#ad

Scania testuje autonomiczne ciężarówki

Scania testuje autonomiczne ciężarówki

Scania będzie testować autonomiczne ciężarówki na autostradzie E4 pomiędzy Södertälje i Jönköping. Próby są prowadzone we współpracy z TuSimple.

Scania będzie testować autonomiczne ciężarówki na autostradzie E4 pomiędzy Södertälje i Jönköping. Próby są prowadzone we współpracy z TuSimple.

 

TuSimple to lider w rozwoju autonomicznych pojazdów i kluczowy partner firmy Scania i Grupy Traton w tej dziedzinie. Zezwolenia na prowadzenie testów na drodze E4 udzieliła Szwedzka Agencja Transportu.

Autonomiczne ciężarówki będą prowadziły przewozy komercyjne w ramach działalności przewoźnika Scania Transport Laboratory. Ich ładunek będą stanowić komponenty dla zakładów Scanii. Testy obejmą czwarty poziom jazdy autonomicznej, według 5-stopniowej klasyfikacji SAE. Oznacza to, że Scanie będą poruszały się autonomicznie, ale ze względów bezpieczeństwa będzie nadzorował je kierowca. W kabinie będzie również inżynier prowadzący test. Jego zadaniem będzie monitorowanie i weryfikacja informacji przekazywanych pojazdowi przez czujniki umożliwiające autonomiczną jazdę.

– Zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Chinach prowadzone są już na drogach publicznych testy pojazdów autonomicznych na poziomie 4, lecz z tego, co wiem, Szwecja jest pierwszym państwem w Europie, które będzie testować to rozwiązanie na autostradzie, na pojazdach obciążonych ładunkiem – mówi Hans Nordin odpowiedzialny za projekt Hub2hub.

Jeszcze w bieżącym roku Scania zamierza wydłużyć trasę testową, aby obejmowała cały odcinek między Södertälje i Helsingborgiem.

– Spodziewamy się, że w nadchodzących latach będziemy mogli przetestować jazdę autonomiczną w innych państwach europejskich oraz w Chinach – dodaje Hans Nordin.

Scania prowadzi testy autonomicznych pojazdów ciężarowych w australijskich kopalniach od 2017 roku.

– Doświadczenie zdobyte podczas tych testów wskazuje, że autonomiczne pojazdy mogą zostać wdrożone na zamkniętych obszarach np. kopalń czy terminali w ciągu kilku lat – zapewnia Hans Nordin.

Jego zdaniem transport określany jako Hub2hub, czyli odbywający się autostradą między centrami logistycznymi, jest pierwszym typem przewozów, w których mogą znaleźć zastosowanie autonomiczne pojazdy ciężarowe na drogach publicznych.

– Tempo rozwoju pojazdów autonomicznych pozwala nam na wprowadzenie na rynek tego rozwiązania w ciągu najbliższych 5 lat, przynajmniej w tego typu przewozach. Sądzę, że więcej czasu upłynie nim pojazdy autonomiczne pojawią się na drogach o ruchu dwukierunkowym oraz w środowisku zurbanizowanym – podsumowuje Hans Nordin.

 

 

 

 

Z tej samej kategorii

30 kwietnia 2024

Ile kosztuje wynajem autokaru?

Wynajem autokaru to praktyczne rozwiązanie dla grupowych podróży, imprez firmowych, wycieczek szkolnych i innych wydarzeń wymagających transportu większej liczby osób.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!