Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.
W sierpniu br. Ivevo Poland podpisało umowę na dostawę kolejnych 150 sztuk ciągników siodłowych S-Way LNG dla Sachs Trans International. Samochody mają silniki o mocy 460 KM zasilane skroplonym gazem ziemnym.
Iveco Poland i Sachs Trans mają długoletnią historię współpracy, co zaowocowało kolejnym, dużym kontraktem. Uroczyste podpisanie umowy było okazją do spotkania stron. Iveco Poland reprezentowali: dyrektor generalny Daniel Wolszczak, dyrketor sprzedaży bezpośredniej Przemysław Mrugalski oraz dyrektor ds. kluczowych klientów Jacek Jacko. Ze strony Sachs Trans International byli obecni: prezes zarządu Marek Sachs, wiceprezes zarządu Alina Sachs oraz członkowie zarządu Dawid Sachs, Klaudia Sachs-Gielza oraz Marcin Sachs.
– Firma Sachs Trans International, jako jedna z pierwszych firm transportowych, dostrzegła duży potencjał w wykorzystaniu pojazdów zasilanych gazem ziemnym. Kolejny kontrakt na dostawę samochodów ciężarowych Iveco S-Way LNG, świadczy o tym, że nasze ciężarówki doskonale sprawdzają się we flocie klienta oraz że my, jako Iveco Poland, w pełni spełniamy oczekiwania dużych przewoźników. O proekologicznej świadomości prowadzonego biznesu w Sachs Trans International świadczy fakt, że w swoim taborze firma posiada ponad 400 nowych samochodów ciężarowych, a znaczną ich część stanowią pojazdy zasilane gazem ziemnym. Dodatkowym atutem oferty IVECO jest czynnik ekonomiczny. Iveco S-Way LNG charakteryzuje się niskim spalaniem, a przejazdy ciężarówek zasilanych gazem ziemnym po drogach Niemiec, są premiowane zwolnieniami z opłat drogowych – powiedział Daniel Wolszczak.
S-Way LNG osiąga zasięg w transporcie dalekobieżnym do 1600 km. Moc silnika 460 KM pozwala w pełni wykorzystać potencjał samochodu w transporcie, a dwunastobiegowa, zautomatyzowana skrzynia przekładniowa Hi-TroniX sprawia, że samochód prowadzi się komfortowo i oszczędnie.
Firma Sachs Trans International wybrała kabiny z wysokim dachem, zbiorniki LNG 2×440 l (2×160 kg gazu), aluminiowe koła Alcoa, pakiet oświetlenia Full Led oraz pakiet Driving Comfort Plus. Ponadto samochody będą wyposażone w HI-Cruise, eco-roll, tryb ułatwiający ruszanie na grząskim terenie Rocking Mode, układ stabilizujący tor jazdy ESP/EVSC, Hill Holder, ACC, retarder hydrauliczny, układ oceny stylu jazdy DSE i nadzoru koncentracji kierowcy DAS, a także system ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu LDWS WE.
W ramach umowy wszystkie pojazdy zostaną objęte kontraktem serwisowym M&R (2XL), a kierowcy przejdą szkolenie podstawowej obsługi pojazdu poprowadzone przez Akademię Jazdy IVECO. Formą finansowania kontraktu będzie leasing.
– Nowa, odpowiedzialna inwestycja w ciągniki LNG, pozwoli naszej firmie przyczynić się do wspierania niskoemisyjnego transportu i stanowić będzie wyznacznik dla naszych partnerów i innych przewoźników. Ważne jest dla nas również to, że samochody ciężarowe IVECO dostępne są w wersji Low Tractor. Zastosowanie pojazdów tego typu wraz z naczepami typu mega, pozwala na uzyskanie wysokości załadunkowej wewnątrz pojazdu 3 m, przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnej wysokości pojazdu dopuszczanej przepisami prawa, czyli 4 m. Takie rozwiązanie stosujemy między innymi w przewozach dla branży motoryzacyjnej oraz AGD. Dzięki Iveco jesteśmy dla klienta uniwersalni, możemy zabrać ładunek ciężki jak i gabarytowy. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Iveco Poland, ponieważ mamy gwarancję najwyższej jakości obsługi, dużą elastyczność konfiguracji pojazdów i preferencyjne warunki zakupu – powiedział Marek Sachs.
Sachs Trans International regularnie powiększa swoją flotę o nowe samochody ciężarowe napędzane LNG. W obecnej chwili są one najbardziej ekologicznym rozwiązaniem w transporcie drogowym. Firma Sachs Trans International jest najszybciej rozwijającą się w Polsce przewoźnikiem, w zakresie ilości i tempa wprowadzania we flocie pojazdów niskoemisyjnych. Obecna inwestycja w 150 ciągników S-Way LNG, daje firmie pozycję niekwestionowanego lidera.
Jednym z podstawowych czynników decydującym o rozbudowaniu floty Sachs Trans o ciężarówki na LNG był aspekt ekonomiczny i związane z nim obniżone koszty zużycia paliwa oraz zwolnienie z opłat autostradowych. Decyzję o zakupie motywowała również perspektywa poszerzania zadań transportowych na drogach objętych restrykcyjnymi przepisami dla pojazdów ciężarowych. Korzyści ekonomiczne są jedną z wielu zalet, ale w największym stopniu to ukłon w stronę środowiska.
11 lipca 2025
MAN Truck & Bus Polska rozpoczął kampanię „MAN eTour de Pologne”. Od 30 czerwca do 29 sierpnia w 100% elektryczny [...]
11 lipca 2025
Ford Trucks w ramach realizacji nowego programu szkoleń dla kierowców na terenie całej Europy podpisał umowę partnerską z belgijską firmą [...]
10 lipca 2025
DAF Trucks ogłasza uruchomienie odświeżonego serwisu DAF Ready-to-Go – dedykowanej platformy online, stworzonej po to, by pomóc klientom w znalezieniu [...]
7 lipca 2025
IVECO ogłasza zakończenie etapu Tour d’Europe, w ramach którego pojazd ciężarowy IVECO S-Way LNG, zasilany wyłącznie bioLNG, pokonał trasę o [...]
7 lipca 2025
Kögel Trailer GmbH z bawarskiego Burtenbach zawiera strategiczne partnerstwo z idem telematics GmbH, jednym z czołowych dostawców telematyki dla naczep, [...]
16 czerwca 2025
Po ubiegłorocznej premierze podwozi ciężarowych o napędzie elektrycznym S-eWay, IVECO stawia kolejny krok w kierunku zeroemisyjnego transportu, prezentując ciągniki siodłowe [...]
5 czerwca 2025
W miejscowości Urzut pod Warszawą odbyła się uroczysta ceremonia symbolicznego wbicia łopaty pod budowę nowego centrum pojazdów używanych DAF Trucks [...]
5 czerwca 2025
Należąca do grona trzech największych europejskich producentów naczep, przyczep i zabudów polska Grupa Wielton prezentuje paletę nowoczesnych pojazdów i rozwiązań [...]
28 marca 2025
Największa i najbardziej komfortowa na rynku kabina, najbogatsze wyposażenie, najniższe opłaty drogowe i najnowsze rozwiązania techniczne – to cechy DAF-ów [...]
28 marca 2025
Śląska firma Epo-Trans, jeden z wieloletnich klientów Daimler Truck Retail Polska, jako pierwsza przetestowała nowego Actrosa L z ProCabin w [...]
28 marca 2025
Najbardziej oszczędna ciężarówka Volvo w historii – Volvo FH Aero – została laureatem nagrody Green Truck 2025. Volvo FH Aero [...]
28 marca 2025
Ładowność jest często ważnym parametrem przy wyborze auta dostawczego. W tej kategorii najlepiej wypada Iveco Daily. Jak prezentuje się na [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!