#ad

Rusza inicjatywa H2Accelerate

Rusza inicjatywa H2Accelerate

Daimler Truck AG, Iveco, OMV, Shell oraz Volvo Group utworzyły nową inicjatywę H2Accelerate (H2A), która będzie platformą interesów i współpracy na rzecz przełomu w rozwoju samochodów ciężarowych z napędem wodorowym na rynku ogólnoeuropejskim.

Daimler Truck AG, Iveco, OMV, Shell oraz Volvo Group utworzyły nową inicjatywę H2Accelerate (H2A), która będzie platformą interesów i współpracy na rzecz przełomu w rozwoju samochodów ciężarowych z napędem wodorowym na rynku ogólnoeuropejskim.

 

 

 

Powodem nawiązania współpracy jest rosnące zainteresowanie bezemisyjnym transportem coraz większej liczby krajów i przedsiębiorstw oraz kluczowa rola wodoru w pełnej dekarbonizacji sektora transportu ciężarowego.

Wprowadzenie na szeroką skalę samochodów ciężarowych napędzanych wodorem może oznaczać pojawienie się nowych gałęzi gospodarki – zakładów produkujących wodór bez emisji CO2, dużych systemów dystrybucji wodoru, sieci stacji paliw o dużej wydajności tankowania wodoru ciekłego i gazowego oraz fabryk samochodów ciężarowych napędzanych wodorem. Według firm uczestniczących w H2A synchronizacja branżowych inwestycji w kolejnych latach obecnej dekady w znacznym stopniu przyczyni się do masowego wprowadzenia ciężkich samochodów ciężarowych z napędem wodorowym. Jest to z ich punktu widzenia warunek realizacji do 2050 r. europejskiego celu bezemisyjności transportu.

Upowszechnienie napędu wodorowego w samochodach ciężarowych zajmie ok. dziesięć lat. Pierwszego kroku oczekuje się od klientów, którzy już na wczesnym etapie są zainteresowani tą techniką i chcą korzystać z odpowiednich ciężarówek. Mają one pojawić się najpierw w regionalnych klastrach oraz na europejskich szlakach transportowych o dużej przepustowości i z dobrą dostępnością stacji paliw oferujących wodór. Następnie w ciągu dekady klastry te można będzie połączyć w jedną paneuropejską sieć.

Upowszechnienie samochodów ciężarowych z napędem wodorowym będzie wymagało wsparcia ze środków publicznych. Dlatego w pierwszej fazie uczestnicy inicjatywy H2Accelerate chcą wspólnie pozyskiwać fundusze na wczesne projekty przedseryjne. Jednocześnie będą współpracować z decydentami politycznymi i organami regulacyjnymi. Celem jest stworzenie odpowiedniego środowiska sprzyjającego dalszemu rozwojowi seryjnej produkcji samochodów ciężarowych napędzanych wodorem oraz ogólnoeuropejskiej sieci stacji tankowania wodoru wolnego od CO2.

Etapy wdrażania do ruchu wodorowych ciężarówek wg H2Accelerate.

 

 

 

 

Z tej samej kategorii

30 kwietnia 2024

Ile kosztuje wynajem autokaru?

Wynajem autokaru to praktyczne rozwiązanie dla grupowych podróży, imprez firmowych, wycieczek szkolnych i innych wydarzeń wymagających transportu większej liczby osób.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!