#ad

Pierwsze wodorowe Urbino w Kolonii

Pierwsze wodorowe Urbino w Kolonii

Pierwszy z 15 zamówionych wodorowych Solarisów został dostarczony i jest testowany w oddziale RVK w Kolonii.

Pierwszy z 15 zamówionych wodorowych Solarisów został dostarczony i jest testowany w oddziale RVK w Kolonii.

 

 

 

 

 

 

W marcu 2020 roku niemiecki przewoźnik Regionalverkehr Köln GmbH (RVK) wybrał w przetargu firmę Solaris Bus & Coach na dostawcę 15 nowoczesnych autobusów Solaris Urbino 12 hydrogen. Solaris Bus & Coach dostarczył operatorowi pierwszy z zamówionych w 2020 roku 15 autobusów wodorowych. Pojazd trafił do Wermelskirchen w Rheinisch-Bergisches Kreis. Obecnie kierowcy RVK przechodzą szkolenie z tankowania, specyfiki napędu wodorowego i technologii użytej w autobusie wodorowym. Solaris Urbino 12 hydrogen jest pierwszym pojazdem z napędem wodorowym dostarczonym przez producenta do tego regionu. Ostatecznie wszystkie z zamówionych autobusów zostaną rozmieszczone w trzech bazach RVK. Pięć z nich trafi do regularnej obsługi w powiecie Rheinisch-Bergisches Kreis, pięć do ruchu w powiecie Rhein-Sieg na lewym brzegu Renu i pięć do ruchu miejskiego w Hürth.

Autobusy Solarisa napędzane wodorem zostały zakupione w ramach unijnego projektu JIVE 2, przy wsparciu „Wspólnego Przedsięwzięcia na rzecz Technologii Ogniw Paliwowych i Technologii Wodorowych” (FCH JU), Federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI) oraz dzięki programowi NIP2 i wsparciu Ministerstwa Transportu NRW.

Pierwszy z Solarisów Urbino 12 hydrogen, dostarczony do Niemiec, wykorzystuje zestaw ogniw paliwowych o mocy 70 kW. Może pokonać na pojedynczym tankowaniu aż 350 km, co dla RVK jest szczególnie istotne. Oprócz miejskich, gęsto zaludnionych obszarów, pojazdy będą obsługiwały również rozległe tereny wiejskie. Wodorowy autobus ma baterię trakcyjną Solaris High Power, która wspomaga ogniwo paliwowe w chwilach największego zapotrzebowania na energię. Bateria ładowana jest energią pochodzącą z wodoru oraz poprzez rekuperację. Prąd uzyskany w wyniku elektrolizy napędza oś ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi. Niezbędny do zasilania autobusu wodór magazynowany jest w postaci gazowej, w umieszczonych nad pierwszą osią zbiornikach.

Autobus ma ponad 30 miejsc siedzących. Dostęp do wnętrza zapewniają drzwi w układzie 2-2-0. Pasażerowie i kierowca mogą cieszyć się komfortową i bezpieczną podróżą dzięki klimatyzacji całopojazdowej z pompą ciepła, nowoczesnemu systemowi monitoringu i informacji pasażerskiej. Jadący mogą podładować urządzenia mobilne w gniazdach USB rozlokowanych w przestrzeni pasażerskiej. Kierowcy korzystają z systemów zwiększających komfort i bezpieczeństwo jazdy. Wbudowany system MobilEye Shield+ pomaga wykryć ryzyko kolizji. Dzięki kamerom umieszczonym na zewnątrz system ostrzega kierowcę o obecności innych użytkowników ruchu w pobliżu pojazdu. To szczególnie istotne przy wykonywaniu skrętu.

Solarisy z napędem wodorowym są jednymi z najbardziej zaawansowanych technologicznie pojazdów dostępnych dziś na rynku. Zamówienie, w ramach którego do Kolonii trafił pierwszy Solaris Urbino 12 hydrogen, nie jest pierwszym kontraktem na autobusy z napędem wodorowym. W podobnym czasie spółka WSW Mobil GmbH z Wuppertalu zamówiła 10 takich pojazdów. Ponadto do końca 2021 Solaris dostarczy 12 wodorowców do włoskiego przewoźnika SASA Bolzano oraz 20 do klienta Connexxion, obsługującego transport w prowincji Holandia Południowa.

 

 

 

Z tej samej kategorii

30 kwietnia 2024

Ile kosztuje wynajem autokaru?

Wynajem autokaru to praktyczne rozwiązanie dla grupowych podróży, imprez firmowych, wycieczek szkolnych i innych wydarzeń wymagających transportu większej liczby osób.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!