Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.

Wózek paletowy to niepozorne, ale absolutnie kluczowe narzędzie w każdym magazynie, sklepie czy zakładzie produkcyjnym. Dopóki działa bez zarzutu, rzadko zwraca na siebie uwagę. Problemy zaczynają się dopiero wtedy, gdy wideł nie da się podnieść, z pompy kapie olej albo zawór się zacina. Wtedy pojawia się pytanie: czy można to naprawić samodzielnie, czy lepiej wezwać serwis?
Z doświadczenia serwisantów LEMA wynika, że najczęstsze usterki wózków paletowych dotyczą układu hydraulicznego i elementów mechanicznych. Typowe objawy to:
Warto wiedzieć, że większość z tych problemów da się szybko zdiagnozować – a niektóre nawet usunąć bez specjalistycznego sprzętu.
Nie każda usterka oznacza konieczność wzywania technika. Przy drobnych problemach można spróbować kilku prostych działań:
Jeśli jednak po tych działaniach paleciak nadal nie działa poprawnie – czas sięgnąć po pomoc fachowców.
Niektóre naprawy wymagają specjalistycznej wiedzy i narzędzi. Dotyczy to zwłaszcza:
W takich przypadkach nie warto ryzykować dalszych uszkodzeń. Profesjonalny serwis, jak LEMA Engineering, nie tylko usuwa usterkę, ale też sprawdza cały układ, aby zapobiec kolejnym awariom.
Koszt zależy od rodzaju usterki i modelu wózka. W LEMA ceny rozpoczynają się już od:
Co ważne, w LEMA klient nie musi martwić się logistyką – firma odbiera uszkodzony wózek z magazynu, naprawia go w swoim serwisie i dowiezie z powrotem sprawny sprzęt pod wskazany adres.
Bezpłatna wycena naprawy – wystarczy jeden telefon do serwisu LEMA.
LEMA Engineering działa na polskim rynku od 2001 roku i jest dziś największym dostawcą oraz serwisem sprzętu magazynowego w Polsce. Firma serwisuje wszystkie typy i marki wózków paletowych – zarówno ręczne, jak i elektryczne – w tym modele LEMA, Jungheinrich, Linde, BT, Toyota i inne.
Najważniejsze atuty:
Dzięki temu przedsiębiorcy zyskują nie tylko sprawny sprzęt, ale też pewność, że każda naprawa jest wykonana zgodnie z wymogami technicznymi i bezpieczeństwa.
To proste, szybkie i bezproblemowe rozwiązanie dla każdej firmy, która nie może sobie pozwolić na przestoje w pracy magazynu.
Niektóre wózki z napędem elektrycznym podlegają dozorowi technicznemu (UDT). LEMA zajmuje się wszystkim za klienta – od przygotowania dokumentacji, przez kontakt z inspektorem, aż po wpisy w dzienniku konserwacji.
Dzięki temu przedsiębiorca oszczędza czas i ma pewność, że jego sprzęt spełnia wszystkie wymogi prawa.
Specjaliści LEMA zalecają regularny przegląd co 6-12 miesięcy lub częściej w przypadku intensywnej eksploatacji. W ramach konserwacji warto:
Takie działania minimalizują ryzyko awarii i znacznie wydłużają żywotność wózka.
Nie czekaj, aż wózek paletowy całkowicie odmówi posłuszeństwa w środku zmiany.
Zadzwoń do LEMA Engineering – specjaliści odbiorą Twój sprzęt, zdiagnozują usterkę i przywiozą naprawiony wózek prosto do Twojego magazynu.
LEMA – serwis, któremu zaufały setki firm w całej Polsce.
Sprawdź ofertę na lema-wozki.pl i skontaktuj się już dziś.
7 listopada 2025
Coraz więcej firm decyduje się na rozszerzenie swojej działalności o sprzedaż i wysyłkę towarów za granicę. Taki krok otwiera przed [...]
27 października 2025
Firmy raportują nadal dobrą ocenę bieżącej sytuacji – składowa diagnostyczna utrzymała dodatni poziom (+2, 6 pkt wobec +5, 8 pkt [...]
14 października 2025
W branży TSL temat windykacji należności powraca jak bumerang. Z jednej strony przedsiębiorcy zmagają się z chronicznymi zatorami płatniczymi, z [...]
29 września 2025
Na rynku ropy rosnący eksport Iraku, niepewność wokół dyscypliny OPEC+ oraz gwałtowny wzrost stawek frachtowych podbijających koszty transportu wpływają na [...]
18 sierpnia 2025
Problem braku waloryzacji wysokości opłat za przeprowadzanie badań technicznych pojazdów był przedmiotem wielu wystąpień Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców w [...]
18 sierpnia 2025
W minionym tygodniu ceny paliw nieznacznie spadły. Cena ropy Brent na giełdzie w Rotterdamie spadła w ciągu tygodnia o 3 [...]
23 lipca 2025
Oprócz zaangażowania w dekarbonizację transportu drogowego po stronie produktów, Renault Trucks podejmuje również działania zmierzające do zmniejszenia wpływu na środowisko [...]
21 lipca 2025
W lipcu 2025 roku Miesięczny Indeks Koniunktury (MIK) dla branży TSL wyniósł 100, 8 pkt – to wciąż powyżej poziomu [...]
15 lipca 2025
Prezes UOKIK postawił zarzuty właścicielowi sieci Biedronka oraz 32 firmom transportowym, a także ośmiu menedżerom i właścicielom firm, którzy mogli [...]
14 lipca 2025
13 lipca 2025 r. weszła w życie nowelizacja Kodeksu cywilnego. Po raz pierwszy w historii umożliwia zawieranie umów leasingowych w [...]
14 lipca 2025
Pierwsze półrocze 2025 roku przynosi branży transportu, spedycji i logistyki (TSL) istotne wyzwania – od rosnących kosztów działalności i utrzymania [...]
10 lipca 2025
W ciągu ostatniego tygodnia ceny oleju napędowego i benzyny w Polsce ponownie znacząco wzrosły, odpowiednio o 13 i 9 groszy [...]

29 października 2025
23 października 2025

20 października 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!