Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.
Rosnący popyt skłonił Krone do rozbudowania linii produkcyjnej w Herzlake. Wydajność produkcji naczep furgonowych Dry Liner uległa podwojeniu.
Kosztem 11,3 mln euro fabryka uruchomiła dwie, nowe linie produkcyjne. Dzięki temu wydajność wzrosła do 180 naczep Dry Liner tygodniowo. Na osobnych liniach powstają naczepy typu STG (smooth steel body – gładka zabudowa stalowa) z poszyciem ścian z płatów blachy stalowej oraz STP (steel plywood – stal i sklejka) ze ścianami ze sklejki. Modułowa konstrukcja naczep w połączeniu z elastycznością linii umożliwiają również produkcję bardziej zindywidualizowanych pojazdów z poszyciem z tworzywa lub paneli typu „sandwicz”. Naczepy mogą mieć dach stalowy lub półprzejrzysty, plastikowy.
Naczepy furgonowe są używane m.in. przez kurierów oraz producentów mebli. Dostępny jest również wzmocniony wariant STG z podwójnymi ścianami, wyjątkowo odporny na uderzenia wózkiem widłowym i próbę włamania. Do przewozu ładunków wrażliwych do pewnego stopnia na zmiany temperatury, np. farb, Krone proponuje Dry Linera SDK LI z lekką izolacją. Wszystkie warianty są dostępne na życzenie z firmową telematyką.
Ściany boczne naczep Dry Liner STP powstają jako pojedynczy element i tak trafiają na linię montażu końcowego.
Rozbudowa trwa
Wydajność linii STG wynosi teraz 100 sztuk tygodniowo. Stalowe nadwozie jest montowane, a następnie malowane w całości. Potem jest pasowane do ramy przy użyciu żurawia kontrolowanego przez komputer i przykręcane. Linia STP wyróżnia się tym, że ściany naczepy, także boczne, mierzące 13,6 m długości, trafiają na nią jako pojedyncze, gotowe elementy, niezależnie od tego czy są wykonane ze sklejki, tworzywa czy paneli. Wydajność tej linii dochodzi do 84 pojazdów tygodniowo.
Komponenty są dostarczane na linie produkcyjne za pomocą bezzałogowych transporterów. Zautomatyzowano również proces klejenia ścian, podwajając zarazem jego wydajność.
W Herzlake firma produkuje również nadwozia wymienne i zabudowy kurierskie CEP na podwoziach samochodów dostawczych. Działa tu również linia kataforetycznego malowania ram (KTL). Można na niej zabezpieczać elementy o długości do 16 m, wysokości do 3,2 m i szerokości do 2,6 m. Na zautomatyzowanych stanowiskach powstają w Herzlake również tylne drzwi naczep, burty i kłonice do pojazdów z całego programu produkcyjnego. Całkowita powierzchnia zakładu wynosi 352 000 mkw. Latem 2021 rozpocznie się nowy etap rozbudowy, produkcja nadwozi wymiennych będzie się odbywać w nowej hali.
11 lipca 2025
MAN Truck & Bus Polska rozpoczął kampanię „MAN eTour de Pologne”. Od 30 czerwca do 29 sierpnia w 100% elektryczny [...]
11 lipca 2025
Ford Trucks w ramach realizacji nowego programu szkoleń dla kierowców na terenie całej Europy podpisał umowę partnerską z belgijską firmą [...]
10 lipca 2025
DAF Trucks ogłasza uruchomienie odświeżonego serwisu DAF Ready-to-Go – dedykowanej platformy online, stworzonej po to, by pomóc klientom w znalezieniu [...]
7 lipca 2025
IVECO ogłasza zakończenie etapu Tour d’Europe, w ramach którego pojazd ciężarowy IVECO S-Way LNG, zasilany wyłącznie bioLNG, pokonał trasę o [...]
7 lipca 2025
Kögel Trailer GmbH z bawarskiego Burtenbach zawiera strategiczne partnerstwo z idem telematics GmbH, jednym z czołowych dostawców telematyki dla naczep, [...]
16 czerwca 2025
Po ubiegłorocznej premierze podwozi ciężarowych o napędzie elektrycznym S-eWay, IVECO stawia kolejny krok w kierunku zeroemisyjnego transportu, prezentując ciągniki siodłowe [...]
5 czerwca 2025
W miejscowości Urzut pod Warszawą odbyła się uroczysta ceremonia symbolicznego wbicia łopaty pod budowę nowego centrum pojazdów używanych DAF Trucks [...]
5 czerwca 2025
Należąca do grona trzech największych europejskich producentów naczep, przyczep i zabudów polska Grupa Wielton prezentuje paletę nowoczesnych pojazdów i rozwiązań [...]
28 marca 2025
Największa i najbardziej komfortowa na rynku kabina, najbogatsze wyposażenie, najniższe opłaty drogowe i najnowsze rozwiązania techniczne – to cechy DAF-ów [...]
28 marca 2025
Śląska firma Epo-Trans, jeden z wieloletnich klientów Daimler Truck Retail Polska, jako pierwsza przetestowała nowego Actrosa L z ProCabin w [...]
28 marca 2025
Najbardziej oszczędna ciężarówka Volvo w historii – Volvo FH Aero – została laureatem nagrody Green Truck 2025. Volvo FH Aero [...]
28 marca 2025
Ładowność jest często ważnym parametrem przy wyborze auta dostawczego. W tej kategorii najlepiej wypada Iveco Daily. Jak prezentuje się na [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!