Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.
Autobusy Mercedes-Benz i Setra będą teraz wyposażane na życzenie w system kamer o kącie widzenia 360° lub 270°. Dzięki nim kierowca ma niezakłócony widok na otoczenie pojazdu i może w porę dostrzec np. pieszych.
Nowością w autobusach Daimler Buses jest opcjonalny system kamer do modeli turystycznych, międzymiastowych i miejskich Mercedes-Benz i Setra o kącie widzenia 360° oraz system kamer do przegubowego Mercedesa-Benza Citaro o kącie widzenia 270°. Cztery kamery zapewniają widok na całe otoczenie (360°) w autobusach jednoczłonowych. W autobusie przegubowym, ze względu na przemieszczanie się członów względem siebie, trzy kamery dostarczają obraz z lewej i prawej strony tylnego członu, jak również za nim, co daje łącznie 270°.
W zależności od modelu, kamera przednia montowana jest pod lub nad przednią szybą, a obie kamery boczne instalowane są nad szybami bocznymi. Kamera tylna jest umieszczona przy tylnej szybie, dokładnie tam, gdzie obecnie instalowana jest kamera cofania. System umożliwia dostrzeżenie przechodniów, rowerzystów i przeszkód nawet w obszarach, które zwykle są poza zasięgiem wzroku kierowcy. System kamer jest automatycznie włączany w momencie rozpoczęcia jazdy i działa do prędkości 35 km/h. Aktywuje się również przy wyższych prędkościach, gdy włączony zostanie kierunkowskaz. Kiedy zaś prędkość zwalniającego pojazdu spadnie do 32 km/h, następuje ponowne automatyczne włączenie systemu. Na 10-calowym monitorze z dzielonym ekranem kierowca widzi autobus z lotu ptaka. Drugi obraz w monitorze zależny jest od sytuacji na drodze: Gdy kierowca włączy kierunkowskaz lub wsteczny bieg, wyświetlany obraz przełączany jest automatycznie na lewą lub prawą stronę bądź też tył pojazdu. Do dyspozycji jest w sumie pięć widoków. Ponadto kierujący ma możliwość ręcznego przełączania obrazów, może też włączać i wyłączać monitor.
Oznaczenia przedniej i tylnej krawędzi autobusu, jak również wskazywany korytarz jazdy ułatwiają orientację. Pole widzenia kierowcy sięga około 5-6 metrów wokół autobusu, a zatem umożliwia obserwację sąsiednich pasów ruchu.
Nowe systemy kamer będą dostępne na zamówienie od pierwszego kwartału 2022 roku. Można będzie je zamawiać do niskopodłogowych Mercedesów Citaro, włączając eCitaro i przegubowe Citaro Ü, a także międzymiastowego Intouro, wysokopokładowych Tourismo i Tourridera przeznaczonego na rynek północnoamerykański, a także do piętrowej Setry TopClass S 531 DT.
11 lipca 2025
MAN Truck & Bus Polska rozpoczął kampanię „MAN eTour de Pologne”. Od 30 czerwca do 29 sierpnia w 100% elektryczny [...]
11 lipca 2025
Ford Trucks w ramach realizacji nowego programu szkoleń dla kierowców na terenie całej Europy podpisał umowę partnerską z belgijską firmą [...]
10 lipca 2025
DAF Trucks ogłasza uruchomienie odświeżonego serwisu DAF Ready-to-Go – dedykowanej platformy online, stworzonej po to, by pomóc klientom w znalezieniu [...]
7 lipca 2025
IVECO ogłasza zakończenie etapu Tour d’Europe, w ramach którego pojazd ciężarowy IVECO S-Way LNG, zasilany wyłącznie bioLNG, pokonał trasę o [...]
7 lipca 2025
Kögel Trailer GmbH z bawarskiego Burtenbach zawiera strategiczne partnerstwo z idem telematics GmbH, jednym z czołowych dostawców telematyki dla naczep, [...]
16 czerwca 2025
Po ubiegłorocznej premierze podwozi ciężarowych o napędzie elektrycznym S-eWay, IVECO stawia kolejny krok w kierunku zeroemisyjnego transportu, prezentując ciągniki siodłowe [...]
5 czerwca 2025
W miejscowości Urzut pod Warszawą odbyła się uroczysta ceremonia symbolicznego wbicia łopaty pod budowę nowego centrum pojazdów używanych DAF Trucks [...]
5 czerwca 2025
Należąca do grona trzech największych europejskich producentów naczep, przyczep i zabudów polska Grupa Wielton prezentuje paletę nowoczesnych pojazdów i rozwiązań [...]
28 marca 2025
Największa i najbardziej komfortowa na rynku kabina, najbogatsze wyposażenie, najniższe opłaty drogowe i najnowsze rozwiązania techniczne – to cechy DAF-ów [...]
28 marca 2025
Śląska firma Epo-Trans, jeden z wieloletnich klientów Daimler Truck Retail Polska, jako pierwsza przetestowała nowego Actrosa L z ProCabin w [...]
28 marca 2025
Najbardziej oszczędna ciężarówka Volvo w historii – Volvo FH Aero – została laureatem nagrody Green Truck 2025. Volvo FH Aero [...]
28 marca 2025
Ładowność jest często ważnym parametrem przy wyborze auta dostawczego. W tej kategorii najlepiej wypada Iveco Daily. Jak prezentuje się na [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!