Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.
Zestaw chłodniczy szwedzkiej firmy Mångbergs Åkeri został wyposażony w wyjątkowy, elektryczny system chłodzenia ładowni, przygotowany przez specjalistów firmy Frigoblock.
Frigoblock od dawna obsługuje szwedzką firmę Mångbergs Åkeri, zajmującą się transportem długodystansowym. Najnowszy projekt obejmował instalację elektrycznego agregatu chłodniczego FK25 w ciężarówce Scania V8 i dodanie alternatora Frigoblock do zasilania zarówno agregatu FK25 zamontowanego na ciężarówce, jak i agregatu SLXi firmy Thermo King zamontowanego na naczepie połączonej z ciężarówką za pomocą wózka dolly.
– Nasza działalność wymaga potężnych samochodów ciężarowych i wydajnych systemów chłodniczych – mówi Stefan Mångberg, właściciel marki Mångbergs Åkeri. – Cenimy doświadczenie firmy Frigoblock w elektrycznych urządzeniach chłodniczych i dlatego zwróciliśmy się do niej, aby pomogła nam znaleźć właściwe, zelektryfikowane rozwiązanie dla naszego najnowszego zestawu.
– Razem z firmą Mångbergs Åkeri dostosowaliśmy naszą technologię do jej wymagań i stworzyliśmy nie tylko pierwszą ciężarówkę Scania z silnikiem V8 i elektrycznym chłodzeniem ładowni firmy Frigoblock, ale także przekonujące rozwiązanie umożliwiające zasilanie układu chłodniczego naczepy – dodaje Björn Forsberg, opiekun klienta w firmie Frigoblock.
Najnowsza Scania we flocie Mångbergs Åkeri wraz z naczepą z dyszlem tworzy zestaw o długości prawie 24 metrów. Zasilana HVO ciężarówka z silnikiem V8 pokonuje trasę o długości około 600 kilometrów dziennie przez siedem dni w tygodniu. Firma Frigoblock została poproszona o dostarczenie elektrycznego systemu chłodniczego, który zapewni wystarczającą wydajność chłodzenia zarówno dla ciężarówki, jak i naczepy.
Zespół firmy Frigoblock wybrał do ciężarówki sprawdzony agregat FK25. Aby umożliwić współpracę z silnikiem V8 Scanii i umożliwić skuteczne zasilanie dwóch agregatów, zespół zainstalował nowy alternator z napędem hydraulicznym. Napęd hydrauliczny umożliwia uzyskanie wystarczającej mocy z silnika V8, aby zasilać agregat elektryczny FK25 i naczepowy Thermo King SLXi. Dzięki temu firma Mångbergs Åkeri może zasilać elektryczne agregaty natychmiast po uruchomieniu ciężarówki.
Rozwiązanie firmy Frigoblock spełniło również rygorystyczne wymagania związane z cyrkulacją powietrza wewnątrz ładowni. Przedział ładunkowy, podzielony na dwie części przez wymaga, aby agregat chłodniczy miał wystarczającą wydajność, by zapewnić równomierną cyrkulację powietrza i osiągnąć ten sam poziom temperatury w całej przestrzeni, niezależnie od temperatury otoczenia.
– Odchodzimy od chłodnictwa napędzanego olejem napędowym i przetestowaliśmy różne technologie chłodnicze w naszych zestawach – kontynuuje Mångberg. Alternator firmy Frigoblock generuje tak dużo mocy, że praktycznie nie musimy uruchamiać silnika wysokoprężnego agregatu chłodniczego naczepy.
11 lipca 2025
MAN Truck & Bus Polska rozpoczął kampanię „MAN eTour de Pologne”. Od 30 czerwca do 29 sierpnia w 100% elektryczny [...]
11 lipca 2025
Ford Trucks w ramach realizacji nowego programu szkoleń dla kierowców na terenie całej Europy podpisał umowę partnerską z belgijską firmą [...]
10 lipca 2025
DAF Trucks ogłasza uruchomienie odświeżonego serwisu DAF Ready-to-Go – dedykowanej platformy online, stworzonej po to, by pomóc klientom w znalezieniu [...]
7 lipca 2025
IVECO ogłasza zakończenie etapu Tour d’Europe, w ramach którego pojazd ciężarowy IVECO S-Way LNG, zasilany wyłącznie bioLNG, pokonał trasę o [...]
7 lipca 2025
Kögel Trailer GmbH z bawarskiego Burtenbach zawiera strategiczne partnerstwo z idem telematics GmbH, jednym z czołowych dostawców telematyki dla naczep, [...]
16 czerwca 2025
Po ubiegłorocznej premierze podwozi ciężarowych o napędzie elektrycznym S-eWay, IVECO stawia kolejny krok w kierunku zeroemisyjnego transportu, prezentując ciągniki siodłowe [...]
5 czerwca 2025
W miejscowości Urzut pod Warszawą odbyła się uroczysta ceremonia symbolicznego wbicia łopaty pod budowę nowego centrum pojazdów używanych DAF Trucks [...]
5 czerwca 2025
Należąca do grona trzech największych europejskich producentów naczep, przyczep i zabudów polska Grupa Wielton prezentuje paletę nowoczesnych pojazdów i rozwiązań [...]
28 marca 2025
Największa i najbardziej komfortowa na rynku kabina, najbogatsze wyposażenie, najniższe opłaty drogowe i najnowsze rozwiązania techniczne – to cechy DAF-ów [...]
28 marca 2025
Śląska firma Epo-Trans, jeden z wieloletnich klientów Daimler Truck Retail Polska, jako pierwsza przetestowała nowego Actrosa L z ProCabin w [...]
28 marca 2025
Najbardziej oszczędna ciężarówka Volvo w historii – Volvo FH Aero – została laureatem nagrody Green Truck 2025. Volvo FH Aero [...]
28 marca 2025
Ładowność jest często ważnym parametrem przy wyborze auta dostawczego. W tej kategorii najlepiej wypada Iveco Daily. Jak prezentuje się na [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!