#ad

Volvo Trucks wprowadza przełomową technologię stop/start

Volvo Trucks wprowadza przełomową technologię stop/start

Volvo Trucks prezentuje nową generację systemu I-Roll, wzbogaconą o funkcję automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika w trakcie jazdy – to pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie w segmencie ciężkich samochodów ciężarowych.

Dzięki tej innowacji zużycie paliwa i emisja CO₂ zostaną jeszcze bardziej ograniczone, co wpisuje się w strategię Volvo dotyczącą zmniejszania kosztów eksploatacji i wpływu transportu na klimat.

Najnowsze osiągnięcia Volvo Trucks znajdują potwierdzenie w praktyce – zwycięstwo modelu Volvo FH Aero w teście Green Truck Award 2025 udowadnia, że wprowadzane technologie realnie poprawiają efektywność paliwową. Nowa kabina Aero, zaprezentowana w 2024 roku, w połączeniu z kolejnymi udoskonaleniami aerodynamicznymi, przełożyła się na zauważalne oszczędności paliwa i redukcję emisji spalin.

Jazda bez silnika

System I-Roll z funkcją stop/start powstał w oparciu o istniejące technologie Volvo – I-See i I-Roll – i został opracowany wewnętrznie przez inżynierów marki. Rozwiązanie opiera się na ciągłym monitorowaniu danych drogowych i krzywizny trasy. Gdy pojazd zbliża się do zjazdu ze wzniesienia, system automatycznie wyłącza silnik. W tym czasie nie jest spalane paliwo, a emisja CO₂ z układu wydechowego spada do zera. – Nasi inżynierowie ponownie udowodnili, że potrafią tworzyć innowacje, które czynią transport ciężarowy bardziej efektywnym paliwowo – mówi Jan Hjelmgren, szef działu zarządzania produktem Volvo Trucks. – Zgodnie z naszą strategią dekarbonizacji będziemy nadal rozwijać silniki spalinowe tak, aby były coraz lepsze i mniej obciążały środowisko.

Oszczędności w praktyce

Nowa funkcja aktywuje się przy prędkościach powyżej 60 km/h. W zależności od ukształtowania terenu i warunków atmosferycznych, system może dodatkowo obniżyć zużycie paliwa i emisję CO₂ nawet o 1% – ponad oszczędności, które zapewniały dotychczasowe rozwiązania. Dla operatorów flot oznacza to realne korzyści zarówno finansowe, jak i środowiskowe.

Nowa technologia będzie dostępna w modelach Volvo FH i FH Aero wyposażonych w 13-litrowy silnik wysokoprężny, a pierwsze zamówienia będzie można składać od września 2025 roku.

Szersza wizja Volvo

Strategia dekarbonizacji Volvo Trucks obejmuje równoległy rozwój różnych napędów: silników spalinowych zasilanych paliwami odnawialnymi, ciężarówek elektrycznych zasilanych akumulatorami oraz pojazdów napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!