#ad

Nowy globalny ośrodek Scania w Chinach – historyczny kamień milowy firmy

Nowy globalny ośrodek Scania w Chinach – historyczny kamień milowy firmy

Powstanie trzeciego globalnego ośrodka przemysłowego firmy w Chinach to ważna inwestycja w 134-letniej historii Scania. Nie tylko wzmacnia globalną obecność marki, ale także lokuje firmę w samym sercu największego na świecie rynku pojazdów ciężarowych.

Nowy ośrodek przemysłowy w Rugao, w prowincji Jiangsu, to jedna z największych globalnych inwestycji Scania. Kompleks o powierzchni 800 tys. m2 pozwala na produkcję 50 tys. pojazdów rocznie i będzie obsługiwał zarówno rynek chiński, jak i wybrane rynki eksportowe w Azji i poza nią. Zakład stworzy około 3 tys. nowych miejsc pracy. Łączna wartość inwestycji to 2 mld euro.

Scania jest pierwszym zachodnim producentem OEM, który otrzymał w Chinach pełną licencję produkcyjną na fabrykę ciężarówek, należącą w 100% do zagranicznego inwestora. Podkreśla to długoterminowe zaangażowanie firmy na tym rynku.

Zakład w Rugao będzie działał niemal w całości w oparciu o odnawialne źródła energii, w tym lokalnie produkowany biogaz oraz certyfikowaną zieloną energię elektryczną. Działania te bezpośrednio przyczyniają się do realizacji celów dekarbonizacyjnych Scania w zakresie 1 i 2. – Zrównoważony rozwój jest wpisany w każdy aspekt działalności naszej nowej fabryki w Rugao – od pozyskiwania energii po gospodarkę odpadami. Nie chodzi tu tylko o produkcję ciężarówek; to ustanowienie nowego standardu dla efektywnych i zrównoważonych procesów przemysłowych – mówi Ruthger de Vries, prezes operacji przemysłowych Scania w Azji.

Scania jest obecna na chińskim rynku pojazdów użytkowych od 60 lat. Chiny to największy na świecie rynek ciężarówek oraz globalne centrum innowacji w dziedzinie transportu, łączności, rozwiązań autonomicznych i elektryfikacji. Dzięki nowemu ośrodkowi przemysłowemu, obejmującemu centra badawczo-rozwojowe w Rugao i Szanghaju, Scania wzmacnia swoją lokalną obecność oraz zdolność do opracowywania rozwiązań wspólnie z chińskimi partnerami.

Ta strategiczna inwestycja przybliża firmę Scania do klientów w Chinach i całej Azji, umożliwiając szybsze dostawy, szersze opcje specyfikacji i głębszą współpracę. – Nasza obecność w Rugao to coś więcej niż budowa fabryki – staniemy się częścią dynamicznego krajobrazu innowacji w Chinach, co również napędzi rozwój Scania. Dzięki lokalnej produkcji i innowacjom możemy czerpać z chińskiej kreatywności, wzmacniać nasze globalne zdolności i przyspieszać transformację w kierunku zrównoważonego transportu – podkreśla Christian Levin, prezes i dyrektor generalny Scania oraz Grupy TRATON.

Podwójna oferta handlowa dla chińskiego rynku

Nowy ośrodek przemysłowy został zaprojektowany jako część TRATON Modular System (TMS) – systemu, który umożliwia markom Scania i TRATON Group efektywne skalowanie, dostosowywanie i innowacje w zależności od rynków, potrzeb klientów oraz portfela produktów. TMS pozwala na integrację unikalnych chińskich technologii i zastosowań, które wzmocnią konkurencyjność zarówno lokalną, jak i globalną.

Planowane są dwie oferty handlowe: po pierwsze – rozwiązania Scania, budowane zgodnie z globalnymi, wysokimi standardami marki i konfigurowalne pod wymagające zastosowania – zarówno jako ciągniki siodłowe, jak i podwozia, z szerokim zakresem dostępnych usług.

Po drugie – oprócz globalnej oferty Scania – powstaje nowa gama ciągników NEXT ERA, opracowana specjalnie z myślą o konkurencyjnym chińskim segmencie transportu długodystansowego i przewozów masowych.

Rozwiązania NEXT ERA to nowy rozdział w ofercie handlowej Scania, stworzony z myślą o chińskim rynku i w pełni zintegrowany z lokalnym ekosystemem cyfrowym. Choć dzielą swoje DNA z systemem TRATON Modular System (TMS), zostały zaprojektowana do zastosowań w transporcie wielkoskalowym, z ustandaryzowanym portfolio produktów i usług.

System TMS umożliwia również wprowadzanie unikalnych technologii najpierw w Chinach, a następnie ich globalne wdrażanie.

Dostawy z Rugao rozpoczną się pod koniec 2025 roku, a NEXT ERA zostanie wprowadzona na rynek w pierwszej połowie 2026 roku.

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!