#ad

Przydrożny prąd, wodór jak benzyna

Przydrożny prąd, wodór jak benzyna

Producenci ciężarówek i ekolodzy połączyli siły. Postulują aby do 2025 roku było 11 000 punktów ładowania elektrycznych samochodów ciężarowych w całej Unii Europejskiej.

Dodatkowo do 2025 powinno powstać około 300 stacji tankowania wodoru dla ciężarówek. W 2030 roku liczba ta ma wzrosnąć do 1000. Póki co brzmi to jak fantastyka naukowa, ale ma być niezbędne do osiągnięcia tzw. Europejskiego Zielonego Ładu.

Wspólny wniosek w tej sprawie wystosowały do Komisji Europejskiej stowarzyszanie producentów samochodów ACEA oraz organizacja Transport & Environment. Wyprzedza on spodziewaną w tym roku weryfikację dyrektywy w sprawie infrastruktury dla paliw alternatywnych (AFID) i wzywa komisję do dostosowania jej do transportu bezemisyjnego o zasięgu międzynarodowym.

Budowa infrastruktura do ładowania pojazdów i tankowania wodoru jest trudna. Oba sposoby uzupełniania energii same w sobie są energochłonne i wymagają stosowania odpowiednich zabezpieczeń. Wnioskodawcy zwracają uwagę, że powinna powstać w bazach transportowych, centrach logistycznych, przy drogach, a także w miastach.

– Przyszłość jest elektryczna, nawet dla ciężarówek – powiedział William Todts, dyrektor wykonawczy Transport & Environment. – Następuje przejście na zeroemisyjne ciężarówki i nadszedł czas, aby Komisja Europejska się obudziła.

 

Z tej samej kategorii

3 września 2025

Opory toczenia zyskują na znaczeniu

Continental rozpoczął kampanię informacyjną, której celem jest zwiększenie świadomości właścicieli flot pojazdów użytkowych, aby podnieść świadomość na temat rosnącego znaczenia [...]

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!