Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.
Fuso zaprezentowała 7 września 2022 r. w Japonii eCantera nowej generacji.
Od rozpoczęcia produkcji niewielkiej serii eCantera w roku 2017 w ręce klientów w Japonii, Europie, Ameryce Północnej, Australii i Nowej Zelandii trafiło ok. 450 tych pojazdów, które łącznie pokonały już bezemisyjnie ponad sześć milionów kilometrów.
Korzystając z pięcioletnich doświadczeń zebranych podczas użytkowania pojazdu w praktyce, firma Fuso skonstruowała eCantera Next Generation, który oferuje klientom jeszcze bardziej różnorodne rozwiązania przy znacznie rozszerzonej gamie wersji.
Rozpoczęcie sprzedaży eCantera kolejnej generacji na rynku japońskim zaplanowano na wiosnę 2023 r. W nadchodzących latach Fuso wprowadzi ten nowy pojazd również na inne rynki. Po światowej premierze eCantera Next Generation w Japonii, w dniach od 20 do 25 września odbędzie się jego premiera europejska na targach IAA Transportation 2022 w Hanowerze.
Więcej wariantów
Fuso eCanter Next Generation będzie wyposażony w eAxle – oś tylną z wbudowanym silnikiem, umożliwiającą uzyskanie bardziej kompaktowej konstrukcji napędu. Ta zmiana pozwala na znaczne rozszerzenie palety produktowej. Gama obejmie na całym świecie ponad sto wariantów pojazdu, w tym 28 przeznaczonych na krajowy rynek japoński. Oprócz aktualnie oferowanej wersji o dopuszczalnej masie całkowitej 7,5 t nowy pojazd będzie dostępny w klasach dmc od 4,25 t do 8,55 t. Zwiększono również liczbę odmian kabiny: oprócz kabiny standardowej szerokości (1695 mm), dostępna jest teraz także nowa, szersza kabina (1995 mm). Zwiększyła się także gama rozstawów osi, obejmuje wersje od 2500 mm do 4750 mm.
Większy zasięg
Wraz z eCanterem Next Generation firma wprowadza nowy akumulator modułowy. Zależnie od rozstawu osi pojazd będzie dostępny z trzema opcjami akumulatora. Ciężarówki wyposażone w akumulator pojedynczy o pojemności znamionowej 41,3 kWh osiągają z ładunkiem zasięg do 70 km. Pojazdy z dwoma modułami akumulatorowymi osiągają zasięg do 140 km, a pojazdy z trzema modułami do 200 km. Nowy model jest również wyposażony w przystawkę odbioru mocy, umożliwiającą współpracę z wywrotką, żurawiem lub chłodnią.
Gama pojazdów, dane techniczne i wyposażenie mogą się różnić na poszczególnych rynkach. Szczegóły na temat modeli oferowanych na rynkach zamorskich zostaną ujawnione w momencie ich premiery rynkowej.
11 lipca 2025
MAN Truck & Bus Polska rozpoczął kampanię „MAN eTour de Pologne”. Od 30 czerwca do 29 sierpnia w 100% elektryczny [...]
11 lipca 2025
Ford Trucks w ramach realizacji nowego programu szkoleń dla kierowców na terenie całej Europy podpisał umowę partnerską z belgijską firmą [...]
10 lipca 2025
DAF Trucks ogłasza uruchomienie odświeżonego serwisu DAF Ready-to-Go – dedykowanej platformy online, stworzonej po to, by pomóc klientom w znalezieniu [...]
7 lipca 2025
IVECO ogłasza zakończenie etapu Tour d’Europe, w ramach którego pojazd ciężarowy IVECO S-Way LNG, zasilany wyłącznie bioLNG, pokonał trasę o [...]
7 lipca 2025
Kögel Trailer GmbH z bawarskiego Burtenbach zawiera strategiczne partnerstwo z idem telematics GmbH, jednym z czołowych dostawców telematyki dla naczep, [...]
16 czerwca 2025
Po ubiegłorocznej premierze podwozi ciężarowych o napędzie elektrycznym S-eWay, IVECO stawia kolejny krok w kierunku zeroemisyjnego transportu, prezentując ciągniki siodłowe [...]
5 czerwca 2025
W miejscowości Urzut pod Warszawą odbyła się uroczysta ceremonia symbolicznego wbicia łopaty pod budowę nowego centrum pojazdów używanych DAF Trucks [...]
5 czerwca 2025
Należąca do grona trzech największych europejskich producentów naczep, przyczep i zabudów polska Grupa Wielton prezentuje paletę nowoczesnych pojazdów i rozwiązań [...]
28 marca 2025
Największa i najbardziej komfortowa na rynku kabina, najbogatsze wyposażenie, najniższe opłaty drogowe i najnowsze rozwiązania techniczne – to cechy DAF-ów [...]
28 marca 2025
Śląska firma Epo-Trans, jeden z wieloletnich klientów Daimler Truck Retail Polska, jako pierwsza przetestowała nowego Actrosa L z ProCabin w [...]
28 marca 2025
Najbardziej oszczędna ciężarówka Volvo w historii – Volvo FH Aero – została laureatem nagrody Green Truck 2025. Volvo FH Aero [...]
28 marca 2025
Ładowność jest często ważnym parametrem przy wyborze auta dostawczego. W tej kategorii najlepiej wypada Iveco Daily. Jak prezentuje się na [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!