#ad

Widok z lotu ptaka w Mercedesach i Setrach

Widok z lotu ptaka w Mercedesach i Setrach

Autobusy Mercedes-Benz i Setra będą teraz wyposażane na życzenie w system kamer o kącie widzenia 360° lub 270°. Dzięki nim kierowca ma niezakłócony widok na otoczenie pojazdu i może w porę dostrzec np. pieszych.

Nowością w autobusach Daimler Buses jest opcjonalny system kamer do modeli turystycznych, międzymiastowych i miejskich Mercedes-Benz i Setra o kącie widzenia 360° oraz system kamer do przegubowego Mercedesa-Benza Citaro o kącie widzenia 270°. Cztery kamery zapewniają widok na całe otoczenie (360°) w autobusach jednoczłonowych. W autobusie przegubowym, ze względu na przemieszczanie się członów względem siebie, trzy kamery dostarczają obraz z lewej i prawej strony tylnego członu, jak również za nim, co daje łącznie 270°.

W zależności od modelu, kamera przednia montowana jest pod lub nad przednią szybą, a obie kamery boczne instalowane są nad szybami bocznymi. Kamera tylna jest umieszczona przy tylnej szybie, dokładnie tam, gdzie obecnie instalowana jest kamera cofania. System umożliwia dostrzeżenie przechodniów, rowerzystów i przeszkód nawet w obszarach, które zwykle są poza zasięgiem wzroku kierowcy. System kamer jest automatycznie włączany w momencie rozpoczęcia jazdy i działa do prędkości 35 km/h. Aktywuje się również przy wyższych prędkościach, gdy włączony zostanie kierunkowskaz. Kiedy zaś prędkość zwalniającego pojazdu spadnie do 32 km/h, następuje ponowne automatyczne włączenie systemu. Na 10-calowym monitorze z dzielonym ekranem kierowca widzi autobus z lotu ptaka. Drugi obraz w monitorze zależny jest od sytuacji na drodze: Gdy kierowca włączy kierunkowskaz lub wsteczny bieg, wyświetlany obraz przełączany jest automatycznie na lewą lub prawą stronę bądź też tył pojazdu. Do dyspozycji jest w sumie pięć widoków. Ponadto kierujący ma możliwość ręcznego przełączania obrazów, może też włączać i wyłączać monitor.

Oznaczenia przedniej i tylnej krawędzi autobusu, jak również wskazywany korytarz jazdy ułatwiają orientację. Pole widzenia kierowcy sięga około 5-6 metrów wokół autobusu, a zatem umożliwia obserwację sąsiednich pasów ruchu.

Nowe systemy kamer będą dostępne na zamówienie od pierwszego kwartału 2022 roku. Można będzie je zamawiać do niskopodłogowych Mercedesów Citaro, włączając eCitaro i przegubowe Citaro Ü, a także międzymiastowego Intouro, wysokopokładowych Tourismo i Tourridera przeznaczonego na rynek północnoamerykański, a także do piętrowej Setry TopClass S 531 DT.

 

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!