#ad

Kolejne wodorowe ciężarówki w europejskiej sieci Toyoty

Kolejne wodorowe ciężarówki w europejskiej sieci Toyoty

Toyota Motor Europe powiększyła do pięciu liczbę bezemisyjnych ciężarówek na wodór, które na co dzień pracują w jej europejskiej sieci logistycznej. Samochody zostały opracowane wspólnie z VDL Groep i wykorzystują systemem ogniw paliwowych Toyoty i na jednym tankowaniu wodoru mogą pokonać do 400 km.

To kolejny etap współpracy Toyota Motor Europe i VDL Groep. W 2023 roku opracowano i wdrożono pierwszy testowy samochód ciężarowy, który wykorzystywał wodorowe ogniwa paliwowe. Teraz do europejskich operacji logistycznych dołączyły cztery kolejne pojazdy, które będą się poruszać na trasach w Belgii (Diest), Francji (Lille), Niemczech (Kolonia) i Holandii (Rotterdam i Weesp).

W projekcie biorą udział dostawcy usług logistycznych – Vos Transport Group, CEVA Logistics, Groupe CAT i Yusen, którzy do swoich flot wprowadzili ciężarówki o lokalnej zerowej emisji spalin. Toyota, wspólnie z tymi dostawcami usług logistycznych, będzie teraz oceniać wydajność zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi pojazdów podczas intensywnej pracy dla Toyota Parts Centre Europe, które każdego dnia obsługuje ponad 500 000 części i akcesoriów.

Opracowana wspólnie przez VDL Groep i Toyotę 40-tonowa ciężarówka zasilana wodorowymi ogniwami paliwowymi jest podobnie wydajna jak jej odpowiednik z silnikiem Diesla, ale porusza się bezemisyjnie, ponieważ jej silnik jest zasilany energią elektryczną wytwarzaną z wodoru w połączeniu z tlenem. Rzeczywisty zasięg wodorowej ciężarówki wynosi do 400 km, a cichy napęd to zwiększony komfort dla kierowcy, a także dla mieszkańców terenów przez które samochód przejeżdża.

Rozszerzenie floty bezemisyjnych ciężarówek jest zgodne z celem Toyoty, jakim jest osiągnięcie neutralności węglowej w operacjach logistycznych do 2040 roku. Chcemy też przyczynić się do rozwoju gospodarki wodorowej. Ciężarówki z ogniwami paliwowymi mogą zwiększyć popyt na wodór, który jest jednym z kluczowych czynników obok wdrożenia unijnego rozporządzenia w sprawie infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR). Wspólnie z dostawcami usług logistycznych chcemy zebrać wnioski z codziennej eksploatacji pierwszej wodorowej floty logistycznej, by udoskonalać pojazdy i procesy operacyjne – powiedział Thiebault Paquet, wiceprezes ds. badań i rozwoju w Toyota Motor Europe.

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!