Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.
W połowie stycznia 2023 r. ADECON odebrał 12 naczep podkontenerowych Wielton, będących pierwszą częścią zamówienia na łącznie 48 naczep.
Są to lekkie naczepy podkontenerowe Container Master SL Tank do przewozu substancji płynnych i standardowe rozsuwane naczepy podkontenerowe typu NP3R45R2GOSL. Pozostała część zamówienia zostanie przekazana odbiorcy w maju br.
Pojazdy przystosowane do tank-kontenerów będą używane do transportu elektrolitu do produkcji baterii do samochodów elektrycznych.
Superlekkie
Naczepy Container Master SL Tank to są przeznaczone do przewozu kontenerów chemicznych 20 ISO (tank) 23 i 35, a także nadwozi wymiennych. Ponieważ ładunki płynne przemieszczają się podczas transportu, rama, poprzeczki oraz belki główne zostały wykonane z wysokowytrzymałej stali S700. Wysoką trwałość ramy zapewniają również belki główne o wysokości 450 mm (będące jednymi z najwyższych w klasie), a także zastosowanie zastrzałów krzyżowych, które zapobiegają skręcaniu. Dzięki użyciu lekkiej, perforowanej konstrukcji naczepę cechuje niska masa własna. W zależności od konfiguracji może ważyć od 2900 kg do 3400 kg. Pojazd jest wyposażony w osie SAF i zabezpieczony antykorozyjnie poprzez malowanie kataforetyczne. Naczepy mogą współpracować z ciągnikami 2- lub 3-osiowymi. Dla firmy ADEON pojazdy wyposażono dodatkowo m.in. w pojemniki na węże umożliwiające wypompowywanie cieczy, wannę ociekową ze stali nierdzewnej oraz podesty wejściowe i uchwyty ułatwiające wejście.
– Cieszymy się, że firma ADECON zaufała naszej wiedzy i doświadczeniu. Nasze produkty poddajemy wielu testom nie tylko w dziale badań i rozwoju, ale także u naszych klientów. Stawiamy na wysoką jakość i trwałość produktów. Mamy nadzieję, że to udany początek naszej współpracy z firmą ADECON – powiedział Przemysław Skrivanek, dyrektor sprzedaży flotowej w spółce Wielton S.A.
Uniwersalne
Do floty firmy ADECON dołączą także rozsuwane naczepy podkontenerowe Wielton NP3R45R2GOSL. To produkty uniwersalne, które mogą być rozsuwane mechanicznie lub za pomocą systemu pneumatycznego. Podobnie, jak Container Master SL Tank, są naczepami lekkimi (od 4810 kg), wykonanymi z wytrzymałej stali S700. Trzy konfiguracje ramy pozwalają na transport kontenerów 20-stopowych, 2×20, 30, 40, a także 45-stopowych bez zezwoleń. Model ten wyposażony jest w przykręcane stalowe podesty czy dodatkowe oboje na linii zamków. Przód i tył naczepy są wysuwane, a w standardzie dostępne są dwie pozycje sworznia i wysokości siodła (1090/1170 mm). Wyjątkową cechą ten naczepy jest to, że kontenery 20-stopowe mogą być rozładowywane zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu.
Niezawodnie z elektrolitem
ADECON działa od 2007 roku i specjalizuje się w przewozie towarów niebezpiecznych wg ADR i transporcie w temperaturze kontrolowanej.
– Naczepy Container Master SL Tank marki Wielton są wykorzystywane w naszej firmie do przewozu płynnego elektrolitu, będącego komponentem m.in. baterii w samochodach elektrycznych. To bardzo wymagający ładunek, którego przewóz standardową naczepą podkontenerową jest mocno utrudniony. W ofercie Wieltonu znaleźliśmy produkty, które spełniają wszystkie nasze wymagania dot. wytrzymałości, bezpieczeństwa i mobilności. Mają pełną zgodność z ADR i specjalistyczne wyposażenie niezbędne do transportu kontenerów chemicznych – mówi Adrian Dolny, dyrektor spółki ADECON.
11 lipca 2025
MAN Truck & Bus Polska rozpoczął kampanię „MAN eTour de Pologne”. Od 30 czerwca do 29 sierpnia w 100% elektryczny [...]
11 lipca 2025
Ford Trucks w ramach realizacji nowego programu szkoleń dla kierowców na terenie całej Europy podpisał umowę partnerską z belgijską firmą [...]
10 lipca 2025
DAF Trucks ogłasza uruchomienie odświeżonego serwisu DAF Ready-to-Go – dedykowanej platformy online, stworzonej po to, by pomóc klientom w znalezieniu [...]
7 lipca 2025
IVECO ogłasza zakończenie etapu Tour d’Europe, w ramach którego pojazd ciężarowy IVECO S-Way LNG, zasilany wyłącznie bioLNG, pokonał trasę o [...]
7 lipca 2025
Kögel Trailer GmbH z bawarskiego Burtenbach zawiera strategiczne partnerstwo z idem telematics GmbH, jednym z czołowych dostawców telematyki dla naczep, [...]
16 czerwca 2025
Po ubiegłorocznej premierze podwozi ciężarowych o napędzie elektrycznym S-eWay, IVECO stawia kolejny krok w kierunku zeroemisyjnego transportu, prezentując ciągniki siodłowe [...]
5 czerwca 2025
W miejscowości Urzut pod Warszawą odbyła się uroczysta ceremonia symbolicznego wbicia łopaty pod budowę nowego centrum pojazdów używanych DAF Trucks [...]
5 czerwca 2025
Należąca do grona trzech największych europejskich producentów naczep, przyczep i zabudów polska Grupa Wielton prezentuje paletę nowoczesnych pojazdów i rozwiązań [...]
28 marca 2025
Największa i najbardziej komfortowa na rynku kabina, najbogatsze wyposażenie, najniższe opłaty drogowe i najnowsze rozwiązania techniczne – to cechy DAF-ów [...]
28 marca 2025
Śląska firma Epo-Trans, jeden z wieloletnich klientów Daimler Truck Retail Polska, jako pierwsza przetestowała nowego Actrosa L z ProCabin w [...]
28 marca 2025
Najbardziej oszczędna ciężarówka Volvo w historii – Volvo FH Aero – została laureatem nagrody Green Truck 2025. Volvo FH Aero [...]
28 marca 2025
Ładowność jest często ważnym parametrem przy wyborze auta dostawczego. W tej kategorii najlepiej wypada Iveco Daily. Jak prezentuje się na [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!