#ad

W Londynie i Wiedniu trzeba lepiej widzieć

W Londynie i Wiedniu trzeba lepiej widzieć

W związku z wprowadzanymi ograniczeniami wjazdu dla ciężarówek do aglomeracji londyńskiej i Wiednia, użytkownicy muszą dostosować pojazd do nowych norm bezpieczeństwa.

W związku z wprowadzanymi ograniczeniami wjazdu dla ciężarówek do aglomeracji londyńskiej i Wiednia, użytkownicy muszą dostosować pojazd do nowych norm bezpieczeństwa.

 

 

 

Prognozuje się, że w ślad za Wiedniem Londynem pójdą kolejne stolice europejskich miast. Dlatego Renault Trucks Polska wspólnie z firmą Brigade przygotowało ofertę na niezbędne dodatkowe wyposażenie pozwalające na spełnienie nowych norm dotyczących zwiększenia widoczności z kabiny.

 

W Wiedniu uważaj na prawą

Austria jako jeden z pierwszych krajów unijnych wprowadził z dniem 1 kwietnia 2020 roku na terenie całej aglomeracji wiedeńskiej zakaz poruszania się pojazdów powyżej 7,5 tony, które nie mają elektronicznego asystenta skrętu w prawo. Austriacki parlament wprowadził w życie rozporządzenie, które umożliwia wszystkim organom administracyjnym w poszczególnych regionach Austrii i ich miejscowościach wprowadzenie częściowego lub całkowitego zakazu skrętu w prawo dla ciężarówek powyżej 7,5 tony, które nie mają na pokładzie monitora martwego pola.

Nakaz obowiązujący w Wiedniu dotyczy podwozi i ciągników siodłowych. Niestety nie ma wyjątków dla pojazdów z podwójną obsadą, ciężarówek z niskowejściowymi kabinami oraz pojazdów używanych do prac specjalnych będących już w eksploatacji. Pojazdy bez systemu wspomagającego skręt o maksymalnej masie całkowitej przekraczającej 7,5 t, które nie są zarejestrowane w Austrii czy w Wiedniu, również są objęte planowanym zakazem skrętu w prawo.

 

Londyn przyznaje gwiazdki

Ograniczenia w Londynie miały obowiązywać od 26.10.2020, ale w związku z Covid-19 ich wprowadzenie zostało odłożone na 1 marca 2021. Tu ze względu na wprowadzenie aktu prawnego Standard Direct Vision* (standard bezpośredniej widoczności) wszystkie pojazdy ciężarowe o masie powyżej 12 t będą musiały mieć pozwolenie na wjazd do aglomeracji londyńskiej (Londyn i 32 otaczające go gminy). Ciężarówka wjeżdżająca na teren tzw. Wielkiego Londynu, będzie musiała mieć certyfikat widoczności.

DSV (Direct Standard Vision) to standard bezpieczeństwa egzekwowany przez Transport for London (TfL) wyrażany w gwiazdkach (w skali 0-5) i określający umownie, jaką kierowca ma widoczność z kabiny. Samochody niespełniające minimalnego wymogu jednej gwiazdki muszą zostać doposażone w dodatkowe urządzenia wspomagające widoczność. Przewoźnicy muszą jednak pamiętać, przy okazji modyfikacji swoich pojazdów, że w 2024 minimalne wymagania wzrosną do poziomu 3 gwiazdek. Pojazdy niespełniające wymogu 1 gwiazdki zostaną objęte zakazem wjazdu do aglomeracji londyńskiej. Pozwolenia na wjazd udzielane dla pojazdów objętych 1 lub 2 gwiazdkami stracą ważność w październiku 2024, a następnie ponownie trzeba będzie się ubiegać o pozwolenie dla nich, wg. progresywnych warunków bezpieczeństwa, które będzie ważne przez 10 lat. Zezwolenia dla pojazdów objętych 3/4/5 gwiazdkami będą obowiązywały przez 10 lat od złożenia wniosku.

 

Zapłać albo odsiedź

Niedostosowanie pojazdów do nowych wymagań wiąże się z konsekwencjami. W aglomeracji londyńskiej, kamery automatycznego rozpoznawania tablic rejestracyjnych (ANPR) wykryją pojazd, który zostanie sprawdzony w bazie danych zezwoleń TfL. Operatorzy/przewoźnicy bez zezwolenia mogą zostać ukarani mandatem w wysokości 550 £, a kierowcy 130 £, nawet jeżeli pojazd jest sklasyfikowany pięcioma gwiazdkami.

Zezwolenie jest bezpłatne i nie ma obowiązku oznaczania pojazdu. Aby wystąpić o zezwolenie należy pobrać formularz zgłoszeniowy TFL w internecie. W ciągu 28 dni operator/przewoźnik otrzyma informacje o pozwoleniu lub jego braku na wjazd. We składanym wniosku muszą znajdować się m.in. zdjęcia pojazdu przód i tył z tablicą rejestracyjną oraz bok pojazdu.

W Wiedniu natomiast naruszenie zarządzenia jest uważane za naruszenie administracyjne i musi zostać ukarane grzywną pieniężną w wysokości do 5000 euro. Wobec braku możliwości pobrania kary pieniężnej przewidziana jest kara pozbawienia wolności do 6 tygodni.

Dlatego tak ważne jest dostosowanie pojazdu do nowych ograniczeń. Zapraszamy do autoryzowanych serwisów Renault Trucks, aby poznać szczegółową ofertę dodatkowego wyposażenia polepszającego widoczność.

 

 

 

Z tej samej kategorii

30 kwietnia 2024

Ile kosztuje wynajem autokaru?

Wynajem autokaru to praktyczne rozwiązanie dla grupowych podróży, imprez firmowych, wycieczek szkolnych i innych wydarzeń wymagających transportu większej liczby osób.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!