Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.

Eksploatacja eActrosa w firmie Logistik Schmitt dowodzi, że ciężarówka z elektrycznym napędem akumulatorowym może wykonywać te same zadania, co pojazd z silnikiem wysokoprężnym.
Od lipca 2019 r. eActros pokonał po drogach północnego Schwarzwaldu 50 tysięcy kilometrów i przetransportował 30 tysięcy ton ładunku. Częścią kilkuletnich testów ciężarówki elektrycznej w pobliżu Rastatt i Gaggenau, będzie porównanie pojazdu akumulatorowego z zasilanym z napowietrznej sieci trakcyjnej (projekt eWayBW).
Opierając się na pozytywnych doświadczeniach, Logistik Schmitt od stycznia 2021 używa eActrosa na nowej, bardziej wymagającej trasie, wiodącej drogą B462. Jej przebieg pokrywa się w dużej mierze z planowaną trasą napowietrznej linii trakcyjnej. Dzienny przebieg eActrosa wynosi teraz od 250 do 300 kilometrów, ponad 100 kilometrów więcej niż dotychczas. Dotąd masa ładunku eActrosa wynosiła zazwyczaj ok. 4 ton, teraz przewozi kilkakrotnie więcej. Wykorzystanie eActrosa na nowej trasie to pierwszy krok w kierunku porównania go z pojazdem zasilanym z sieci.
Firma Logistik Schmitt eksploatuje elastycznego Mercedes-Benz eActrosa w dostawach just-in-time.
– eActros jest doskonale zintegrowany z naszą flotą i jesteśmy przekonani, że dobrze sprawdzi się również w nowym, znacznie bardziej wymagającym obszarze zastosowań. eActros jest niezawodny, energooszczędny, a naszych kierowców zachwyca cicha jazda, przyjemne wrażenia za kierownicą, wysoki momentu obrotowy dostępny w całym zakresie prędkości oraz rekuperacji czyli odzyskiwanie energii – mówi Rainer Schmitt, wspólnik zarządzający firmy Logistik Schmitt.
Oprócz przejazdów między bazą Logistik Schmitt w Ötigheim, a zakładem w Rastatt, eActros odbywa teraz kursy wspomnianą drogą B462 z Ötigheim do fabryki Mercedesa w Gaggenau. Wykonuje codziennie sześć 14-kilometrowych kursów do Rastatt i sześć 28-kilometrowych do Gaggenau, co daje dwanaście kursów w systemie trzyzmianowym. Przejeżdża do 300 km dziennie. Ładowanie akumulatorów z mobilnej ładowarki odbywa się pomiędzy poszczególnymi przejazdami, w trakcie załadunku i rozładunku na terenie Logistik Schmitt. Do Rastatt eActros przewozi obudowy skrzyń biegów, a do Gaggenau komponenty do osi. Latem 2021 r. zostanie zastąpiony udoskonalonym, przedseryjnym prototypem eActrosa. Zasięg prototypu wynosi ok. 200 kilometrów, a zasięg nowego pojazdu znacznie go przekroczy.
Daimler, jako producent globalny, pracuje nad przyszłościowymi rozwiązaniami, które mogą być szybko wdrażane na całym świecie. Do tych rozwiązań koncern nie zalicza napowietrznych linii trakcyjnych. W pełni elektryczne pojazdy ciężarowe, zasilane akumulatorowo lub z wodorowych ogniw paliwowych to elastyczne rozwiązanie, które zdaniem Daimler Trucks umożliwi całkowitą dekarbonizację drogowego transportu towarowego.
10 listopada 2025
TIMOCOM, europejski dostawca cyfrowego rynku frachtowego ogłosił przedłużenie strategicznej współpracy z firmą HERE Technologies, dostawcą platformy danych i map lokalizacyjnych.
15 października 2025
Ponad dwa tysiące pługosolarek, setki magazynów soli i kilka tysięcy pracowników – tak wygląda gotowość Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i [...]
10 września 2025
Inspektorzy transportu drogowego z Polski, Niemiec i Czech uczestniczą w trójstronnej wymianie, która odbywa się w Warszawie w ramach współpracy [...]
1 września 2025
Kamena Rally Team – polski zespół rajdowy – wystartuje historycznym DAF-em 3300 w przyszłorocznym Rajdzie Dakar Classic – najtrudniejszym rajdowym [...]
25 lipca 2025
Dokładnie 60 lat temu, w lipcu 1965 roku, pracownicy zakładu Mercedes-Benz w Wörth zmontowali pierwszy kompletny samochód ciężarowy, który zjechał [...]
18 lipca 2025
Globalny producent opon dla sektora komercyjnego, rolniczego i OTR, ogłasza trzy nowe nominacje, które wzmocnią najwyższe kierownictwo firmy.
17 lipca 2025
Pierwsza transza obejmuje 16 ciągników siodłowych Renault Trucks T z kabiną typu Sleeper, wyposażonych w najnowsze 13-litrowe silniki DE13 Euro [...]
16 lipca 2025
Pierwsza edycja Truck Efficiency Run powered by Krone okazała się dużym sukcesem. W trakcie Truck Grand Prix 2025 na torze [...]
8 lipca 2025
Z siedzibą w największym centrum operacyjnym firmy w Sadach koło Poznania, Dmitrij Voitkevič będzie odpowiedzialny za wzmocnienie efektywności operacyjnej, podnoszenie [...]
3 lipca 2025
Adaptive Motors Poland (AMP), spółka rozwijająca polską platformę pojazdów elektrycznych i realizująca projekt budowy nowoczesnego zakładu produkcyjnego w Kleszczowie, informuje [...]
16 czerwca 2025
Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, [...]
30 kwietnia 2024
Wynajem autokaru to praktyczne rozwiązanie dla grupowych podróży, imprez firmowych, wycieczek szkolnych i innych wydarzeń wymagających transportu większej liczby osób.

29 października 2025
23 października 2025

20 października 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!