#ad

EACTROS: 300 KM DZIENNIE

EACTROS: 300 KM DZIENNIE

Eksploatacja eActrosa w firmie Logistik Schmitt dowodzi, że ciężarówka z elektrycznym napędem akumulatorowym może wykonywać te same zadania, co pojazd z silnikiem wysokoprężnym.

Od lipca 2019 r. eActros pokonał po drogach północnego Schwarzwaldu 50 tysięcy kilometrów i przetransportował 30 tysięcy ton ładunku. Częścią kilkuletnich testów ciężarówki elektrycznej w pobliżu Rastatt i Gaggenau, będzie porównanie pojazdu akumulatorowego z zasilanym z napowietrznej sieci trakcyjnej (projekt eWayBW).

Opierając się na pozytywnych doświadczeniach, Logistik Schmitt od stycznia 2021 używa eActrosa na nowej, bardziej wymagającej trasie, wiodącej drogą B462. Jej przebieg pokrywa się w dużej mierze z planowaną trasą napowietrznej linii trakcyjnej. Dzienny przebieg eActrosa wynosi teraz od 250 do 300 kilometrów, ponad 100 kilometrów więcej niż dotychczas. Dotąd masa ładunku eActrosa wynosiła zazwyczaj ok. 4 ton, teraz przewozi kilkakrotnie więcej. Wykorzystanie eActrosa na nowej trasie to pierwszy krok w kierunku porównania go z pojazdem zasilanym z sieci.

Firma Logistik Schmitt eksploatuje elastycznego Mercedes-Benz eActrosa w dostawach just-in-time.

– eActros jest doskonale zintegrowany z naszą flotą i jesteśmy przekonani, że dobrze sprawdzi się również w nowym, znacznie bardziej wymagającym obszarze zastosowań. eActros jest niezawodny, energooszczędny, a naszych kierowców zachwyca cicha jazda, przyjemne wrażenia za kierownicą, wysoki momentu obrotowy dostępny w całym zakresie prędkości oraz rekuperacji czyli odzyskiwanie energii – mówi Rainer Schmitt, wspólnik zarządzający firmy Logistik Schmitt.

Oprócz przejazdów między bazą Logistik Schmitt w Ötigheim, a zakładem w Rastatt, eActros odbywa teraz kursy wspomnianą drogą B462 z Ötigheim do fabryki Mercedesa w Gaggenau. Wykonuje codziennie sześć 14-kilometrowych kursów do Rastatt i sześć 28-kilometrowych do Gaggenau, co daje dwanaście kursów w systemie trzyzmianowym. Przejeżdża do 300 km dziennie. Ładowanie akumulatorów z mobilnej ładowarki odbywa się pomiędzy poszczególnymi przejazdami, w trakcie załadunku i rozładunku na terenie Logistik Schmitt. Do Rastatt eActros przewozi obudowy skrzyń biegów, a do Gaggenau komponenty do osi. Latem 2021 r. zostanie zastąpiony udoskonalonym, przedseryjnym prototypem eActrosa. Zasięg prototypu wynosi ok. 200 kilometrów, a zasięg nowego pojazdu znacznie go przekroczy.

Daimler, jako producent globalny, pracuje nad przyszłościowymi rozwiązaniami, które mogą być szybko wdrażane na całym świecie. Do tych rozwiązań koncern nie zalicza napowietrznych linii trakcyjnych. W pełni elektryczne pojazdy ciężarowe, zasilane akumulatorowo lub z wodorowych ogniw paliwowych to elastyczne rozwiązanie, które zdaniem Daimler Trucks umożliwi całkowitą dekarbonizację drogowego transportu towarowego.

Manfred Schuckert, Daimler, Rainer Schmitt, Logistik Schmitt , Dalibor Dudic

Z tej samej kategorii

30 kwietnia 2024

Ile kosztuje wynajem autokaru?

Wynajem autokaru to praktyczne rozwiązanie dla grupowych podróży, imprez firmowych, wycieczek szkolnych i innych wydarzeń wymagających transportu większej liczby osób.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!