#ad

7 nowych Scanii na 7 nowych kilometrów

7 nowych Scanii na 7 nowych kilometrów

Pierwszy niemiecki odcinek testowy dla zelektryfikowanych pojazdów na autostradzie A5 w pobliżu Frankfurtu zostanie wydłużony o prawie siedem kilometrów. Scania dostarczy siedem dodatkowych ciężarówek z pantografem, które będą po nim jeździć.

Pierwszy niemiecki odcinek testowy dla zelektryfikowanych pojazdów na autostradzie A5 w pobliżu Frankfurtu zostanie wydłużony o prawie siedem kilometrów. Scania dostarczy siedem dodatkowych ciężarówek z pantografem, które będą po nim jeździć.

 

Obecnie w Niemczech działają trzy autostradowe odcinki testowe dla zelektryfikowanych pojazdów. Obecnie sieć wydłużana jest o 7 km sieć napowietrzna na autostradzie A5 w Hesji. Łączna długość sieci wyniesie 12 km w kierunku Darmstadt i 5 km w kierunku Frankfurtu. Prace mają być zakończone do końca 2022 roku. Autostradą A5 przebiegającą na południe od Frankfurtu przejeżdża dziennie 135 tys. pojazdów, w tym 14 tys. ciężarówek, co czyni z niej jedną z najbardziej obciążonych dróg w Niemczech.

Pod koniec 2019 roku w pobliżu Lubeki w Szlezwiku-Holsztynie otwarto dodatkowy odcinek zelektryfikowanej drogi (A1), na którym obecnie testowana jest jedna Scania. Trzeci test rozpocznie się w Badenii-Wirtembergii (B462) w 2021 roku. W sumie na wszystkich trzech drogach będą poruszały się 22 ciężarówki.

 

Więcej ciężarówek

Scania dostarczyła już pięć hybrydowych, wyposażonych w pantografy ciągników R 450, które będą jeździć po zelektryfikowanym odcinku autostrady A5. Podobnie jak w przypadku tych pięciu, siedem nowych będzie użytkowanych przez kilku różnych klientów. Podczas prób Scania zarządza obsługą techniczną i gromadzeniem danych z pojazdów.

Na tych drogach wykorzystywane jest zasilanie Siemensa. Dzięki niemu ciężarówki z pantografem mogą poruszać się z prędkością do 90 km/h na zasilaniu w pełni elektrycznym. Po opuszczeniu odcinka zelektryfikowanego ponownie uruchomiony zostaje silnik spalinowy, najlepiej zasilany biodieslem.

– Zelektryfikowane drogi są racjonalnym i efektywnym rozwiązaniem, oferując możliwość ładowania bez przerywania jazdy. Choć z technicznego punktu widzenia jest to po prostu jeszcze jeden sposób ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych, rozwiązanie to może mieć szczególne znaczenie na drogach o dużym natężeniu ruchu, a ponadto pozwala oszczędzać akumulatory i zmniejszyć obciążenie sieci energetycznej – mówi Magnus Höglund, szef działu infrastruktury i rozwiązań do ładowania w firmie Scania.

 

 

 

Z tej samej kategorii

30 kwietnia 2024

Ile kosztuje wynajem autokaru?

Wynajem autokaru to praktyczne rozwiązanie dla grupowych podróży, imprez firmowych, wycieczek szkolnych i innych wydarzeń wymagających transportu większej liczby osób.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!