#ad

Nowy Multivan

Nowy Multivan

Nowy Multivan po raz pierwszy osadzony jest na modułowej płycie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie (Modular Transverse Matrix — MQB). Gama dostępnych układów napędowych zawiera teraz hybrydę typu plug-in. Opcjonalnie zamówić można dwuczęściowy, panoramiczny szklany dach.

Nowy Multivan może okresowo funkcjonować jako pojazd o zerowej emisji. Nowe systemy wspomagania, obsługi i infotainmentu pojawiają się w tej linii modelowej po raz pierwszy. Łączna moc silnika elektrycznego i benzynowego TSI to 218 KM (160 kW). Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 13 kWh, co ma pozwalać na pokonywanie codziennych dystansów. Multivan eHybrid uruchamia się domyślnie w trybie elektrycznym, dopiero przy prędkości ponad 130 km/h włącza się silnik benzynowy.

Równolegle z hybrydą plug-in, napędzany na przednie koła Multivan będzie dostępny z dwoma 4-cylindrowymi turbodoładowanymi silnikami o mocy 136 i 204 KM. W 2022 roku dostępny będzie czterocylindrowy silnik wysokoprężny TDI o mocy 150 KM. Wszystkie będą standardowo wyposażone w 6-biegową, zautomatyzowaną skrzynkę DSG. Wariant DQ400E zintegrowany z silnikiem elektrycznym został zaprojektowany specjalnie do Multivana hybrydowego.

 

Dłuższy, ale niższy

W porównaniu do poprzedniego modelu, wersja podstawowa jest teraz dłuższa i szersza. Jednocześnie jest nieco niższy. Dokładne wymiary nowego Multivana to: szerokość 1941 mm (bez lusterek) (+37 mm w porównaniu z Multivanem 6.1), długość 4973 mm (+69 mm) i wysokość 1903 mm (-47 mm). Rozstaw osi wynosi 3124 mm (+124 mm). Multivan dostępny jest również w wersji przedłużonej. Przy identycznym rozstawie osi, od zderzaka do zderzaka ma 5173 mm, czyli jest o 131 mm bardziej kompaktowy niż poprzedni model.

Załadowany po dach za trzecim rzędem siedzeń Multivan w wersji bazowej, może zabrać 469 litrów bagażu. Jeżeli zostanie załadowany aż do miejsca za drugim rzędem siedzeń, pojemność bagażowa wzrasta do 1844 litrów (1850 litrów w wersji z panoramicznym szklanym dachem). Jeżeli wykorzystana zostanie cała przestrzeń ładunkowa, aż do pierwszego rzędu foteli, pojemność bagażowa wzrasta do 3672 litrów. Pojemności bagażowe dłuższej wersji pojazdu wynoszą odpowiednio 763, 2171 i 4005 litrów (4053 litrów w wersji z panoramicznym szklanym dachem). Multivanem może holować przyczepę o masie do 2000 kg.

 

Bliżej autonomii

Do nowych systemów należy IQ.DRIVE Travel Assist, który ułatwia półautomatyczną jazdę w zakresie od 0 do 210 km/h. IQ.DRIVE Travel Assist łączy w sobie nowy predyktywny tempomat adaptacyjny ACC (kontrola wzdłużna) i asystenta toru jazdy Lane Assist (kontrola boczna).

Wewnątrz umieszczono 10,25-calowy wyświetlacz cyfrowego kokpitu (Digital Cockpit) oraz 10-calowy ekran dotykowy systemu infotainment. Po raz pierwszy w Multivanie rzeczywisty, 360-stopniowy obraz otoczenia pojazdu jest widoczny na wyświetlaczu infotainment jako widok Area View (dostępny opcjonalnie).

Standardowy system infotainment we wszystkich wersjach nosi nazwę „Ready 2 Discover”. Poprzez jednostkę sterującą online (OCU) ze zintegrowaną kartą eSIM (bezpłatną) system Ready 2 Discover zapewnia na pokładzie ważne funkcje bezpieczeństwa, na przykład system wykonywania połączenia alarmowego eCall i praktyczne usługi online. Funkcje We Connect oraz We Connect Plus pozwalają skorzystać z różnorodnych usług. Z funkcji We Connect można przez określony czas korzystać bezpłatnie. Wachlarz usług obejmuje: wezwanie do awarii (pomoc i usługi w przypadku wystąpienia awarii), status pojazdu (umożliwia wywołanie statusu Multivana) oraz miejsce parkowania (wyświetlane w aplikacji).

 

Gama przyszłości

Asortyment dostawczych Volkswagenów średniej wielkości poszerza się i w przyszłości zostanie podzielony na trzy piony: linię modeli Multivan, Transporter 6.1 oraz różne wersje ID.Buzz, które zostaną wprowadzone w 2022 r. T6.1 w wersjach Transporter i Caravelle pozostanie specjalistą do użytku komercyjnego, a model California wygodnym kamperem. Dwa w pełni elektryczne modele: lifestylowy ID.Buzz MPV i dostosowany do jazdy w środowisku miejskim ID.Buzz Cargo, podbiją nowe segmenty rynku w przyszłości. Nowy Multivan to pojazd najbardziej wszechstronny.

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!