Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.
Nowy Multivan po raz pierwszy osadzony jest na modułowej płycie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie (Modular Transverse Matrix — MQB). Gama dostępnych układów napędowych zawiera teraz hybrydę typu plug-in. Opcjonalnie zamówić można dwuczęściowy, panoramiczny szklany dach.
Nowy Multivan może okresowo funkcjonować jako pojazd o zerowej emisji. Nowe systemy wspomagania, obsługi i infotainmentu pojawiają się w tej linii modelowej po raz pierwszy. Łączna moc silnika elektrycznego i benzynowego TSI to 218 KM (160 kW). Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 13 kWh, co ma pozwalać na pokonywanie codziennych dystansów. Multivan eHybrid uruchamia się domyślnie w trybie elektrycznym, dopiero przy prędkości ponad 130 km/h włącza się silnik benzynowy.
Równolegle z hybrydą plug-in, napędzany na przednie koła Multivan będzie dostępny z dwoma 4-cylindrowymi turbodoładowanymi silnikami o mocy 136 i 204 KM. W 2022 roku dostępny będzie czterocylindrowy silnik wysokoprężny TDI o mocy 150 KM. Wszystkie będą standardowo wyposażone w 6-biegową, zautomatyzowaną skrzynkę DSG. Wariant DQ400E zintegrowany z silnikiem elektrycznym został zaprojektowany specjalnie do Multivana hybrydowego.
W porównaniu do poprzedniego modelu, wersja podstawowa jest teraz dłuższa i szersza. Jednocześnie jest nieco niższy. Dokładne wymiary nowego Multivana to: szerokość 1941 mm (bez lusterek) (+37 mm w porównaniu z Multivanem 6.1), długość 4973 mm (+69 mm) i wysokość 1903 mm (-47 mm). Rozstaw osi wynosi 3124 mm (+124 mm). Multivan dostępny jest również w wersji przedłużonej. Przy identycznym rozstawie osi, od zderzaka do zderzaka ma 5173 mm, czyli jest o 131 mm bardziej kompaktowy niż poprzedni model.
Załadowany po dach za trzecim rzędem siedzeń Multivan w wersji bazowej, może zabrać 469 litrów bagażu. Jeżeli zostanie załadowany aż do miejsca za drugim rzędem siedzeń, pojemność bagażowa wzrasta do 1844 litrów (1850 litrów w wersji z panoramicznym szklanym dachem). Jeżeli wykorzystana zostanie cała przestrzeń ładunkowa, aż do pierwszego rzędu foteli, pojemność bagażowa wzrasta do 3672 litrów. Pojemności bagażowe dłuższej wersji pojazdu wynoszą odpowiednio 763, 2171 i 4005 litrów (4053 litrów w wersji z panoramicznym szklanym dachem). Multivanem może holować przyczepę o masie do 2000 kg.
Do nowych systemów należy IQ.DRIVE Travel Assist, który ułatwia półautomatyczną jazdę w zakresie od 0 do 210 km/h. IQ.DRIVE Travel Assist łączy w sobie nowy predyktywny tempomat adaptacyjny ACC (kontrola wzdłużna) i asystenta toru jazdy Lane Assist (kontrola boczna).
Wewnątrz umieszczono 10,25-calowy wyświetlacz cyfrowego kokpitu (Digital Cockpit) oraz 10-calowy ekran dotykowy systemu infotainment. Po raz pierwszy w Multivanie rzeczywisty, 360-stopniowy obraz otoczenia pojazdu jest widoczny na wyświetlaczu infotainment jako widok Area View (dostępny opcjonalnie).
Standardowy system infotainment we wszystkich wersjach nosi nazwę „Ready 2 Discover”. Poprzez jednostkę sterującą online (OCU) ze zintegrowaną kartą eSIM (bezpłatną) system Ready 2 Discover zapewnia na pokładzie ważne funkcje bezpieczeństwa, na przykład system wykonywania połączenia alarmowego eCall i praktyczne usługi online. Funkcje We Connect oraz We Connect Plus pozwalają skorzystać z różnorodnych usług. Z funkcji We Connect można przez określony czas korzystać bezpłatnie. Wachlarz usług obejmuje: wezwanie do awarii (pomoc i usługi w przypadku wystąpienia awarii), status pojazdu (umożliwia wywołanie statusu Multivana) oraz miejsce parkowania (wyświetlane w aplikacji).
Gama przyszłości
Asortyment dostawczych Volkswagenów średniej wielkości poszerza się i w przyszłości zostanie podzielony na trzy piony: linię modeli Multivan, Transporter 6.1 oraz różne wersje ID.Buzz, które zostaną wprowadzone w 2022 r. T6.1 w wersjach Transporter i Caravelle pozostanie specjalistą do użytku komercyjnego, a model California wygodnym kamperem. Dwa w pełni elektryczne modele: lifestylowy ID.Buzz MPV i dostosowany do jazdy w środowisku miejskim ID.Buzz Cargo, podbiją nowe segmenty rynku w przyszłości. Nowy Multivan to pojazd najbardziej wszechstronny.
11 lipca 2025
MAN Truck & Bus Polska rozpoczął kampanię „MAN eTour de Pologne”. Od 30 czerwca do 29 sierpnia w 100% elektryczny [...]
11 lipca 2025
Ford Trucks w ramach realizacji nowego programu szkoleń dla kierowców na terenie całej Europy podpisał umowę partnerską z belgijską firmą [...]
10 lipca 2025
DAF Trucks ogłasza uruchomienie odświeżonego serwisu DAF Ready-to-Go – dedykowanej platformy online, stworzonej po to, by pomóc klientom w znalezieniu [...]
7 lipca 2025
IVECO ogłasza zakończenie etapu Tour d’Europe, w ramach którego pojazd ciężarowy IVECO S-Way LNG, zasilany wyłącznie bioLNG, pokonał trasę o [...]
7 lipca 2025
Kögel Trailer GmbH z bawarskiego Burtenbach zawiera strategiczne partnerstwo z idem telematics GmbH, jednym z czołowych dostawców telematyki dla naczep, [...]
16 czerwca 2025
Po ubiegłorocznej premierze podwozi ciężarowych o napędzie elektrycznym S-eWay, IVECO stawia kolejny krok w kierunku zeroemisyjnego transportu, prezentując ciągniki siodłowe [...]
5 czerwca 2025
W miejscowości Urzut pod Warszawą odbyła się uroczysta ceremonia symbolicznego wbicia łopaty pod budowę nowego centrum pojazdów używanych DAF Trucks [...]
5 czerwca 2025
Należąca do grona trzech największych europejskich producentów naczep, przyczep i zabudów polska Grupa Wielton prezentuje paletę nowoczesnych pojazdów i rozwiązań [...]
28 marca 2025
Największa i najbardziej komfortowa na rynku kabina, najbogatsze wyposażenie, najniższe opłaty drogowe i najnowsze rozwiązania techniczne – to cechy DAF-ów [...]
28 marca 2025
Śląska firma Epo-Trans, jeden z wieloletnich klientów Daimler Truck Retail Polska, jako pierwsza przetestowała nowego Actrosa L z ProCabin w [...]
28 marca 2025
Najbardziej oszczędna ciężarówka Volvo w historii – Volvo FH Aero – została laureatem nagrody Green Truck 2025. Volvo FH Aero [...]
28 marca 2025
Ładowność jest często ważnym parametrem przy wyborze auta dostawczego. W tej kategorii najlepiej wypada Iveco Daily. Jak prezentuje się na [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!