#ad

Diesel na HVO i elektryczny agregat. Frigo Logistics sprawdza nową koncepcję ograniczania emisji

Diesel na HVO i elektryczny agregat. Frigo Logistics sprawdza nową koncepcję ograniczania emisji

Operator logistyczny dla produktów głęboko mrożonych, firma Frigo Logistics będzie testować dystrybucyjną ciężarówkę DAF XD zasilaną dieslem HVO z zabudową izotermiczną chłodzoną elektrycznym agregatem

Pojazd w takiej konfiguracji przygotowany został we współpracy partnerskiej przez firmy Addvolt, Grupę DBK, Ecoterm, Igloocar i Dhollandia. Testowany pojazd to podwozie DAF XD FAR z zabudową chłodniczą, który dzięki przystosowaniu do spalania paliwa HVO, umożliwia znaczne obniżenie emisji CO2, jednocześnie zachowując wszystkie korzyści płynące z tradycyjnego napędu, w tym znaczny zasięg. Hydrorafinowany olej roślinny (HVO) uważany jest za najbardziej ekologiczne paliwo na rynku do pojazdów ciężarowych z silnikiem wysokoprężnym. HVO jest produkowany z odpadów i tłuszczów pochodzących z przemysłu spożywczego i gwarantuje redukcję ogólnej emisji CO2 (czyli od produkcji do użytkowania) nawet o 90 proc. – w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym. Wszystkie modele nowej generacji DAF są gotowe do korzystania z tego paliwa bez konieczności dokonywania jakichkolwiek modyfikacji.

Pojazd wyposażony jest w zabudowę chłodniczą, w której kontrolowaną temperaturę zapewnia elektryczny agregat chłodniczy Carrier Supra HE8. Jest on zasilany z baterii litowo-jonowej, która może być ładowana z gniazda sieciowego podczas postoju pojazdu, lub być doładowywana generatorem kinetycznym AddVolt z energii odzyskiwanej podczas ruchu pojazdu, zwłaszcza przy jego hamowaniu. – W rozwiązaniu, w którym łączymy pracę agregatu chłodniczego z rozwiązaniem Addvolt PowerPack z generatorem kinetycznym, praktycznie całkowicie eliminujemy wykorzystanie paliwa do celów pracy agregatu, zapewniając autonomię chłodniczą nawet na 8 godzin pracy. W efekcie znacząco redukujemy koszty eksploatacji i równocześnie ograniczamy emisję CO2, a także poziom hałasu, co wpływa korzystnie nie tylko na kierowców, ale również na mieszkańców osiedli, w których auta są rozładowywane, często w godzinach porannych. A to wszystko jest w pełni zilustrowane w telematyce MyAddvolt, dedykowanej do informowania zarządcy floty o realizowanych oszczędnościach – mówi Sławomir Olijarczyk, Sales & Business Development Poland w Addvolt.

Frigo Logistics dostarcza produkty wymagające kontrolowanych temperatur do ponad 4500 punktów w całej Polsce. Firma posiada dziesięć centrów dystrybucyjnych, a obecne jest w trakcie realizacji planu inwestycyjnego o wartości 200 mln zł, który zwiększy możliwości dystrybucyjne w najbliższych latach. – Elektryfikacja floty to jeden ze sposobów na ograniczenie emisji CO2, dlatego nieustannie przyglądamy się rosnącej ofercie elektrycznych pojazdów ciężarowych oraz chłodni zasilanych elektrycznie i sprawdzamy dostępne opcje. Tym razem przeprowadzamy dwutygodniowe testy z firmami AddVolt i DAF. Nasz biznes jest szczególnie wymagający z uwagi na konieczność bezwzględnego zachowania łańcucha chłodniczego i utrzymania ujemnych temperatur, dlatego już nie mogę się doczekać ich wyników – mówi Krzysztof Pawlik, Dyrektor Transportu we Frigo Logistics.

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!