Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.

Actros L ProCabin, najnowszy model flagowej ciężarówki do transportu dalekobieżnego Mercedes-Benz Trucks, przynosi rozwiązania odpowiadające na dzisiejsze i przyszłe wyzwania branży: większą wydajność i mniejszy wpływ na środowisko
W historii modelu Mercedes-Benz Actros każda jego nowa odsłona wiązała się z często pionierskimi innowacjami. Tak też jest w przypadku najnowszej wersji: Actrosa L ProCabin, w którym zastosowane zostały rozwiązania znacząco poprawiające ekonomiczność i komfort pojazdu. Czego po tym wyjątkowym modelu mogą się spodziewać klienci?
Nowa, futurystyczna kabina Actrosa L ProCabin budzi wiele emocji od momentu debiutu pojazdu podczas największych targów samochodów użytkowych IAA w Hanowerze w 2024 roku. Purystyczna stylistyka – z przedłużonym o 80 mm przodem, prostą pokrywą silnika oraz reflektorami LED i akcentami w kolorze ciemnego chromu – nadaje zupełnie nowy charakter znanemu klientom modelowi. Jednak kluczowe jest to, że ProCabin zapewnia najnowszej wersji Actrosa L nie tylko nowoczesny wygląd, ale przede wszystkim dużo lepszą aerodynamikę, a tym samym lepsze osiągi. Odpowiada za to udoskonalona osłona podwozia i dodatkowe uszczelki, które zmniejszają opory powietrza, co bezpośrednio podnosi wydajność pojazdu. Dzięki nim sama kabina pozwala zredukować zużycie paliwa o kolejne 3 proc. w porównaniu z poprzednią wersją modelu. Potencjał ekonomiczny nowego Actrosa L ProCabin jest jednak dużo większy dzięki połączeniu jej z innowacjami w zakresie napędu. – Realia dzisiejszego rynku sprawiły, że oczekiwania klientów w zakresie ekonomiczności były dla konstruktorów nowej ciężarówki z gwiazdą absolutnym priorytetem – mówi Igor Kaczorkiewicz, Head of Product & Marketing, PR Daimler Truck Polska. – Dlatego Actros L z ProCabin to dużo więcej niż nowy design. Połączenie sprawdzonych i udoskonalonych innowacji technologicznych w samym pojeździe z całkowicie na nowo zaprojektowaną, aerodynamiczną kabiną, pozwala w sumie na redukcję zużycia paliwa nawet do 8 proc. Jest to możliwe dzięki nowej skrzyni biegów G291-12 współpracującej z oszczędnym silnikiem OM 471 trzeciej generacji. Możemy więc z pełnym przekonaniem powiedzieć, że dzięki nowemu Actrosowi L ProCabin każda firma transportowa może istotnie zredukować główny koszt związany z eksploatacją i tym samym znacząco zwiększyć swoją efektywność. Potwierdzają to także liczne testy pojazdu, które przeprowadzili kierowcy w całej Polsce w ramach naszej kampanii ShowTruck oraz Ligi Kierowców, która jej towarzyszy po raz pierwszy w tym roku.

Oszczędności to nie wszystko – konstruktorzy Actrosa L z ProCabin uwzględnili także fakt, że ciężarówka jest miejscem wielogodzinnej pracy kierowcy. Nowy model zapewnia mu niespotykany dotąd poziom komfortu i bezpieczeństwa, wszystko po to, by mógł wykonywać swoje zadania w najlepszych możliwych warunkach. – ProCabin wspiera kierowcę zarówno rozwiązaniami ułatwiającymi pracę, jak i takimi, które czynią ją przyjemniejszą i lżejszą – mówi Igor Kaczorkiewicz. – Do tej pierwszej grupy należy oczywiście zaliczyć bezlusterkowy system kamer MirrorCam oraz m.in. znane już kierowcom systemy Active Brake Assist oraz Active Drive Assist w nowych, udoskonalonych wersjach, a także doskonale doświetlające drogę reflektory LED. Do drugiej – nowocześniejszą wersję Multimedia Cockpit 2, z dodatkowym wyświetlaczem o lepszej przejrzystości sterowania klimatyzacją, nawigacją, telefonem oraz systemem inforozrywki, a także innymi funkcjami. To wszystko sprawia, że kierowcy otrzymują nowoczesne, komfortowe i bezpieczne miejsce pracy, co również wpływa na lepszą efektywność. Warto też podkreślić, że dla wielu z nich obecność we flocie tak innowacyjnej ciężarówki stanowi ważny argument przy poszukiwaniu zatrudnienia.
Nowy Actros L ProCabin zapewnia jednocześnie kierowcy wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki wsparciu licznych systemów takich jak m.in. Active Sideguard Assist 2, co potwierdziła ostatnia seria testów organizacji Euro NCAP, w której pojazd uzyskał certyfikat „city safe”.
Pojawieniu się nowego Actrosa L ProCabin na polskim rynku towarzyszyła kampania promocyjna ShowTruck – już po raz piąty Daimler Truck Polska prezentuje klientom najnowszą wersję modelu w ten sposób. W tym roku jednak kampania przebiegła nieco inaczej. W dotychczas przeprowadzanych edycjach oryginalny, ręcznie malowany przez wybranego artystę wzór na Actrosie był następnie powielany za pomocą profesjonalnego oklejenia na kolejnych 75 egzemplarzach pojazdu. Jednak zaprojektowana na nowo kabina ProCabin sama w sobie przyciąga wzrok futurystycznym designem, dlatego też nowy ShowTruck pojawił się na drogach ozdobiony jedynie oklejeniem takim, w jakim został zaprezentowany podczas debiutu na hanowerskich targach IAA. Niezmieniona natomiast pozostała koncepcja kampanii, której celem jest zapoznanie jak największej liczby klientów z najnowszą wersją flagowej ciężarówki Mercedes-Benz Trucks. Tak samo więc jak w jej poprzednich edycjach, oprócz głównego ShowTrucka, przeznaczonego do prezentacji podczas eventów, targów branżowych oraz spotkań z kierowcami, 75 identycznych jego egzemplarzy trafiło do wszystkich dealerów marki w Polsce: po jednym dla każdego doradcy handlowego. W ten sposób wszyscy chętni mają możliwość przetestowania pojazdu w realnej eksploatacji.
– Drugą nowością, którą wprowadziliśmy do tegorocznej kampanii, jest Liga Kierowców – mówi Igor Kaczorkiewicz. – Zdecydowaliśmy się na ten pomysł, ponieważ wykorzystanie potencjału ekonomicznego technologii zastosowanych w naszym nowym Actrosie L ProCabin w dużej mierze zależy właśnie od kierowców. Bezpieczna, przewidująca i ekonomiczna jazda to dziś kluczowa umiejętność – najbardziej ceniona przez firmy transportowe. Koszty paliwa stanowią główny wydatek każdego przewoźnika, zatem wszelkie działania pozwalające je obniżyć, przekładają się na bardzo konkretne oszczędności.
Na rywalizację w ramach Ligi Kierowców złożyło się pięć edycji miesięcznych, które odbywały się od maja do 30 września. W każdej z nich uczestnicy mieli szansę na zdobycie nagród. Oceniane były: zużycie paliwa, styl jazdy (m. in.: przyspieszanie, hamowanie, utrzymywanie prędkości równomiernej), masa pojazdu (większa była premiowana), trudność trasy (warunki terenowe, pogodowe i długość – przy czym minimalny odcinek to 2000 km). Wszystkie te parametry były rejestrowane i dostarczane przez system telematyczny Fleetboard. O miejscu w rankingu decydował osiągnięty wynik we wszystkich kryteriach, a rezultaty były na bieżąco publikowane na specjalnej stronie internetowej.

Na zakończenie każdej miesięcznej edycji trzech najlepszych kierowców otrzymywało nagrody w postaci udziału w szkoleniu kierowców „Eco-Training”, a także atrakcyjne gadżety z kolekcji Mercedes-Benz Trucks. Ligę Kierowców zakończył Wielki Finał 18 października, będący udziałem zdobywców I i II miejsca z każdej edycji miesięcznej. Dziesiątka wyłonionych w ten sposób finalistów rywalizowała w nim o trzy vouchery na wycieczkę do fabryki Daimler Truck AG w Wörth w Niemczech i zwiedzanie linii produkcyjnej wraz z przelotem i noclegiem.
– Sportowe emocje i atrakcyjne nagrody sprawiły, że trwający od kilku miesięcy konkurs stał się dla wielu uczestników dodatkową motywacją do doskonalenia jazdy, a jednocześnie pokazał naszym klientom potencjał ekonomiczny nowego Actrosa L ProCabin – mówi Igor Kaczorkiewicz. – Z naszej propozycji skorzystało ponad 230 kierowców, a wyniki pokazują, że obietnice producenta mają pokrycie w rzeczywistości. Po pięciu miesiącach uczestnicy pokonali łącznie 951 tys. km ze średnim zużyciem paliwa 23,56 l i średnim obciążeniem zestawu 27 t. Jesteśmy więc pewni, że nasz nowy innowacyjny produkt, Actros L ProCabin, dzięki sprawdzonym już oraz nowym rozwiązaniom odpowie na najważniejsze wyzwania, jakie stoją przed polskimi przewoźnikami i przyczyni się do ich dalszych sukcesów.
27 października 2025
Pierwsza ciężarówka z napędem wodorowym Bosch wspiera wewnętrzną logistykę firmy w jej zakładzie w niemieckiej Norymberdze. Pojazd jest wyposażony w [...]
15 października 2025
Fińska Grupa Ahola i Donut Lab łączą siły, by zrewolucjonizować transport towarowy. Ich wspólne przedsięwzięcie, Cova Power, wprowadza na rynek [...]
15 października 2025
Powstanie trzeciego globalnego ośrodka przemysłowego firmy w Chinach to ważna inwestycja w 134-letniej historii Scania. Nie tylko wzmacnia globalną obecność [...]
29 września 2025
Pojazd wyróżnia się nowoczesną stylistyką, oszczędnością paliwa sięgającą nawet 11, 3%, w porównaniu do poprzednich wersji, dzięki silnikowi Ecotorq GEN2 [...]
22 września 2025
Transformacja energetyczna w transporcie to nie tylko zakup elektrycznych ciężarówek. DAF Trucks rozwija kompleksowy pakiet usług, które mają wspierać przewoźników [...]
10 września 2025
Scania w Słupsku działa w nowoczesnym obiekcie serwisowym zaprojektowany z myślą o rosnących potrzebach klientów z regionu Pomorza.
2 września 2025
Volvo Trucks prezentuje nową generację systemu I-Roll, wzbogaconą o funkcję automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika w trakcie jazdy – to [...]
2 września 2025
Kässbohrer dostarcza rozsuwaną naczepę niskopodwoziową firmie Engtra Transporte GmbH, zwiększając elastyczność w transporcie specjalnym.
26 sierpnia 2025
Rohlig SUUS Logistics realizując dla Grupy Kęty S.A. codzienne dostawy profili aluminiowych pomiędzy zakładami produkcyjnymi w Kętach oraz Bielsku-Białej wykorzysta [...]
18 sierpnia 2025
W ramach obchodów 30-lecia działalności Scania w Polsce, firma przygotowała limitowaną wersję pojazdów Scania Poland Edition, stworzoną we współpracy z [...]
5 sierpnia 2025
Operator logistyczny DACHSER kontynuuje rozwój floty elektrycznych ciężarówek marki Mercedes-Benz Trucks. Firma z siedzibą w Kempten/Allgäu odebrała właśnie bezpośrednio z [...]
1 sierpnia 2025
Zakup używanych naczep, ciężarówek czy ciągników siodłowych często wydaje się prostym rozwiązaniem – jednak rzeczywistość bywa znacznie bardziej złożona. Presja [...]
23 października 2025

20 października 2025

20 października 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!