek czy innych przeszkód spotykanych na trasie przejazdu.

Nowe pojazdy Grupy TII ułatwiają również spełnienie przepisów dotyczących przewozów ponadnormatywnych, co sprzyja podnoszeniu wydajności i rentowności użytkownika. l

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!