Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.
W tym roku Grupa TII przygotowała kilka nowych pojazdów, przeznaczonych dla najbardziej chłonnych segmentów rynku przewozów ponadnormatywnych.
Wszystkie łączą wysoką wydajność z ułatwieniami w obsłudze. Listę nowości otwiera naczepa EuroCompact U7, należąca do znanej już użytkownikom rodziny pojazdów EuroCompact obejmującej modele o ładowności do 120 ton. EuroCompact U7 jest dostępna z liczbą linii osi od 0+4 do 4+6. Pojazd można uzupełnić o wózek SmartAxle oraz jeden z trzech typów łabędziej szyi, aby zoptymalizować nacisk na siodło. Przyłączanie i odłączanie łabędziej szyi i wózka ułatwia system Clever Coupling. Wszystkie elementy do wykonania tych operacji są po stronie kierowcy na dogodnej wysokości, nie trzeba schylać się czy wspinać, aby przygotować zestaw do jazdy.
Warto wspomnieć, że podstawowy model rodziny EuroCompact typu FL02 może pochwalić się ładownością do 36 ton i pokładem znajdującym się na wysokości zaledwie 200 mm. Wyjątkowo korzystny jest również stosunek użytecznej długości pojazdu do długości całkowitej. Osie wahliwe zapewniają FL02 bardzo dobrą zwrotność.
Łącząc naczepę K25L z adapterami WT70, można transportować najcięższe elementy elektrowni wiatrowych. Ładowność zestawu dochodzi do 140 ton.
Z myślą o ładunkach o wysoko położonym środku ciężkości, przede wszystkim komponentach elektrowni wiatrowych, producent opracował naczepę K25L. Litera L oznacza „low”: przy zastosowaniu ogumienia 285/70 R 19,5 podłoga pojazdu znajduje się na wysokości tylko 875 mm. Należy podkreślić, że rozstaw kół wynosi 2100 mm przy szerokości całkowitej 3000 mm, co stabilizuje zestaw podczas jazdy. Techniczny nacisk na oś wynosi do 23 t lub do 13,9 t przy prędkości 80 km/h. Do transportu segmentów wież elektrowni służą adaptery WT70, umieszczane na przednim i tylnym wózku. W zależności od wymaganej ładowności, linie osi przednich i tylnych wózków można łączyć w taki sposób, aby osiągnąć oczekiwany stosunek długości ładowni do długości całkowitej zestawu. Przy zastosowaniu adapterów WT70 liczba linii osi może zawierać się między 4+6 a 7+9 . W rezultacie taki zestaw może osiągać ładowność do 140 ton, co oznacza, że nawet najcięższe elementy elektrowni wiatrowych mogą być transportowane bezpiecznie i ekonomicznie drogą lądową. Możliwości hydraulicznego podniesienia ładunku o 1,5 m ułatwia pokonywanie wysepek czy innych przeszkód spotykanych na trasie przejazdu.
Nowe pojazdy Grupy TII ułatwiają również spełnienie przepisów dotyczących przewozów ponadnormatywnych, co sprzyja podnoszeniu wydajności i rentowności użytkownika. l
11 lipca 2025
Ford Trucks w ramach realizacji nowego programu szkoleń dla kierowców na terenie całej Europy podpisał umowę partnerską z belgijską firmą [...]
9 lipca 2025
Rozwiązania typu Sale & Rentback, oferowane przez niezależnych liderów rynku wynajmu pojazdów ciężarowych – takich jak TIP Group – mogą [...]
2 lipca 2025
Donald Tusk Prezes Rady Ministrów zapowiedział wprowadzenie od 7 lipca br. kontroli na przejściach granicznych z Niemcami oraz z Litwą. [...]
30 czerwca 2025
Branża transportowo-logistyczna to kręgosłup europejskiej gospodarki – szybka, elastyczna, ale też narażona na silne wahania rynkowe i problemy z płynnością [...]
20 czerwca 2025
Większość przewoźników w Polsce nie negocjuje kontraktów, tylko je podpisuje – również jeśli zawierają skrajnie niesprawiedliwe, a nawet nielegalne zapisy. [...]
13 czerwca 2025
Polski Instytut Transportu Drogowego prezentuje raport branżowy z danymi, analizą i komentarzami praktyków branży.
5 maja 2025
Legal Telematics i CRT Partner łączą siły dla flot pojazdów - nowa jakość w zarządzaniu flotą
28 marca 2025
Flota pojazdów musi być technicznie sprawna i ekonomicznie opłacalna. Rosnące koszty inwestycji i presja konkurencji wymagają innowacyjnych rozwiązań. Jednym z [...]
26 marca 2025
Polska branża transportowo-logistyczna (TSL) wychodzi z okresu niepewności, ale nadal zmaga się z problemami płynności finansowej – wynika z raportu [...]
24 marca 2025
Spotkania Transportowe zawitały do Katowic, gdzie 20 marca 2025 odbyła się druga odsłona wiosennej edycji tej cyklicznej konferencji merytoryczno-biznesowej, kierowanej [...]
3 marca 2025
Zgodnie z nowelizacją ustawy o elektromobilności oraz paliwach alternatywnych z dnia 21 listopada 2024 roku, od 2026 roku miasta liczące [...]
11 lutego 2025
Zapraszamy do udziału w pierwszej tegorocznej edycji cyklicznej, bezpłatnej konferencji „Spotkania Transportowe – Wiosna 2025”, która odbędzie się 20 lutego [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!