Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.
Są lżejsze od poprzednich nawet o 230 kg, a dzięki konstrukcji ramy sztywniejsze i bardziej stabilne. Należą do nowości, które firma przygotowała na jesienne targi IAA w Hanowerze.
Naczepa samowyładowcza Schmitz Cargobull S.KI korzysta z nowych ram oraz skrzyń. Nowa, modułowa rama jest lżejsza od poprzednio stosowanej od 45 do 110 kg w zależności od wersji. Do wyboru są ramy o długości: 7,2, 8,2, 9,6 oraz 10,5 m w trzech wersjach: lekkiej (light), standardowej i ciężkiej (heavy-duty). Z kolei stalowa, rynnowa skrzynia ładunkowa może być lżejsza nawet o 180 kg przy objętości 24 m3. Profile tworzące górne krawędzie przeprojektowano tak, aby zapewniały jeszcze wyższą sztywność. Dzięki temu skrzynia jest mało podatna na odkształcenia, a plandeka zasłaniająca ładunek może pracować w lepszych warunkach, co ułatwia posłużenie się nią i zwiększa jej trwałość.
Zmniejszono również masę belki przeciwnajazdowej. Jest zgodna z ECE-R58.03., a po złożeniu zapewnia prześwit 728 mm, co przydaje się, gdy zestaw manewruje po terenie budowy lub współpracuje z rozściełaczem asfaltu. Udoskonalono również wariant sterowany elektropneumatycznie, którego położenie można zmieniać bezpiecznie z kabiny ciągnika.
Zmieniono również położenie lamp tylnych. Są teraz oferowane w wariancie ulokowanym o 140 mm wyżej i 80 mm głębiej, co lepiej chroni je podczas rozładunku. Rozpoczęcie produkcji nowej naczepy wywrotki S.KI zaplanowane jest na koniec I kwartału 2023 roku.
Równocześnie zmodernizowano gamę wywrotek rynnowych M.KI montowanych na podwoziach ciężarówek. Występują w wersjach o objętości od 16 do 23 m3, a oprócz znanych wariantów o długości 5,5 oraz 5,8 m dołączył krótki 5,2 m.
11 lipca 2025
MAN Truck & Bus Polska rozpoczął kampanię „MAN eTour de Pologne”. Od 30 czerwca do 29 sierpnia w 100% elektryczny [...]
11 lipca 2025
Ford Trucks w ramach realizacji nowego programu szkoleń dla kierowców na terenie całej Europy podpisał umowę partnerską z belgijską firmą [...]
10 lipca 2025
DAF Trucks ogłasza uruchomienie odświeżonego serwisu DAF Ready-to-Go – dedykowanej platformy online, stworzonej po to, by pomóc klientom w znalezieniu [...]
7 lipca 2025
IVECO ogłasza zakończenie etapu Tour d’Europe, w ramach którego pojazd ciężarowy IVECO S-Way LNG, zasilany wyłącznie bioLNG, pokonał trasę o [...]
7 lipca 2025
Kögel Trailer GmbH z bawarskiego Burtenbach zawiera strategiczne partnerstwo z idem telematics GmbH, jednym z czołowych dostawców telematyki dla naczep, [...]
16 czerwca 2025
Po ubiegłorocznej premierze podwozi ciężarowych o napędzie elektrycznym S-eWay, IVECO stawia kolejny krok w kierunku zeroemisyjnego transportu, prezentując ciągniki siodłowe [...]
5 czerwca 2025
W miejscowości Urzut pod Warszawą odbyła się uroczysta ceremonia symbolicznego wbicia łopaty pod budowę nowego centrum pojazdów używanych DAF Trucks [...]
5 czerwca 2025
Należąca do grona trzech największych europejskich producentów naczep, przyczep i zabudów polska Grupa Wielton prezentuje paletę nowoczesnych pojazdów i rozwiązań [...]
28 marca 2025
Największa i najbardziej komfortowa na rynku kabina, najbogatsze wyposażenie, najniższe opłaty drogowe i najnowsze rozwiązania techniczne – to cechy DAF-ów [...]
28 marca 2025
Śląska firma Epo-Trans, jeden z wieloletnich klientów Daimler Truck Retail Polska, jako pierwsza przetestowała nowego Actrosa L z ProCabin w [...]
28 marca 2025
Najbardziej oszczędna ciężarówka Volvo w historii – Volvo FH Aero – została laureatem nagrody Green Truck 2025. Volvo FH Aero [...]
28 marca 2025
Ładowność jest często ważnym parametrem przy wyborze auta dostawczego. W tej kategorii najlepiej wypada Iveco Daily. Jak prezentuje się na [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!