#ad

E-Transit Custom w produkcji od 2023 roku

E-Transit Custom w produkcji od 2023 roku

E-Transit Custom to w elektryczny następca znanego klientom modelu spalinowego. Ma ładowność do 1100 kg i może holować przyczepy o masie do 2000 kg. Pojemność ładowni wynosi od 5,8 do 9,0 m3,a zasięg dochodzi do 380 km.

Samochód został zaprojektowany od podstaw. Zestaw akumulatorów o pojemności użytecznej 74 kWh wykorzystuje zaawansowane ogniwa saszetkowe o pojemności 82 Ah, znane z amerykańskiego Forda F-150 Lightning. Klienci mogą wybierać spośród silników o mocy 100 kW lub 160 kW (135 KM lub 217 KM), z których każdy zapewnia moment obrotowy 415 Nm. Klienci mogą wybierać spośród silników o mocy 100 kW lub 160 kW (135 KM lub 217 KM), z których każdy wytwarza moment obrotowy 415 Nm. Silnik napędowy jest montowany do płyty podłogowej z tyłu pojazdu bez pośrednictwa ramy pomocniczej. Obrócono go o 90 stopni, aby zwiększyć ładownię oraz zmniejszyć masę i złożoność konstrukcji.

Właściciele E-Transita Custom będą mogli korzystać z dostosowanych do ich potrzeb funkcji systemu Ford Pro E-Telematics 6, bezpłatnego przez rok, który wykorzystuje dane na żywo do zwiększenia efektywności pracy, pomagając w monitorowaniu lokalizacji, wydajności i stanu technicznego pojazdów. Oprogramowanie kontroluje również procedury ładowania z wykorzystaniem informacji specyficznych dla pojazdów elektrycznych, takich jak status ładowania, stan naładowania i pozostały zasięg 2, z konfigurowalnymi ostrzeżeniami dla ustalonych progów krótkiego zasięgu. Właściciele mają także możliwość zaprogramowania wstępnych ustawień chłodzenia lub ogrzania akumulatora i kabiny przed rozpoczęciem pracy w systemie Scheduled Pre Conditioning, co pozwala zaoszczędzić czas pracy i zasięg akumulatora.

E-Transit Custom to pierwszy pojazd elektryczny, w którym do ogrzewania i chłodzenia kabiny zastosowano pompę ciepła EVI powietrze-woda, montowaną standardowo. System zaprojektowano z myślą o zwiększeniu wydajności energetycznej i wydłużeniu zasięgu jazdy.

Nowy Ford wyposażony został w odzyskujący energię układ hamulcowy, z systemem One-Pedal Drive, funkcją pozwalającą przyspieszać i hamować przy użyciu tylko pedału przyspieszenia. Układ łączy hamulce cierne z hamowaniem rekuperacyjnym, które odzyskuje energię podczas zwalniania, aby przekazywać ją do akumulatora. Kierowcy mogą zatrzymać samochód bez użycia pedału hamulca, gdy znajduje się on w trybie jazdy One-Pedal, znanego z Mustanga Mach-E. Sprawia to, że jazda w ruchu miejskim może być bardziej relaksująca i komfortowa. W pozostałych trybach jazdy opóźnienie jest mniejsze. Układ ma za zadanie na tyle często korzystać z hamulców ciernych, aby nie dopuścić do korozji tarcz hamulcowych.

Pokładowa trójfazowa ładowarka E-Transita Customa o mocy 11 kW AC jest w stanie w pełni naładować akumulator w ciągu 7,8 godziny, więc klienci będą mogli doładować samochód w nocy po pracy. Podczas napiętych dni pracy mogą śledzić aktualny stan naładowania na bieżąco, korzystając z aplikacji na smartfony FordPass Pro. Samochód można też szybko doładować prądem stałym o mocy do 125 kW, co pozwala na uzupełnienie energii od 15 do 80% w ciągu 41 minut.

Wszystkie podzespoły instalacji wysokiego napięcia są objęte gwarancja n a8 lat i przebieg 160 000 km. Nowy model będzie produkowany w Turcji od jesieni 2023 r.

 

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!