#ad

Sprawdzone w praktyce

Sprawdzone w praktyce

Wśród produktów BPW obecnych na targach IAA, uwagę zwracały komponenty i akcesoria przynoszące natychmiastową, widoczną korzyść użytkownikowi.

Osie i komponenty zespołów jezdnych BPW są bardzo dobrze znane w Polsce. Obok nich firma oferuje szeroką gamę produktów do pojazdów użytkowych, która obejmuje elementy zabudów, hydraulikę siłową czy telematykę. Rozwój konstrukcji przebiega wielokierunkowo z naciskiem na zwiększanie wydajności gotowych produktów, a w konsekwencji pojazdów, w których są stosowane. W przypadku zespołów jezdnych dąży się przede wszystkim do obniżania masy, ale nie tylko.

Lekka i dopasowana

Wzorem wysokiej wydajności niezmiennie pozostaje zawieszenie BPW ECO Air, wprowadzona do produkcji w maju 2019 roku. To pierwsze modułowe, skręcane zawieszenie, które występuje w połączeniu z osią z okrągłym korpusem. Jest przeznaczone do pojazdów poruszających się po drogach utwardzonych oraz w terenie (on-road i off-road). Do jego głównych zalet należy niska waga, skutkująca redukcją masy własnej trzyosiowego pojazdu o 27 kg.

Osie z zawieszeniem ECO Air mogą być wyposażone w hamulce tarczowe ECO Disc TS2 lub bębnowe ECO Drum, polecane do pojazdów regularnie pokonujących trudniejszy teren, np. naczep samowyładowczych. Wysoka wytrzymałość osi wynikająca z zastosowanych materiałów oraz technologii produkcji wykorzystującej opatentowaną przez BPW metodę laserowej obróbki powierzchni sprawia, że produkt jest objęty gwarancją ECO Plus 5+3 lata, która dotyczy również wspomnianych wywrotek.

Wszechstronność, trwałość i niska masa to główne zalety ECO Air z punktu widzenia użytkownika naczepy. Lecz oś wyposażona w ten typ zawieszenia zapewnia również liczne korzyści producentom pojazdów. Każdy egzemplarz ma własne, „cyfrowe DNA”, związane z nim trwale od chwili opuszczenia linii produkcyjnej do wycofania z użytku. Definiuje ono techniczne cechy osi i możliwe zastosowania, co ułatwia prawidłowe dobranie jej do pojazdu. Modułowa konstrukcja, na którą składają się zestandaryzowane komponenty to kolejne ułatwienie usprawniające produkcję i serwis, m.in. poprzez ograniczenie stanów magazynowych niezbędnych do utrzymania płynności produkcji pojazdów, a także skrócenie czasu obsługi naczep będących już w ruchu. W tym miejscu znów wracamy do użytkownika końcowego, który nie tylko zyskuje możliwość szybszego odbioru nowego pojazdu, ale nie traci też zbyt wiele czasu na wizyty w serwisie.

Ciasny dojazd? Żaden problem!

Współczesny transport skupiający się wokół rozrastających się aglomeracji, coraz częściej używa dużych, wydajnych pojazdów, które z konieczności muszą manewrować w ograniczonej przestrzeni. Dodatkowym utrudnieniem jest presja czasowa oraz niedobór doświadczonych kierowców. W tej sytuacji każde ułatwienie w kierowaniu zestawem jest na wagę złota.

Oś skrętna BPW z systemem ARC jest jednym z nich. ARC, czyli „aktywna kontrola cofania” (ang. Active Reverse Control) to funkcja, która uzupełnia możliwości osi skrętnej o kierowanie nią podczas jazdy do tyłu. Dotychczas osie skrętne były aktywne jedynie podczas jazdy w przód i blokowały się w położeniu „na wprost” na czas cofania. ARC przeciwnie: umożliwia skręt kół, co poprawia zwrotność cofającego zestawu.

ARC steruje osią na drodze elektrohydraulicznej. System działa automatycznie do prędkości 10 km/h. Osią można również sterować ręcznie za pomocą pilota. Dzięki ARC manewrowanie zestawem jest łatwiejsze i bezpieczniejsze, co można docenić zwłaszcza w ciasnych miejscach.

System dostępny jest wraz z osiami z zawieszeniem powietrznym o nośności od 9 do 12 ton, wyposażonymi w hamulce tarczowe lub bębnowe. Może być instalowany w naczepach nowych, a także będących już w użytku. Co ważne, jest lżejszy od rozwiązań konwencjonalnych i przyczynia się do podniesienia ładowności pojazdu. Ponadto ogranicza koszty eksploatacji, spowolniając zużycie opon.

Skoro jesteśmy przy oponach, warto dodać, że BPW oferuje również własny system kontroli i regulacji ciśnienia w ogumieniu AirSave. Czujniki monitorują ciśnienie w oponach, a jeśli wystąpi ubytek, jest on automatycznie uzupełniany, a kierowca zostaje o nim powiadomiony.

AirSave przynosi liczne korzyści. Prawidłowe ciśnienie w ogumieniu przyczynia się do redukcji zużycia paliwa i wydłuża żywotność opon. Natomiast natychmiastowe ostrzeżenie o spadku ciśnienia pozwala kierowcy szybko ocenić sytuację i podjąć odpowiednie działanie, podyktowane wymogami bezpieczeństwa. Przy niewielkim, automatycznie uzupełnionym ubytku można kontynuować jazdę. Gdy zmiana ciśnienia jest spowodowana uszkodzeniem opony, można w porę zatrzymać zestaw, aby zapobiec poważniejszym konsekwencjom nieszczelności.

Produkty BPW wszechstronnie podnoszą walory użytkowe pojazdów, ułatwiając pracę kierowcy i podnosząc wydajność floty. Zwiększają również bezpieczeństwo jazdy, na czym zyskują wszyscy użytkownicy dróg.

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!