Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.
Specjalna seria pojazdów Efficiency Champion, obejmująca modele XD, XF, XG, XG+ ma zapewnić użytkownikom jeszcze większą wydajność operacji transportowych. Konfiguracja pojazdów i nowe oprogramowanie silnika zapewnić mają dodatkową oszczędność paliwa, w połączeniu z gotowością do jazdy na paliwach HVO
Pojazdy serii XD, XF, XG i XG+ w wersji Efficiency Champion będą dostępne z silnikami PACCAR MX-11 i MX-13 oraz różnymi wariantami kabin. Każdy pojazd z serii Efficiency Champion będzie w standardzie wyposażony w pełny zakres rozwiązań oszczędzających paliwo, w tym system DAF Digital Vision (kamery zamiast lusterek) oraz kompletny pakiet aerodynamiczny ze spojlerami, fartuchami bocznymi, osłonami bocznymi i specjalną osłona podwozia optymalizującą przepływ powietrza. Pojazdy z tej serii będą również zaopatrzone w opony o niskim oporze toczenia, tempomat przewidujący w standardzie oraz mocny hamulec silnikowy PACCAR MX. Łącząc wszystkie powyższe zalety z niezwykle niską masą i zaawansowanymi układami pokładowymi, takimi jak tempomat adaptacyjny, seria Efficiency Champion wyznacza nowe standardy wydajności w transporcie.
Nowe oprogramowanie silnika
Wydajność zoptymalizowano jeszcze bardziej dzięki zastosowaniu oprogramowania silnika nowej generacji, dostępnego w ramach aktualizacji w przypadku wszystkich już dostarczonych pojazdów DAF nowej generacji.
Nowe oprogramowanie gwarantuje nie tylko cichą i zrównoważoną pracę silnika, ale jest również gotowe do użycia w przyszłych dodatkach do internetowej platformy zarządzania flotą DAF, której celem jest ułatwienie przeglądów profilaktycznych.
Pozwoli to na stały kontakt pojazdu ciężarowego z bazą i dealerem, aby możliwe było proaktywne zalecenie (w razie potrzeby) profilaktycznego przeglądu w celu zapewnienia maksymalnej dostępności pojazdu.
Najkorzystniejsze stawki systemu Maut
Za sprawą optymalnej wydajności i niskiej emisji dwutlenku węgla pojazdy z serii Efficiency Champion mogą być zaliczone do klasy 3 emisji CO2 przez okres do sześciu lat, dzięki czemu podlegają najniższym opłatom drogowym nakładanym w Niemczech na pojazdy z konwencjonalnym układem napędowym. Oszczędności na opłatach Maut mogą sięgać w ich przypadku do 1,6 centa na kilometr, co w kontekście przebiegów pokonywanych przez pojazdy ciężarowe przekłada się na znaczące oszczędności.
HVO
Pojazdy DAF XD, XF, XG i XG+ z serii Efficiency Champion są również w pełni przystosowane do jazdy na HVO — hydrorafinowanym oleju roślinnym. Najnowsza generacja biopaliw może ograniczyć emisję CO2 nawet o 90% i w istotny sposób przyczynić się do zmniejszenia śladu węglowego modeli DAF nowej generacji.
Najnowocześniejsze systemy ADAS
Zamawiający pojazdy DAF XD, XF, XG lub XG+ nowej generacji z serii Efficiency Champion otrzymają je w 2024 r. Oznacza to, że zaawansowany pakiet układów wspomagających kierowcę (ADAS), obejmujący m.in. najnowsze wersje systemów Advanced Emergency Braking System, Drive-off Assist, DAF Side & Turn Assist, Speed Limit Recognition i Lane Departure Warning System, będą dostarczane w standardzie.
Najniższe koszty eksploatacji
– Każdy pojazd DAF XD, XF, XG i XG+ nowej generacji jest niekwestionowanym mistrzem wydajności w swoim segmencie – mówi Bart Bosmans, członek zarządu DAF odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. – Zgodnie z filozofią DAF Transport Efficiency pojazdy ciężarowe z serii Efficiency Champion są kolejnym potwierdzeniem naszej czołowej pozycji w tym obszarze. Te niezwykle wydajne modele gwarantują każdemu operatorowi najniższe koszty zużycia paliwa i najkorzystniejsze stawki Maut.
11 lipca 2025
MAN Truck & Bus Polska rozpoczął kampanię „MAN eTour de Pologne”. Od 30 czerwca do 29 sierpnia w 100% elektryczny [...]
11 lipca 2025
Ford Trucks w ramach realizacji nowego programu szkoleń dla kierowców na terenie całej Europy podpisał umowę partnerską z belgijską firmą [...]
10 lipca 2025
DAF Trucks ogłasza uruchomienie odświeżonego serwisu DAF Ready-to-Go – dedykowanej platformy online, stworzonej po to, by pomóc klientom w znalezieniu [...]
7 lipca 2025
IVECO ogłasza zakończenie etapu Tour d’Europe, w ramach którego pojazd ciężarowy IVECO S-Way LNG, zasilany wyłącznie bioLNG, pokonał trasę o [...]
7 lipca 2025
Kögel Trailer GmbH z bawarskiego Burtenbach zawiera strategiczne partnerstwo z idem telematics GmbH, jednym z czołowych dostawców telematyki dla naczep, [...]
16 czerwca 2025
Po ubiegłorocznej premierze podwozi ciężarowych o napędzie elektrycznym S-eWay, IVECO stawia kolejny krok w kierunku zeroemisyjnego transportu, prezentując ciągniki siodłowe [...]
5 czerwca 2025
W miejscowości Urzut pod Warszawą odbyła się uroczysta ceremonia symbolicznego wbicia łopaty pod budowę nowego centrum pojazdów używanych DAF Trucks [...]
5 czerwca 2025
Należąca do grona trzech największych europejskich producentów naczep, przyczep i zabudów polska Grupa Wielton prezentuje paletę nowoczesnych pojazdów i rozwiązań [...]
28 marca 2025
Największa i najbardziej komfortowa na rynku kabina, najbogatsze wyposażenie, najniższe opłaty drogowe i najnowsze rozwiązania techniczne – to cechy DAF-ów [...]
28 marca 2025
Śląska firma Epo-Trans, jeden z wieloletnich klientów Daimler Truck Retail Polska, jako pierwsza przetestowała nowego Actrosa L z ProCabin w [...]
28 marca 2025
Najbardziej oszczędna ciężarówka Volvo w historii – Volvo FH Aero – została laureatem nagrody Green Truck 2025. Volvo FH Aero [...]
28 marca 2025
Ładowność jest często ważnym parametrem przy wyborze auta dostawczego. W tej kategorii najlepiej wypada Iveco Daily. Jak prezentuje się na [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!