Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.

W 2025 roku TIP Group i DSV przeprowadzą modernizację 500 naczep Schmitz Huckepack, przedłużając ich żywotność i zapewniając dalszą eksploatację na trasach DSV w Europie. Odnawianie naczep zamiast ich wymiany na nowe odzwierciedla wspólną wizję obu firm, która zakłada aktywne promowanie inicjatyw gospodarki o obiegu zamkniętym i redukcji wpływu na środowisko.
Ta inicjatywa jest kontynuacją udanych działań z lat poprzednich – w 2023 roku zmodernizowano 1 100 naczep, a w 2024 roku kolejne 991. Współpraca TIP i DSV w tym zakresie nie tylko zmniejszyła emisję CO2 i ograniczyła wpływ na środowisko, ale także poprawiła efektywność floty. Program na rok 2025 stanowi dowód sukcesu modelu odnawiania naczep i podkreśla zaangażowanie obu firm w optymalizację operacji logistycznych w Europie.
Zalety odnawiania naczep zamiast ich wymiany
Różnica w emisjach pomiędzy nową a odnowioną naczepą jest znacząca – dzięki odnowieniu 500 naczep można zaoszczędzić około 8 000 ton CO2 w okresie ich wydłużonej eksploatacji. To wyraźny dowód na korzyści ekologiczne płynące z przedłużania żywotności naczep poprzez ich odnawianie zamiast inwestowania w nowe pojazdy. Według obliczeń TIP Group, odnowienie używanej naczepy kurtynowej wiąże się z emisją około 2,7 tony CO2. Uwzględnia to zarówno materiały, jak i energię oraz ogrzewanie potrzebne do przeprowadzenia modernizacji.
Dzięki modernizacji, DSV podwaja okres eksploatacji każdej naczepy. Po pięciu latach intensywnego użytkowania naczepy będą służyć w flocie DSV przez kolejne sześć lat. Ogranicza to potrzebę nowych inwestycji i przynosi długoterminową wartość dla floty DSV.
DSV i TIP będą dalej rozwijać współpracę w zakresie warsztatów na terenie całej Europy. Udoskonalone programy konserwacji mają na celu minimalizację przestojów i zapewnienie maksymalnej wydajności naczep, co przekłada się na zwiększoną produktywność floty.
Wspólna wizja i zaangażowanie
Arjen Kraaij, zastępca CEO TIP Group, skomentował tę współpracę: – Jesteśmy dumni, że możemy dodać nowy rozdział do naszej długotrwałej współpracy z DSV. Obie firmy wspierają inicjatywy gospodarki o obiegu zamkniętym, które przyczyniają się do redukcji emisji dwutlenku węgla. Modernizacja naczep to doskonały przykład działań, które wspierają cele zrównoważonego rozwoju DSV i jednocześnie optymalizują wydajność ich floty – to prawdziwa sytuacja typu win-win.
Flemming Steiness, dyrektor zarządzający DSV Global Equipment Services, dodał: – W DSV ciężko pracujemy, aby zmniejszyć nasz wpływ na środowisko poprzez innowacyjne i praktyczne rozwiązania. Odnawianie naczep zamiast ich wymiany to prosty, ale skuteczny sposób na redukcję emisji przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej jakości usług, jakich oczekują nasi klienci. Inicjatywy gospodarki o obiegu zamkniętym, takie jak ta, są kluczowe dla zmniejszenia naszego ogólnego śladu węglowego, a my z radością współpracujemy z TIP Group, aby wprowadzać rzeczywiste zmiany.
Utrwalanie długoletniej współpracy
Ta wyjątkowa współpraca została oficjalnie przypieczętowana podczas spotkania strategicznego liderów TIP, gdzie obie firmy świętowały swoje partnerstwo oparte na wspólnych wartościach, innowacyjności i dążeniu do pozytywnych zmian w sektorze logistycznym. – TIP i DSV łączy długoletnia relacja. Cieszymy się, że możemy dalej rozwijać naszą współpracę, oferując DSV większą elastyczność i korzystając z naszych warsztatów w całej Europie. Nasze partnerstwo opiera się na zaufaniu, innowacyjności i dążeniu do pozytywnego wpływu – podsumował Rogier Laan, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w TIP Group.
29 października 2025
Actros L ProCabin, najnowszy model flagowej ciężarówki do transportu dalekobieżnego Mercedes-Benz Trucks, przynosi rozwiązania odpowiadające na dzisiejsze i przyszłe wyzwania [...]
27 października 2025
Pierwsza ciężarówka z napędem wodorowym Bosch wspiera wewnętrzną logistykę firmy w jej zakładzie w niemieckiej Norymberdze. Pojazd jest wyposażony w [...]
15 października 2025
Fińska Grupa Ahola i Donut Lab łączą siły, by zrewolucjonizować transport towarowy. Ich wspólne przedsięwzięcie, Cova Power, wprowadza na rynek [...]
15 października 2025
Powstanie trzeciego globalnego ośrodka przemysłowego firmy w Chinach to ważna inwestycja w 134-letniej historii Scania. Nie tylko wzmacnia globalną obecność [...]
29 września 2025
Pojazd wyróżnia się nowoczesną stylistyką, oszczędnością paliwa sięgającą nawet 11, 3%, w porównaniu do poprzednich wersji, dzięki silnikowi Ecotorq GEN2 [...]
22 września 2025
Transformacja energetyczna w transporcie to nie tylko zakup elektrycznych ciężarówek. DAF Trucks rozwija kompleksowy pakiet usług, które mają wspierać przewoźników [...]
10 września 2025
Scania w Słupsku działa w nowoczesnym obiekcie serwisowym zaprojektowany z myślą o rosnących potrzebach klientów z regionu Pomorza.
2 września 2025
Volvo Trucks prezentuje nową generację systemu I-Roll, wzbogaconą o funkcję automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika w trakcie jazdy – to [...]
2 września 2025
Kässbohrer dostarcza rozsuwaną naczepę niskopodwoziową firmie Engtra Transporte GmbH, zwiększając elastyczność w transporcie specjalnym.
26 sierpnia 2025
Rohlig SUUS Logistics realizując dla Grupy Kęty S.A. codzienne dostawy profili aluminiowych pomiędzy zakładami produkcyjnymi w Kętach oraz Bielsku-Białej wykorzysta [...]
18 sierpnia 2025
W ramach obchodów 30-lecia działalności Scania w Polsce, firma przygotowała limitowaną wersję pojazdów Scania Poland Edition, stworzoną we współpracy z [...]
5 sierpnia 2025
Operator logistyczny DACHSER kontynuuje rozwój floty elektrycznych ciężarówek marki Mercedes-Benz Trucks. Firma z siedzibą w Kempten/Allgäu odebrała właśnie bezpośrednio z [...]

29 października 2025

20 października 2025

20 października 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!