Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.
4 stycznia 2025 r. na stacji AVIA w Myszęcinie przeprowadzono pierwsze testowe tankowanie ciągnika Renault Trucks, obsługiwanego przez AsstrA-Associated Traffic AG, paliwem HVO100. Grupa Unimot, właściciel sieci stacji AVIA i wyłączny dystrybutor tego paliwa na stacjach paliw w Polsce, aktywnie wspiera redukcję emisji gazów cieplarnianych, oferując innowacyjne paliwa alternatywne.
Dekarbonizacja transportu wymaga synergii nowoczesnych technologii, ścisłej współpracy międzysektorowej oraz wprowadzenia skutecznych regulacji. W tym kontekście HVO100, niskoemisyjne paliwo produkowane na bazie m.in. zużytych olejów roślinnych, stanowi fundament działań na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. Dzięki swoim unikalnym właściwościom wpisuje się w globalne dążenia do minimalizacji śladu węglowego, a także efektywnie wspiera realizację strategii zrównoważonego rozwoju poprzez wykorzystanie wtórne wykorzystanie wprowadzonych już do obiegu surowców.
– Cieszymy się z rozpoczęcia współpracy z AsstrA-Associated Traffic AG, której działalność koncentruje się na tworzeniu zrównoważonych łańcuchów dostaw. Paliwo HVO to efektywne rozwiązanie, które pozwala na redukcję emisji śladu węglowego bez potrzeby inwestowania w nową flotę czy jej modyfikację. Stanowi ono praktyczną i dostępną alternatywę dla tradycyjnego oleju napędowego, dzięki której nasi partnerzy mogą bez przeszkód realizować swoje cele środowiskowe. Projekt wdrożenia paliwa HVO opiera się na kompleksowym, wieloetapowym planie – od testów operacyjnych i analizy technicznej po optymalizację logistyki dostaw – podkreśla Wojciech Iwulski, Climate Solutions Director w UNIMOT S.A.
Kompleksowe podejście do wdrożenia HVO100
Grupa Unimot proponuje wdrażanie paliwa HVO100 w oparciu o przemyślany i elastyczny plan, opracowywany z udziałem ekspertów UNIMOT S.A., którzy towarzyszą klientom na każdym etapie realizacji. W ramach tego procesu podejmowane są różnorodne działania, takie jak testowe tankowanie określonej ilości paliwa, pozwalające na praktyczną ocenę jego efektywności w codziennej eksploatacji, a także analiza techniczna przeprowadzana wspólnie z producentami silników w celu potwierdzenia pełnej kompatybilności z flotą pojazdów. Istotnym elementem jest również szczegółowa weryfikacja dokumentacji paliwa pod kątem wymagań kluczowych interesariuszy, takich jak klienci, instytucje finansowe czy ubezpieczyciele. Dodatkowo wdrażane są procedury związane z zarządzaniem dokumentacją zakupową oraz opracowywany jest plan logistyki dostaw, dostosowany do specyfiki tras przewozowych i lokalizacji odbiorców w Polsce. Tak kompleksowe i zindywidualizowane podejście zapewnia skuteczność procesu oraz maksymalne wykorzystanie możliwości, jakie oferuje paliwo HVO100.
Partnerstwo z AsstrA-Associated Traffic AG i Renault Trucks Polska – innowacje w praktyce
Współpraca Grupy Unimot z firmami AsstrA i Renault Trucks Polska to modelowy przykład wdrażania paliw alternatywnych w transporcie, integrujący kluczowe elementy łańcucha dostaw: przewoźnika, spedytora i producenta taboru. Projekt objął realizację testowego wdrożenia HVO100, które pozwoliło na praktyczną weryfikację zastosowań tego paliwa w specyficznych warunkach logistycznych partnerów. – Stawiamy na innowacje, które realnie przyczyniają się do redukcji śladu węglowego naszych klientów. Korzystając z nowego ekologicznego paliwa, nie tylko minimalizujemy zanieczyszczenie środowiska, ale również wspieramy transformację branży logistycznej – wskazuje Dmitri Krõlov, Sustainable Development Manager w AsstrA-Associated Traffic AG.
W trakcie projektu analizowano kluczowe aspekty, takie jak zgodność techniczna, dostosowanie dokumentacji operacyjnej oraz planowanie logistyki dostaw. Szczególną wartością była możliwość wymiany doświadczeń między partnerami, co wzmocniło potencjał współpracy i wsparło realizację wspólnych celów dekarbonizacji. – Współpraca firm takich jak AsstrA, Renault Trucks Polska i Unimot S.A. pokazuje, że połączenie innowacyjnych technologii i odpowiedzialnego podejścia do środowiska może przynieść realne efekty w walce ze zmianami klimatycznymi – zaznacza Jarosław Zwoliński, Key Account Manager w Renault Trucks Polska.
Projekt potwierdził, że takie inicjatywy mogą skutecznie wspierać zarówno transformację branży logistycznej, jak i redukcję śladu węglowego, co jest kluczowe w kontekście działań na rzecz ochrony środowiska.
HVO100 – inwestycja w partnerstwo i innowacje
Grupa Unimot konsekwentnie dywersyfikuje swoją ofertę, koncentrując się na zwiększaniu udziału niskoemisyjnych produktów i usług, takich jak HVO100, oferując firmom realne możliwości wspierania ich celów operacyjnych i środowiskowych.
Testowe tankowanie w Myszęcinie jest przykładem wzorcowej współpracy na rzecz efektywnego wdrażania innowacyjnych rozwiązań w transporcie. Partnerstwa z uznanymi firmami, takimi jak AsstrA-Associated Traffic AG i Renault Trucks Polska, są dowodem na wartość dodaną, jaką Grupa Unimot wnosi w realizację projektów transportowych. Dzięki wspólnym działaniom możliwe jest efektywne wdrażanie nowoczesnych rozwiązań przy jednoczesnym wspieraniu zrównoważonego rozwoju.
11 lipca 2025
MAN Truck & Bus Polska rozpoczął kampanię „MAN eTour de Pologne”. Od 30 czerwca do 29 sierpnia w 100% elektryczny [...]
11 lipca 2025
Ford Trucks w ramach realizacji nowego programu szkoleń dla kierowców na terenie całej Europy podpisał umowę partnerską z belgijską firmą [...]
10 lipca 2025
DAF Trucks ogłasza uruchomienie odświeżonego serwisu DAF Ready-to-Go – dedykowanej platformy online, stworzonej po to, by pomóc klientom w znalezieniu [...]
7 lipca 2025
IVECO ogłasza zakończenie etapu Tour d’Europe, w ramach którego pojazd ciężarowy IVECO S-Way LNG, zasilany wyłącznie bioLNG, pokonał trasę o [...]
7 lipca 2025
Kögel Trailer GmbH z bawarskiego Burtenbach zawiera strategiczne partnerstwo z idem telematics GmbH, jednym z czołowych dostawców telematyki dla naczep, [...]
16 czerwca 2025
Po ubiegłorocznej premierze podwozi ciężarowych o napędzie elektrycznym S-eWay, IVECO stawia kolejny krok w kierunku zeroemisyjnego transportu, prezentując ciągniki siodłowe [...]
5 czerwca 2025
W miejscowości Urzut pod Warszawą odbyła się uroczysta ceremonia symbolicznego wbicia łopaty pod budowę nowego centrum pojazdów używanych DAF Trucks [...]
5 czerwca 2025
Należąca do grona trzech największych europejskich producentów naczep, przyczep i zabudów polska Grupa Wielton prezentuje paletę nowoczesnych pojazdów i rozwiązań [...]
28 marca 2025
Największa i najbardziej komfortowa na rynku kabina, najbogatsze wyposażenie, najniższe opłaty drogowe i najnowsze rozwiązania techniczne – to cechy DAF-ów [...]
28 marca 2025
Śląska firma Epo-Trans, jeden z wieloletnich klientów Daimler Truck Retail Polska, jako pierwsza przetestowała nowego Actrosa L z ProCabin w [...]
28 marca 2025
Najbardziej oszczędna ciężarówka Volvo w historii – Volvo FH Aero – została laureatem nagrody Green Truck 2025. Volvo FH Aero [...]
28 marca 2025
Ładowność jest często ważnym parametrem przy wyborze auta dostawczego. W tej kategorii najlepiej wypada Iveco Daily. Jak prezentuje się na [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!