Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.

Rozpoczęte właśnie badanie „ZeroEmissionDeliveries – Berlin”, przeanalizuje warunki, w których istniałaby możliwości przestawienia regionalnego transportu dystrybucyjnego na pojazdy elektryczne. W badaniu uczestniczy MAN Truck & Bus.
Rozpoczęte właśnie badanie „ZeroEmissionDeliveries – Berlin”, realizowane przez stowarzyszenie ekologiczne Transport & Environment na przykładzie Grupy REWE, przeanalizuje warunki, w których istniałaby możliwości przestawienia regionalnego transportu dystrybucyjnego na pojazdy elektryczne. W badaniu uczestniczy MAN Truck & Bus. Wyniki spodziewane są na jesieni tego roku.
Rozpoczęte przez Transport & Environment badanie „ZeroEmissionDeliveries – Berlin“ ma na celu przetestowanie na konkretnym przykładzie możliwości elektryfikacji. Trzon projektu tworzą T&E, REWE Gro-up, MAN Truck & Bus i Instytut Fraunhofera ISI, który będzie przeprowadzał badanie. Pozostałymi partnerami są: Stromnetz Berlin, Allego i Compleo.
– Wspólny projekt jest ważnym krokiem w kierunku wprowadzenia pojazdów elektrycznych do transportu dystrybucyjnego. Po licznych projektach i „mapach drogowych” nadszedł już czas, aby przedstawić przedsiębiorstwom jasny obraz sytuacji. Przy pomocy Instytutu Fraunhofera ISI staramy się ustalić, jakie możliwości istnieją już dziś, a jakie działania muszą być podjęte przez polityków, operatorów infrastruktury i producentów pojazdów, aby elektryfikacja flot pojazdów dostawczych w dużych miastach mogła ruszyć z miejsca – wyjaśnia Jekaterina Boening, starszy menedżer w T&E Germany. Punkt wyjścia analizy stanowią należące do REWE Group centra logistyczne Oranienburg i Alt-Mariendorf. Badanie ma być przeprowadzone na praktycznym przykładzie regionalnego systemu logistycznego w Berlinie i okolicach. Przeanalizowane zostaną trasy dostawcze dla ponad 250 marketów REWE w tym regionie.
– Przy zaopatrywaniu naszych supermarketów w Berlinie i w okolicy wszystko ściśle się zazębia. Niezawodny napęd naszej floty pojazdów dostawczych odgrywa tu kluczową rolę. Dotychczas dzięki poprawie techniki jazdy i optymalizacji planów tras udało nam się znacznie ograniczyć zużycie paliwa. Jesteśmy bardzo zainteresowani innowacyjnymi rozwiązaniami zapewniającymi poszanowanie surowców i dlatego z przyjemnością angażujemy się w ten projekt – mówi Torsten Prag, kierownik działu REWE Ost. Badanie ma przynieść odpowiedzi między innymi, na następujące pytania:
– Jakie pojazdy są potrzebne?
– Jak wygląda optymalny plan tras dla pojazdu elektrycznego?
– Jak można stworzyć sprawny miks obejmujący infrastrukturę prywatną i publiczną?
– Jakie wymagania wynikają z tego dla sieci rozdzielczej i wytwórców energii?
Cenne doświadczenia dotyczące elektrycznego pojazdu dystrybucyjnego eTGM, które firma MAN od 2018 roku gromadziła w rzeczywistych warunkach eksploatacji w ramach realizowanego w Austrii projektu CNL, mogą okazać się pomocne przy realizacji badania T&E. Ze strony MAN Truck & Bus badaniom będzie towarzyszył Michael Treier, kierownik działu Sales Truck Market Preparation eMobility.
– Badanie T&E dotyczące bezemisyjnego transportu dystrybucyjnego dostarczy wszystkim uczestnikom projektu cennych informacji, ze względu na uwzględnienie konkretnych wymagań Grupy REWE. W szczególności będę mógł wspólnie z naszym zespołem sprzedaży ustalić na tej podstawie niezbędne specyfikacje dla naszej przyszłej palety pojazdów elektrycznych oraz stwierdzić, jaka infrastruktura ładowania będzie musiała w najbliższych latach powstać w środowisku miejskim – tak swoje oczekiwania odnośnie do wyników podsumowuje Michael Treier.
10 listopada 2025
TIMOCOM, europejski dostawca cyfrowego rynku frachtowego ogłosił przedłużenie strategicznej współpracy z firmą HERE Technologies, dostawcą platformy danych i map lokalizacyjnych.
15 października 2025
Ponad dwa tysiące pługosolarek, setki magazynów soli i kilka tysięcy pracowników – tak wygląda gotowość Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i [...]
10 września 2025
Inspektorzy transportu drogowego z Polski, Niemiec i Czech uczestniczą w trójstronnej wymianie, która odbywa się w Warszawie w ramach współpracy [...]
1 września 2025
Kamena Rally Team – polski zespół rajdowy – wystartuje historycznym DAF-em 3300 w przyszłorocznym Rajdzie Dakar Classic – najtrudniejszym rajdowym [...]
25 lipca 2025
Dokładnie 60 lat temu, w lipcu 1965 roku, pracownicy zakładu Mercedes-Benz w Wörth zmontowali pierwszy kompletny samochód ciężarowy, który zjechał [...]
18 lipca 2025
Globalny producent opon dla sektora komercyjnego, rolniczego i OTR, ogłasza trzy nowe nominacje, które wzmocnią najwyższe kierownictwo firmy.
17 lipca 2025
Pierwsza transza obejmuje 16 ciągników siodłowych Renault Trucks T z kabiną typu Sleeper, wyposażonych w najnowsze 13-litrowe silniki DE13 Euro [...]
16 lipca 2025
Pierwsza edycja Truck Efficiency Run powered by Krone okazała się dużym sukcesem. W trakcie Truck Grand Prix 2025 na torze [...]
8 lipca 2025
Z siedzibą w największym centrum operacyjnym firmy w Sadach koło Poznania, Dmitrij Voitkevič będzie odpowiedzialny za wzmocnienie efektywności operacyjnej, podnoszenie [...]
3 lipca 2025
Adaptive Motors Poland (AMP), spółka rozwijająca polską platformę pojazdów elektrycznych i realizująca projekt budowy nowoczesnego zakładu produkcyjnego w Kleszczowie, informuje [...]
16 czerwca 2025
Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, [...]
30 kwietnia 2024
Wynajem autokaru to praktyczne rozwiązanie dla grupowych podróży, imprez firmowych, wycieczek szkolnych i innych wydarzeń wymagających transportu większej liczby osób.

29 października 2025
23 października 2025

20 października 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!