Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.

Pierwszy niemiecki odcinek testowy dla zelektryfikowanych pojazdów na autostradzie A5 w pobliżu Frankfurtu zostanie wydłużony o prawie siedem kilometrów. Scania dostarczy siedem dodatkowych ciężarówek z pantografem, które będą po nim jeździć.
Pierwszy niemiecki odcinek testowy dla zelektryfikowanych pojazdów na autostradzie A5 w pobliżu Frankfurtu zostanie wydłużony o prawie siedem kilometrów. Scania dostarczy siedem dodatkowych ciężarówek z pantografem, które będą po nim jeździć.
Obecnie w Niemczech działają trzy autostradowe odcinki testowe dla zelektryfikowanych pojazdów. Obecnie sieć wydłużana jest o 7 km sieć napowietrzna na autostradzie A5 w Hesji. Łączna długość sieci wyniesie 12 km w kierunku Darmstadt i 5 km w kierunku Frankfurtu. Prace mają być zakończone do końca 2022 roku. Autostradą A5 przebiegającą na południe od Frankfurtu przejeżdża dziennie 135 tys. pojazdów, w tym 14 tys. ciężarówek, co czyni z niej jedną z najbardziej obciążonych dróg w Niemczech.
Pod koniec 2019 roku w pobliżu Lubeki w Szlezwiku-Holsztynie otwarto dodatkowy odcinek zelektryfikowanej drogi (A1), na którym obecnie testowana jest jedna Scania. Trzeci test rozpocznie się w Badenii-Wirtembergii (B462) w 2021 roku. W sumie na wszystkich trzech drogach będą poruszały się 22 ciężarówki.
Więcej ciężarówek
Scania dostarczyła już pięć hybrydowych, wyposażonych w pantografy ciągników R 450, które będą jeździć po zelektryfikowanym odcinku autostrady A5. Podobnie jak w przypadku tych pięciu, siedem nowych będzie użytkowanych przez kilku różnych klientów. Podczas prób Scania zarządza obsługą techniczną i gromadzeniem danych z pojazdów.
Na tych drogach wykorzystywane jest zasilanie Siemensa. Dzięki niemu ciężarówki z pantografem mogą poruszać się z prędkością do 90 km/h na zasilaniu w pełni elektrycznym. Po opuszczeniu odcinka zelektryfikowanego ponownie uruchomiony zostaje silnik spalinowy, najlepiej zasilany biodieslem.
– Zelektryfikowane drogi są racjonalnym i efektywnym rozwiązaniem, oferując możliwość ładowania bez przerywania jazdy. Choć z technicznego punktu widzenia jest to po prostu jeszcze jeden sposób ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych, rozwiązanie to może mieć szczególne znaczenie na drogach o dużym natężeniu ruchu, a ponadto pozwala oszczędzać akumulatory i zmniejszyć obciążenie sieci energetycznej – mówi Magnus Höglund, szef działu infrastruktury i rozwiązań do ładowania w firmie Scania.
10 listopada 2025
TIMOCOM, europejski dostawca cyfrowego rynku frachtowego ogłosił przedłużenie strategicznej współpracy z firmą HERE Technologies, dostawcą platformy danych i map lokalizacyjnych.
15 października 2025
Ponad dwa tysiące pługosolarek, setki magazynów soli i kilka tysięcy pracowników – tak wygląda gotowość Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i [...]
10 września 2025
Inspektorzy transportu drogowego z Polski, Niemiec i Czech uczestniczą w trójstronnej wymianie, która odbywa się w Warszawie w ramach współpracy [...]
1 września 2025
Kamena Rally Team – polski zespół rajdowy – wystartuje historycznym DAF-em 3300 w przyszłorocznym Rajdzie Dakar Classic – najtrudniejszym rajdowym [...]
25 lipca 2025
Dokładnie 60 lat temu, w lipcu 1965 roku, pracownicy zakładu Mercedes-Benz w Wörth zmontowali pierwszy kompletny samochód ciężarowy, który zjechał [...]
18 lipca 2025
Globalny producent opon dla sektora komercyjnego, rolniczego i OTR, ogłasza trzy nowe nominacje, które wzmocnią najwyższe kierownictwo firmy.
17 lipca 2025
Pierwsza transza obejmuje 16 ciągników siodłowych Renault Trucks T z kabiną typu Sleeper, wyposażonych w najnowsze 13-litrowe silniki DE13 Euro [...]
16 lipca 2025
Pierwsza edycja Truck Efficiency Run powered by Krone okazała się dużym sukcesem. W trakcie Truck Grand Prix 2025 na torze [...]
8 lipca 2025
Z siedzibą w największym centrum operacyjnym firmy w Sadach koło Poznania, Dmitrij Voitkevič będzie odpowiedzialny za wzmocnienie efektywności operacyjnej, podnoszenie [...]
3 lipca 2025
Adaptive Motors Poland (AMP), spółka rozwijająca polską platformę pojazdów elektrycznych i realizująca projekt budowy nowoczesnego zakładu produkcyjnego w Kleszczowie, informuje [...]
16 czerwca 2025
Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, [...]
30 kwietnia 2024
Wynajem autokaru to praktyczne rozwiązanie dla grupowych podróży, imprez firmowych, wycieczek szkolnych i innych wydarzeń wymagających transportu większej liczby osób.

29 października 2025

20 października 2025

20 października 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!