#ad

To już 20 000 Solarisów!

To już 20 000 Solarisów!

Z fabryki Solarisa w Bolechowie wyjechał autobus z okrągłym numerem 20 000. Dziś firma jest liderem wśród producentów autobusów elektrycznych w Europie.

Z fabryki Solarisa w Bolechowie wyjechał autobus z okrągłym numerem 20 000. Dziś firma jest liderem wśród producentów autobusów elektrycznych w Europie.

 

Jubileuszowy Solaris to przegubowy Urbino electric w barwach MZA Warszawa i ostatni pojazd dostarczony w ramach ogromnego zamówienia stolicy na 130 elektrobusów, złożonego w 2019 roku. Nosi numer taborowy to 5999 i dziś wyjechał na ulice Warszawy.

MZA jest zdecydowanie największym, a także jednym z pierwszych klientów Solarisa. Zakupiło już ponad 1200 Solriasów kilku generacji, w tym aż 150 elektryków.

– Miejskie Zakłady Autobusowe były w 1994 roku odbiorcą pierwszego autobusu ówczesnej firmy Neoplan Polska i od tego czasu fabryka w Bolechowie dostarczała nam kolejne generacje autobusów Neoplan i Solaris, które dobrze sprawdzały się w warszawskim transporcie miejskim. Jestem przekonany, że również 130 elektrycznych przegubowców będzie dobrze służyło warszawiakom – mówi Jan Kuźmiński, prezes zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych.

– Jeśli spojrzy się dziś na pierwszą i ostatnią generację pojazdów marki Urbino, uderzający jest ogromny postęp, jaki dokonał się w obszarze transportu publicznego. Nie chodzi tu tylko o rozwój technologii i wzornictwo pojazdów, choć zmiany są tu imponujące. Dla firmy Solaris najistotniejsze, co wydarzyło się w całej branży w ciągu dwóch ostatnich dekad, to przeniesienie akcentu na czystość napędu i co za tym idzie: jakość życia mieszkańców miast – powiedział Javier Calleja, prezes zarządu firmy Solaris.

Solaris produkuje autobusy od 1996 roku. W napędach elektrycznych upatrywał przyszłości na długo przed premierą pierwszego autobusu elektrycznego. Od 2001 roku produkuje trolejbusy. Ponad 1600 Trollino, które jeżdżą w kilkudziesięciu miastach, stawia firmę w europejskiej czołówce producentów. 2006 rok wyznaczył kolejny krok na ścieżce rozwoju. To data premiery autobusu hybrydowego Urbino hybrid, pierwszego seryjnie produkowanego na starym kontynencie. Kamieniem milowym jest rok 2011, kiedy Solaris pokazał pierwsze Urbino electric, co usytuowało go wśród pionierów w branży.

Dziś firma produkuje ponad 1500 autobusów rocznie. W trzech pierwszych kwartałach 2020 roku Solaris był największym producentem autobusów bateryjnych. Flagowy model, Urbino 12 electric jest zdobywcą prestiżowego tytułu „Bus of the Year 2017”.

Dwudziestotysięczny Solaris będzie jeździć na linii 503, obsługiwanej wyłącznie przez tabor bezemisyjny. Pojazd w czerwono-żółtych barwach MZA będzie stacjonował w zajezdni Stalowa, gdzie nocą będą ładowane jego baterie.

Zgodnie z planami MZA w 2027 roku aż połowa spośród 1500 warszawskich autobusów ma być nisko- albo zeroemisyjna. Transformacja komunikacji miejskiej, jaka odbywa się w Warszawie, jest jedną z najbardziej dynamicznych i największych w Europie.

 

 

 

 

Z tej samej kategorii

30 kwietnia 2024

Ile kosztuje wynajem autokaru?

Wynajem autokaru to praktyczne rozwiązanie dla grupowych podróży, imprez firmowych, wycieczek szkolnych i innych wydarzeń wymagających transportu większej liczby osób.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!