#ad

Nowe Scanie na lotnisku w Liège

Nowe Scanie na lotnisku w Liège

Lotnisko w Liège odebrało w grudniu 2020 r. nową cysternę na podwoziu Scanii. Wkrótce dołączy do niej kolejna. Nowe ciężarówki zajmą miejsce wycofanych z użytku, wysłużonych cystern.

Lotnisko w Liège odebrało w grudniu 2020 r. nową cysternę na podwoziu Scanii. Wkrótce dołączy do niej kolejna. Nowe ciężarówki zajmą miejsce wycofanych z użytku, wysłużonych cystern.

 

 

 

Choć większość portów lotniczych na świecie ucierpiało w wyniku pandemii, lotnisko w Liège radzi sobie doskonale dzięki rosnącej liczbie przesyłek lotniczych. Belgijski port codziennie obsługuje 2500 ton przesyłek, które dostarczane są w ramach 140 lotów dziennie. Ten wynik plasuje Liège na siódmym miejscu na liście największych portów lotniczych w Europie.

Port lotniczy samodzielnie zajmuje się zaopatrzeniem w paliwo, toteż ponosi odpowiedzialność za cały proces, począwszy od przyjęcia paliwa, aż po tankowanie samolotów. W przypadku samolotów towarowych przylot przeważnie następuje w nocy, więc po zmierzchu personel zajmujący się tankowaniem ma zazwyczaj pełne ręce roboty. Właśnie tankowanie potężnych maszyn jest zadaniem nowych cystern na podwoziu Scanii P320 6×4.

Łączna pojemność zbiorników magazynowych paliwa na lotnisku wynosi obecnie 6000 m3, ale już niedługo wzrośnie o kolejne 1750 m3. Pozwoli to sprostać rosnącemu natężeniu ruchu lotniczego. W 2020 r. lotnisko w Liège dostarczyło nienotowaną wcześniej ilość 550 tys. m3 paliwa, a pod koniec października pobiło wszelkie rekordy, osiągając poziom 2500 m3 czyli 2,5 mln litrów w ciągu jednego dnia.

Cysterny na lotnisku

Liczba cystern odzwierciedla rosnący popyt. Lotnisko ma obecnie osiem cystern Scania. Flota wkrótce powiększy się o kolejny pojazd.

– Współpraca z firmą Scania sięga 1997 roku. Powód był prosty: Scania była jedynym producentem, który dostarczał pojazdy na tyle niskie, by zmieściły się pod skrzydłami BAe 146, które wtedy dominowały na wszystkich lotniskach – podkreśla Christian Delcourt, rzecznik prasowy lotniska w Liège.

Samochody przystosowano do użytku specjalistycznego, co oznacza, że ich podwozie wydłużono i zmodyfikowano. Zainstalowano w nich także system pomp z układem filtracji oraz sprzęt zapewniający dostęp do dysz znajdujących się na wysokości nawet czterech metrów. Pozwala to tankować Boeingi 747.

 

 

 

 

Z tej samej kategorii

30 kwietnia 2024

Ile kosztuje wynajem autokaru?

Wynajem autokaru to praktyczne rozwiązanie dla grupowych podróży, imprez firmowych, wycieczek szkolnych i innych wydarzeń wymagających transportu większej liczby osób.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!