Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.
Iveco będą oficjalnie reprezentować w tegorocznym Rajdzie Dakar, dwa zespoły: Boss Machinery Team de Rooy Iveco oraz Eurol Team de Rooy Iveco.
Rajd rozpoczyna się 31 grudnia 2022 r. a kończy 15 stycznia 2023 r. Już po raz czwarty odbywa się w Arabii Saudyjskiej. Czterema ciężarówkami Iveco Powerstar będą się ścigać Janus van Kasteren junior, Vick Versteijnen oraz ojcowsko-synowski duet Martina i Mitchela van den Brinków.
Iveco będzie oficjalnym dostawcą pojazdów, silników i części zamiennych dla obydwu zespołów. Wszystkie Powerstary są wyposażone w silniki Cursor 13 o mocy do 1000 KM, specjalnie zaprojektowane przez FPT Industrial. Mają zmodyfikowane zawieszenie i system pompowania opon.
Zawodnicy będą mieli do pokonania dystans ponad 8500 km od wybrzeży Morza Czerwonego po metę w Ad‑Dammam po przeciwnej stronie Półwyspu Arabskiego. Poziom trudności ponownie zwiększono,. Na zawodników czeka prawie 5000 km odcinków specjalnych rozłożonych na prolog i 14 etapów. Cztery dni przewidziano na przejazd przez pustynię Ar-Rab al-Chali. Zaplanowano również „Maraton”, w trakcie którego zawodnicy i towarzyszące im ekipy techniczne będą musiały poradzić sobie bez jakiejkolwiek pomocy z zewnątrz.
Eurol Team de Rooy Iveco
Mitchel van den Brink zaliczył swój wyścigowy debiut już jako 16‑latek, kiedy dołączył do swojego ojca, Martina, który brał udział w Dakarze 2019 jako mechanik i pilot. Mitchel był wówczas najmłodszym uczestnikiem tej imprezy. Będzie prowadził Powerstara nr 511 z pilotem Moisesem Torrallardoną i mechanikiem Jarno Van De Polem.
Martinowi van den Brinkowi, legendzie Dakaru od 2009 r., będą towarzyszyć pilot Rijk Mouw i mechanik Erik Kofman. Po zajęciu 8. miejsca w Dakarze 2021 kierowca wystartuje Powerstarem nr 506 z celem poprawienia ubiegłorocznego wyniku.
Boss Machinery Team de Rooy Iveco
Janus van Kasteren junior jest kierowcą rajdowym. W Rajdzie Dakar już po raz czwarty wystartuje Iveco Powerstarem, tym razem z numerem 502, z pilotem Marcelem Snijdersem i mechanikiem Darkiem Rodewaldem. Będzie się starał wykorzystywać doświadczenia zdobyte w poprzednich edycjach i zająć jeszcze wyższą lokatę niż 6. osiągnięta w 2020 r.
Vick Versteijnen z Holandii, który zadebiutował w Rajdzie Dakar w 2015 r., pojedzie Powerstar nr 504 wraz z pilotem Teunem Van Dalem i mechanikiem Andreasem Van Der Sande.
11 lipca 2025
MAN Truck & Bus Polska rozpoczął kampanię „MAN eTour de Pologne”. Od 30 czerwca do 29 sierpnia w 100% elektryczny [...]
11 lipca 2025
Ford Trucks w ramach realizacji nowego programu szkoleń dla kierowców na terenie całej Europy podpisał umowę partnerską z belgijską firmą [...]
10 lipca 2025
DAF Trucks ogłasza uruchomienie odświeżonego serwisu DAF Ready-to-Go – dedykowanej platformy online, stworzonej po to, by pomóc klientom w znalezieniu [...]
7 lipca 2025
IVECO ogłasza zakończenie etapu Tour d’Europe, w ramach którego pojazd ciężarowy IVECO S-Way LNG, zasilany wyłącznie bioLNG, pokonał trasę o [...]
7 lipca 2025
Kögel Trailer GmbH z bawarskiego Burtenbach zawiera strategiczne partnerstwo z idem telematics GmbH, jednym z czołowych dostawców telematyki dla naczep, [...]
16 czerwca 2025
Po ubiegłorocznej premierze podwozi ciężarowych o napędzie elektrycznym S-eWay, IVECO stawia kolejny krok w kierunku zeroemisyjnego transportu, prezentując ciągniki siodłowe [...]
5 czerwca 2025
W miejscowości Urzut pod Warszawą odbyła się uroczysta ceremonia symbolicznego wbicia łopaty pod budowę nowego centrum pojazdów używanych DAF Trucks [...]
5 czerwca 2025
Należąca do grona trzech największych europejskich producentów naczep, przyczep i zabudów polska Grupa Wielton prezentuje paletę nowoczesnych pojazdów i rozwiązań [...]
28 marca 2025
Największa i najbardziej komfortowa na rynku kabina, najbogatsze wyposażenie, najniższe opłaty drogowe i najnowsze rozwiązania techniczne – to cechy DAF-ów [...]
28 marca 2025
Śląska firma Epo-Trans, jeden z wieloletnich klientów Daimler Truck Retail Polska, jako pierwsza przetestowała nowego Actrosa L z ProCabin w [...]
28 marca 2025
Najbardziej oszczędna ciężarówka Volvo w historii – Volvo FH Aero – została laureatem nagrody Green Truck 2025. Volvo FH Aero [...]
28 marca 2025
Ładowność jest często ważnym parametrem przy wyborze auta dostawczego. W tej kategorii najlepiej wypada Iveco Daily. Jak prezentuje się na [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!