#ad

FORDLiive – wszystko na oku

FORDLiive – wszystko na oku

Nowy, skomunikowany system dyspozycyjności FORDLiive, umożliwia zwiększenie wydajności samochodów użytkowych Forda eksploatowanych przez europejskich klientów.

Ford zaprezentował 22 marca 2021 roku FORDLiive, nowy system łączności, zaprojektowany dla operatorów samochodów użytkowych Forda. Jego zadaniem jest zwiększanie wydajności i dyspozycyjności pojazdu. Prognozy Forda wskazują, że FORDLiive może potencjalnie skrócić czasy przestoju pojazdu nawet o 60%.

Łącząc klientów eksploatujących samochody użytkowe Forda z siecią serwisową Transit Center i z producentem, system wykorzystuje dane samochodów aktualizowane w czasie rzeczywistym, aby indywidualnie podnosić wydajność każdego pojazdu z floty klienta. Po drogach Europy porusza się już około 500 000 użytkowych Fordów, wyposażonych w odpowiednie systemy łączności, a do połowy 2022 roku spodziewany jest wzrost do ponad miliona takich pojazdów.

System FORDLiive będzie dostępny bezpłatnie, przy czym małe firmy będą mogły korzystać z systemu poprzez aplikację FordPass Pro 3, a większe floty otrzymają specjalną wersję Ford Telematics 4.

FORDLiive będzie w ciągu 2021 roku stopniowo wprowadzany na rynki europejskie, aby do końca roku 80% klientów zostało objętych usługami specjalnych centrów dyspozycyjności. Ford jest zdeterminowany do dalszego zwiększania możliwości FORDLiive i po uruchomieniu systemu będzie kontynuował wprowadzanie kolejnych usług zwiększających dyspozycyjność samochodów w całej Europie.

Aby zapewnić dostępność każdego pojazdu, gdy klient go potrzebuje, FORDLiive umożliwia inteligentną organizację obsługi serwisowej. Pozwoli to na planowanie przeglądów w najbardziej dogodnym czasie i wysyłanie powiadomień, gdy zidentyfikowane zostanie działanie, które może pomóc w uniknięciu awarii.

Dane o stanie pojazdu będą automatycznie przesyłane przez modem FordPass Connect 5, stanowiący standardowe wyposażenie modeli Transit, Transit Custom, Transit Connect, Ranger i Fiesta Van od połowy 2019 roku. Wykorzystując dane i spostrzeżenia pochodzące z sieci pomocy drogowej w Wielkiej Brytanii, inżynierowie Forda oszacowali, że można było uniknąć nawet 30% wezwań, gdyby klienci reagowali na powiadomienia systemów inteligentnej obsługi serwisowej.

Powiadomienia systemu inteligentnej obsługi serwisowej pomagają operatorom w zaplanowaniu przeglądów oraz dogodnych terminów serwisowania i umożliwiają klientom monitorowanie eksploatacji pod kątem wymiany oleju, poziomu AdBlue i ciśnienia w oponach, co zmniejsza ryzyko nieplanowanych przestojów.

 

Ford Service Pro

Aby poprawić współpracę serwisu z klientem, nowy Ford Service Pro oferuje pakiet specjalistycznych usług, opracowanych pod kątem potrzeb serwisowych operatorów komercyjnych. Wykorzystują one nowe funkcje przetwarzania danych, przekazywanych przez system łączności, co prowadzi do sprawniejszego przeprowadzenia niezbędnych działań i ich szybszej realizacji.

Sieć 800 autoryzowanych punktów Transit Centrum może mieć wgląd w dane pojazdu swojego klienta z ostatnich 60 dni dzięki funkcji Smart Diagnostics, umożliwiającej szybszą diagnostykę i zamawianie części z wyprzedzeniem, jeszcze przed przybyciem pojazdu do warsztatu. Dostęp do danych o pojazdach pomaga także dealerom w udzielaniu klientom najbardziej efektywnych porad operacyjnych, w tym w łączeniu zbliżających się czynności serwisowych. Prowadzi to do zminimalizowania liczby wizyt w warsztatach i ułatwia identyfikację pilnych napraw.

W przypadku, gdy nie da się uniknąć dłuższych przestojów, wgląd Transit Centrum w specyficzne wymagania klienta pomoże określić, jaki będzie wymagany pojazd zastępczy, aby nie zakłócić działalności firmy.

FORDLiive ułatwia również łączność z inżynierami Forda, poprzez zastosowanie zestawów rzeczywistości wirtualnej, „teleportujących” ekspertów Forda do serwisów Transit Centrum, aby mogli zdiagnozować złożone problemy i zaoferować skuteczne rozwiązania, oszczędzając czas i koszty podróży.

Nowe usługi stanowią dodatek do zróżnicowanej oferty pomocy, świadczonej przez sieć serwisów Transit Centrum.

 

 

 

Z tej samej kategorii

3 września 2025

Opory toczenia zyskują na znaczeniu

Continental rozpoczął kampanię informacyjną, której celem jest zwiększenie świadomości właścicieli flot pojazdów użytkowych, aby podnieść świadomość na temat rosnącego znaczenia [...]

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!