Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.
Bridgestone zaprezentował swoją najnowszą oponę U-AP 002, następczynię modelu U-AP 001, przeznaczoną do autobusów miejskich.
Już na etapie projektowania zaplanowano jej wpływ na obniżenie ilości zużywanego paliwa oraz redukcję emisji spalin w aglomeracjach miejskich, co okazało się możliwie dzięki zmniejszeniu oporu toczenia opony. Natomiast dzięki zwiększeniu trwałości i wytrzymałości opony, zmniejszyły się jednocześnie koszty całkowitego użytkowania pojazdu.
Dłużej i oszczędniej
Aby zmniejszyć zużycie paliwa i ograniczyć emisję spalin, opona Bridgestone U-AP 002 została wyposażona w bieżnik klasy B (oznaczenie na etykiecie opony) w zakresie oporu toczenia. Ponadto opona oferuje wydłużony o 9% czas eksploatacji, tym samym zapewniając dłuższy przebieg w porównaniu do poprzedniego modelu Bridgestone U-AP 001. Gruba warstwa ochronna ściany bocznej i mocny karkas zapewniają wysoką wytrzymałość i możliwość bieżnikowania, co pozwala zredukować koszty eksploatacji pojazdu.
Bridgestone U-AP 002 zapewnia większą o 200 kg nośność niż U-AP 001, co jest ważne w obliczu rozpowszechniania się autobusów elektrycznych, które mają wysoką masę własną. Dopuszczlane obciążenie nowej opony kształtuje się na poziomie 8 ton. Obok korzyści związanych z redukcją emisji spalin, inżynierowie Bridgestone zadbali także o głośność pracy opony, redukując poziom hałasu o 2dB. Nowa flagowa opona zapewnia również komfort i bezpieczeństwo jazdy przez cały rok, jako w pełni dostosowana do warunków zimowych dzięki oznaczeniom 3PMSF i M+S.
Wydajność zaprojektowana z precyzją
Nowa zamknięta konstrukcja bieżnika oraz jego geometria odpowiadają potrzebom pojazdów miejskich. Nowy kształt nacięć chroni oponę przed działaniem sił zewnętrznych podczas jazdy. Kombinacja tych cech sprawia, że model U-AP 002 zapewnia wysoką ochronę przed nieregularnym zużyciem, obniżony poziom hałasu, niższe opory toczenia i wydłużoną żywotność.
Nie bez znaczenia jest również zastosowana w nowej oponie mieszanka gumy; wysoka zawartość krzemionki w opasaniu redukuje opór toczenia, wydłuża okres użytkowania i zwiększa przyczepność na mokrej nawierzchni. Opona U-AP 002 ma jednocześnie wysoką zdolność do odprowadzania wody z czoła bieżnika.
Już dostępna
Opona Bridgestone U-AP 002 została opracowana przez ekspertów Europejskiego Centrum Badań i Rozwoju w Rzymie i jest produkowana w Europie. Była testowana przez klientów firmy w autobusach z napędem spalinowym, hybrydowym i elektrycznym. Opona jest dostępna w rozmiarze 275/70 R22,5, a kolejne trzy rozmiary: 245/70 R19,5, 215/75 R17,5 oraz 315/60 R22,5 pojawią się pod koniec bieżącego roku, zaś 265/70 R19,5 już w 2022 r. Pas bieżnika U-AP 002 w rozmiarze głównym zostanie wprowadzony na rynek pod koniec 2021 r., wspierając tym samym program Bridgestone Total Tyre Care.
Wszystkie opony Bridgestone U-AP 002 w rozmiarach 22,5” będą wyposażone w elektroniczny system znakowania opon RFID. System ten umożliwia monitorowanie opon przez cały cykl ich życia m.in.: zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa i możliwość recyklingu.
11 lipca 2025
MAN Truck & Bus Polska rozpoczął kampanię „MAN eTour de Pologne”. Od 30 czerwca do 29 sierpnia w 100% elektryczny [...]
11 lipca 2025
Ford Trucks w ramach realizacji nowego programu szkoleń dla kierowców na terenie całej Europy podpisał umowę partnerską z belgijską firmą [...]
10 lipca 2025
DAF Trucks ogłasza uruchomienie odświeżonego serwisu DAF Ready-to-Go – dedykowanej platformy online, stworzonej po to, by pomóc klientom w znalezieniu [...]
7 lipca 2025
IVECO ogłasza zakończenie etapu Tour d’Europe, w ramach którego pojazd ciężarowy IVECO S-Way LNG, zasilany wyłącznie bioLNG, pokonał trasę o [...]
7 lipca 2025
Kögel Trailer GmbH z bawarskiego Burtenbach zawiera strategiczne partnerstwo z idem telematics GmbH, jednym z czołowych dostawców telematyki dla naczep, [...]
16 czerwca 2025
Po ubiegłorocznej premierze podwozi ciężarowych o napędzie elektrycznym S-eWay, IVECO stawia kolejny krok w kierunku zeroemisyjnego transportu, prezentując ciągniki siodłowe [...]
5 czerwca 2025
W miejscowości Urzut pod Warszawą odbyła się uroczysta ceremonia symbolicznego wbicia łopaty pod budowę nowego centrum pojazdów używanych DAF Trucks [...]
5 czerwca 2025
Należąca do grona trzech największych europejskich producentów naczep, przyczep i zabudów polska Grupa Wielton prezentuje paletę nowoczesnych pojazdów i rozwiązań [...]
28 marca 2025
Największa i najbardziej komfortowa na rynku kabina, najbogatsze wyposażenie, najniższe opłaty drogowe i najnowsze rozwiązania techniczne – to cechy DAF-ów [...]
28 marca 2025
Śląska firma Epo-Trans, jeden z wieloletnich klientów Daimler Truck Retail Polska, jako pierwsza przetestowała nowego Actrosa L z ProCabin w [...]
28 marca 2025
Najbardziej oszczędna ciężarówka Volvo w historii – Volvo FH Aero – została laureatem nagrody Green Truck 2025. Volvo FH Aero [...]
28 marca 2025
Ładowność jest często ważnym parametrem przy wyborze auta dostawczego. W tej kategorii najlepiej wypada Iveco Daily. Jak prezentuje się na [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!