#ad

Polskie drużyny na Shell Eco-marathon 2018.

Polskie drużyny na Shell Eco-marathon 2018.

W niedzielę zakończyła się 34. edycja Shell Eco-marathon, który po raz trzeci odbył się w ramach festiwalu innowacji energetycznych „Make the Future Live” w Londynie. W tym roku wzięło w nim udział ponad 140 zespołów z całej Europy. Wśród nich znalazło się aż 7 polskich drużyn. W zawodach zwycięża bolid, który na 1 litrze paliwa pokona najdłuższą odległość.

W niedzielę zakończyła się 34. edycja Shell Eco-marathon, który po raz trzeci odbył się w ramach festiwalu innowacji energetycznych „Make the Future Live” w Londynie. W tym roku wzięło w nim udział ponad 140 zespołów z całej Europy. Wśród nich znalazło się aż 7 polskich drużyn. W zawodach zwycięża bolid, który na 1 litrze paliwa pokona najdłuższą odległość.

W miniony weekend do Londynu przyjechało ponad 140 zespołów z całej Europy, aby na wymagającym torze o 970 metrach długości sprawdzić, któremu z nich przez ostatnie miesiące udało się zbudować najbardziej efektywny i ekologiczny pojazd. Młodzi konstruktorzy współzawodniczyli w dwóch podstawowych kategoriach – UrbanConcept oraz Prototype. Pojazdy reprezentujące pierwszą z wymienionych, aby wziąć udział w konkursie, muszą spełniać wymogi auta miejskiego. W drugiej startują futurystyczne bolidy, których głównym celem jest osiągnięcia maksymalnej wydajności energetycznej.

Tegoroczne sukcesy polskich drużyn

W tegorocznym Shell Eco-marathon wzięło udział aż 7 polskich zespołów. Wszystkim udało się przejść przez obowiązkowy przegląd techniczny. Pięć bolidów wystartowało w kategorii Prototype, a dwa pojazdy reprezentowały kategorię UrbanConcept.

Kategoria Prototype

• 15/30 miejsce, Politechnika Łódzka, Iron Warriors, wynik: 620km/l benzyny
• 19/30 miejsce, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, Rotor, wynik: 498km/l etanolu
• 5/8 miejsce, Politechnika Gdańska, Hydrogen CarPG, wynik: 400 km/m3 wodoru
• 6/8 miejsce, Politechnika Lubelska, Hydrogreen Pollub, wynik: 350 km/m3 wodoru

Kategoria UrbanConcept:

• 4/5 miejsce. Politechnika Śląska, Smart Power Urban, wynik 117 km/m3 wodoru

Podczas tegorocznego Shell Eco-marathon Politechnikę Warszawską reprezentowały aż dwa pojazdy. Nowy bolid Orion zbudowany przez zespół SKAP wystartował w kategorii UrbanConcept, zaś drużyna SKAP 2 wrócił do Londynu z Kropelką zasilaną etanolem. Warszawskie drużyny nie miały jednak szczęścia, ponieważ nie udało się im ukończyć żadnego z przejazdów.

Zawody były dla nas bardzo udane – dzięki znakomitej pracy zespołowej osiągnęliśmy wszystkie założone cele. Ciężka praca i zaangażowanie pozwoliły nam uzyskać 6. wynik w naszej klasie. Nasz bolid przejechał 350 km/m3 wodoru, co można przeliczyć na 930 km/l benzyny. W Londynie zostawiliśmy dużo potu i krwi, ale było warto, ponieważ atmosfera życzliwej i zaciętej rywalizacji nam wszystko wynagrodziła! Ten tydzień był dla zespołu wielkim przeżyciem. Zostaliśmy docenieni przez organizatorów za kapitalną i bezpieczną jazdę kierowcy oraz za znakomite przygotowanie pojazdu. Był to nasz debiut, ale już nie możemy się doczekać przyszłego roku, ponownego udziału w zawodach i możliwości poprawienia swojego wyniku – komentuje Tytus Tulwin, reprezentant zespołu Hydrogreen Pollub z Politechniki Lubelskiej.

Podium

Pierwsze miejsce po raz kolejny zdobył francuski zespół Microjoule-La Joliverie z Lycee Saint-Joseph La Joliverie, który w tegorocznej edycji przejechał aż 2324 km/l pojazdem zasilanym benzyną. Nie udało im się pobić dotychczasowego europejskiego rekordu z 2010 roku, w którym francuska drużyna przejechała 3771 km/l benzyny.

Najlepszy wynik w kategorii UrbanConcept osiągnęła drużyna DTU Roadrunners z Duńskiego Uniwersytetu Technicznego. Udało się jej pokonać 374 km.nUczestnicy tegorocznego festiwalu „Make the Future Live”, oprócz śledzenia emocjonującego wyścigu Shell Eco-marathon, mieli również okazję przetestować i zapoznać się z najbardziej innowacyjne rozwiązaniami, które są przyszłością świtowej energetyki i motoryzacji.

Z tej samej kategorii

30 kwietnia 2024

Ile kosztuje wynajem autokaru?

Wynajem autokaru to praktyczne rozwiązanie dla grupowych podróży, imprez firmowych, wycieczek szkolnych i innych wydarzeń wymagających transportu większej liczby osób.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!