Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.
W 2025 roku TIP Group i DSV przeprowadzą modernizację 500 naczep Schmitz Huckepack, przedłużając ich żywotność i zapewniając dalszą eksploatację na trasach DSV w Europie. Odnawianie naczep zamiast ich wymiany na nowe odzwierciedla wspólną wizję obu firm, która zakłada aktywne promowanie inicjatyw gospodarki o obiegu zamkniętym i redukcji wpływu na środowisko.
Ta inicjatywa jest kontynuacją udanych działań z lat poprzednich – w 2023 roku zmodernizowano 1 100 naczep, a w 2024 roku kolejne 991. Współpraca TIP i DSV w tym zakresie nie tylko zmniejszyła emisję CO2 i ograniczyła wpływ na środowisko, ale także poprawiła efektywność floty. Program na rok 2025 stanowi dowód sukcesu modelu odnawiania naczep i podkreśla zaangażowanie obu firm w optymalizację operacji logistycznych w Europie.
Zalety odnawiania naczep zamiast ich wymiany
Różnica w emisjach pomiędzy nową a odnowioną naczepą jest znacząca – dzięki odnowieniu 500 naczep można zaoszczędzić około 8 000 ton CO2 w okresie ich wydłużonej eksploatacji. To wyraźny dowód na korzyści ekologiczne płynące z przedłużania żywotności naczep poprzez ich odnawianie zamiast inwestowania w nowe pojazdy. Według obliczeń TIP Group, odnowienie używanej naczepy kurtynowej wiąże się z emisją około 2,7 tony CO2. Uwzględnia to zarówno materiały, jak i energię oraz ogrzewanie potrzebne do przeprowadzenia modernizacji.
Dzięki modernizacji, DSV podwaja okres eksploatacji każdej naczepy. Po pięciu latach intensywnego użytkowania naczepy będą służyć w flocie DSV przez kolejne sześć lat. Ogranicza to potrzebę nowych inwestycji i przynosi długoterminową wartość dla floty DSV.
DSV i TIP będą dalej rozwijać współpracę w zakresie warsztatów na terenie całej Europy. Udoskonalone programy konserwacji mają na celu minimalizację przestojów i zapewnienie maksymalnej wydajności naczep, co przekłada się na zwiększoną produktywność floty.
Wspólna wizja i zaangażowanie
Arjen Kraaij, zastępca CEO TIP Group, skomentował tę współpracę: – Jesteśmy dumni, że możemy dodać nowy rozdział do naszej długotrwałej współpracy z DSV. Obie firmy wspierają inicjatywy gospodarki o obiegu zamkniętym, które przyczyniają się do redukcji emisji dwutlenku węgla. Modernizacja naczep to doskonały przykład działań, które wspierają cele zrównoważonego rozwoju DSV i jednocześnie optymalizują wydajność ich floty – to prawdziwa sytuacja typu win-win.
Flemming Steiness, dyrektor zarządzający DSV Global Equipment Services, dodał: – W DSV ciężko pracujemy, aby zmniejszyć nasz wpływ na środowisko poprzez innowacyjne i praktyczne rozwiązania. Odnawianie naczep zamiast ich wymiany to prosty, ale skuteczny sposób na redukcję emisji przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej jakości usług, jakich oczekują nasi klienci. Inicjatywy gospodarki o obiegu zamkniętym, takie jak ta, są kluczowe dla zmniejszenia naszego ogólnego śladu węglowego, a my z radością współpracujemy z TIP Group, aby wprowadzać rzeczywiste zmiany.
Utrwalanie długoletniej współpracy
Ta wyjątkowa współpraca została oficjalnie przypieczętowana podczas spotkania strategicznego liderów TIP, gdzie obie firmy świętowały swoje partnerstwo oparte na wspólnych wartościach, innowacyjności i dążeniu do pozytywnych zmian w sektorze logistycznym. – TIP i DSV łączy długoletnia relacja. Cieszymy się, że możemy dalej rozwijać naszą współpracę, oferując DSV większą elastyczność i korzystając z naszych warsztatów w całej Europie. Nasze partnerstwo opiera się na zaufaniu, innowacyjności i dążeniu do pozytywnego wpływu – podsumował Rogier Laan, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w TIP Group.
11 lipca 2025
MAN Truck & Bus Polska rozpoczął kampanię „MAN eTour de Pologne”. Od 30 czerwca do 29 sierpnia w 100% elektryczny [...]
11 lipca 2025
Ford Trucks w ramach realizacji nowego programu szkoleń dla kierowców na terenie całej Europy podpisał umowę partnerską z belgijską firmą [...]
10 lipca 2025
DAF Trucks ogłasza uruchomienie odświeżonego serwisu DAF Ready-to-Go – dedykowanej platformy online, stworzonej po to, by pomóc klientom w znalezieniu [...]
7 lipca 2025
IVECO ogłasza zakończenie etapu Tour d’Europe, w ramach którego pojazd ciężarowy IVECO S-Way LNG, zasilany wyłącznie bioLNG, pokonał trasę o [...]
7 lipca 2025
Kögel Trailer GmbH z bawarskiego Burtenbach zawiera strategiczne partnerstwo z idem telematics GmbH, jednym z czołowych dostawców telematyki dla naczep, [...]
16 czerwca 2025
Po ubiegłorocznej premierze podwozi ciężarowych o napędzie elektrycznym S-eWay, IVECO stawia kolejny krok w kierunku zeroemisyjnego transportu, prezentując ciągniki siodłowe [...]
5 czerwca 2025
W miejscowości Urzut pod Warszawą odbyła się uroczysta ceremonia symbolicznego wbicia łopaty pod budowę nowego centrum pojazdów używanych DAF Trucks [...]
5 czerwca 2025
Należąca do grona trzech największych europejskich producentów naczep, przyczep i zabudów polska Grupa Wielton prezentuje paletę nowoczesnych pojazdów i rozwiązań [...]
28 marca 2025
Największa i najbardziej komfortowa na rynku kabina, najbogatsze wyposażenie, najniższe opłaty drogowe i najnowsze rozwiązania techniczne – to cechy DAF-ów [...]
28 marca 2025
Śląska firma Epo-Trans, jeden z wieloletnich klientów Daimler Truck Retail Polska, jako pierwsza przetestowała nowego Actrosa L z ProCabin w [...]
28 marca 2025
Najbardziej oszczędna ciężarówka Volvo w historii – Volvo FH Aero – została laureatem nagrody Green Truck 2025. Volvo FH Aero [...]
28 marca 2025
Ładowność jest często ważnym parametrem przy wyborze auta dostawczego. W tej kategorii najlepiej wypada Iveco Daily. Jak prezentuje się na [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!