Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.
16-tonowy, w pełni elektryczny pojazd będzie powstawał w fabryce Steyr Automotive w Austrii. Firma przyjmuje już zamówienia na oferowany model.
Po rozpoczętych w 2022 roku testach weryfikacji projektu i walidacji produkcji, na linię produkcyjną wchodzą pierwsze produkowane seryjnie pojazdy, zgodne ze specyfikacją klienta. Pierwsza partia pojazdów zostanie wykorzystana w programie Volta Zero Driving Experience. Ten program jazd próbnych, w ramach którego klienci otrzymają samochód ciężarowy na dłuższy czas, pozwoli operatorom flot zrozumieć, w jaki sposób w pełni elektryczny samochód ciężarowy o średniej ładowności zostanie zintegrowany z ich codzienną działalnością. Po rozpoczęciu produkcji wyprodukowane ciężarówki zostaną poddane rygorystycznej i szeroko zakrojonej kontroli jakościowej oraz testom, a pierwsze ciężarówki zamówione przez klientów mają być dostarczone w trzecim kwartale 2023 r.
Współzałożyciel i dyrektor ds. produkcji i logistyki Volta Trucks, Kjell Walöen mówi: – Pierwsza w pełni produkcyjna Volta Zero, która trafia na linię produkcyjną tutaj w Steyr, jest najważniejszym kamieniem milowym, jaki firma osiągnęła do tej pory. W ciągu zaledwie 2,5 roku, mniej niż połowę czasu potrzebnego dotychczasowym producentom samochodów ciężarowych, przeszliśmy od wprowadzenia koncepcji, przez fazę inżynierii, rozwoju i jakości, a teraz do rozpoczęcia produkcji modeli o ostatecznej specyfikacji, którymi będą jeździć klienci, tworząc nasze środowiska miejskie są bezpieczniejsze i bardziej zrównoważone. Wiodące w branży tempo wprowadzania na rynek przez Volta Trucks jest prawdziwym świadectwem wysoko wykwalifikowanych i zaangażowanych profesjonalistów w firmie i naszych partnerów, a cały zespół jest niezwykle dumny z tego przełomowego momentu.
Zakład produkcyjny, w którym powstaną pojazdy Volta Trucks jest własnością Steyr Automotive. Po szeroko zakrojonym procesie przetargowym w sierpniu 2021 r. wybrano firmę Steyr Automotive w oparciu o jej rozległe doświadczenie w produkcji pojazdów użytkowych, istniejące zakłady produkcyjne i wynikającą z tego szybkość wprowadzania na rynek. Steyr Automotive zarezerwował dla Volta Trucks zdolność produkcyjną do 14 tys. pojazdów rocznie. Produkcja Volta Zero potencjalnie stworzy ponad 700 miejsc pracy i kolejne szacunkowo 2000 w łańcuchu dostaw związanych z tym pojazdem.
Przypomnijmy, Volta Zero to całkowicie elektryczny 16-tonowy pojazd przeznaczony do logistyki miejskiej. Zaprojektowany całkowicie od podstaw jako pojazd elektryczny, ma osiągać zasięg operacyjny w trybie czysto elektrycznym 150 – 200 km, co wpisuje się w charakter pracy miejskiej. Niskowejściowa kabina z centralną pozycją kierowcy oraz bardzo przeszklonymi powierzchniami mają zapewnić kierowcy bardzo szerokie pole widzenia i zminimalizować niebezpieczne martwe punkty, tak istotne w ruchu miejskim.
Volta Trucks wprowadza również innowacje w kwestii używania pojazdu, dzięki swojej ofercie Truck as a Service. Oferuje ona menedżerom flot bezproblemowy sposób na elektryfikację ich floty, oferując kompleksową usługę za jedną, przystępną miesięczną opłatę. Poza dostępem do w pełni elektrycznego pojazdu, Volta rozwiązuje kwestie infrastruktury ładowania, współpracując z firmą Siemens. Na razie brak informacji o dostępności tego rozwiązania oraz samego pojazdu na terenie Polski.
11 lipca 2025
MAN Truck & Bus Polska rozpoczął kampanię „MAN eTour de Pologne”. Od 30 czerwca do 29 sierpnia w 100% elektryczny [...]
11 lipca 2025
Ford Trucks w ramach realizacji nowego programu szkoleń dla kierowców na terenie całej Europy podpisał umowę partnerską z belgijską firmą [...]
10 lipca 2025
DAF Trucks ogłasza uruchomienie odświeżonego serwisu DAF Ready-to-Go – dedykowanej platformy online, stworzonej po to, by pomóc klientom w znalezieniu [...]
7 lipca 2025
IVECO ogłasza zakończenie etapu Tour d’Europe, w ramach którego pojazd ciężarowy IVECO S-Way LNG, zasilany wyłącznie bioLNG, pokonał trasę o [...]
7 lipca 2025
Kögel Trailer GmbH z bawarskiego Burtenbach zawiera strategiczne partnerstwo z idem telematics GmbH, jednym z czołowych dostawców telematyki dla naczep, [...]
16 czerwca 2025
Po ubiegłorocznej premierze podwozi ciężarowych o napędzie elektrycznym S-eWay, IVECO stawia kolejny krok w kierunku zeroemisyjnego transportu, prezentując ciągniki siodłowe [...]
5 czerwca 2025
W miejscowości Urzut pod Warszawą odbyła się uroczysta ceremonia symbolicznego wbicia łopaty pod budowę nowego centrum pojazdów używanych DAF Trucks [...]
5 czerwca 2025
Należąca do grona trzech największych europejskich producentów naczep, przyczep i zabudów polska Grupa Wielton prezentuje paletę nowoczesnych pojazdów i rozwiązań [...]
28 marca 2025
Największa i najbardziej komfortowa na rynku kabina, najbogatsze wyposażenie, najniższe opłaty drogowe i najnowsze rozwiązania techniczne – to cechy DAF-ów [...]
28 marca 2025
Śląska firma Epo-Trans, jeden z wieloletnich klientów Daimler Truck Retail Polska, jako pierwsza przetestowała nowego Actrosa L z ProCabin w [...]
28 marca 2025
Najbardziej oszczędna ciężarówka Volvo w historii – Volvo FH Aero – została laureatem nagrody Green Truck 2025. Volvo FH Aero [...]
28 marca 2025
Ładowność jest często ważnym parametrem przy wyborze auta dostawczego. W tej kategorii najlepiej wypada Iveco Daily. Jak prezentuje się na [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!