#ad

Kenworthem na Pikes Peak

Kenworthem na Pikes Peak

Na słynny szczyt w Kolorado wspięła się bezemisyjna wodorowa ciężarówka, którą wspólnie opracowały Kenworth i Toyota.

Na słynny szczyt w Kolorado wspięła się bezemisyjna wodorowa ciężarówka, którą wspólnie opracowały Kenworth i Toyota.

 

Dotarcie na szczyt Pikes Peak w Kolorado to ogromne wyzwanie – właśnie dlatego w tym miejscu od ponad 100 lat organizowany jest legendarny górski wyścig. Zdobycie szczytu o wysokości 4302 m n.p.m. jest nie lada zadaniem, śmiałkowie muszą pokonać strome wzniesienia i ponad 150 zakrętów. Kenworth i Toyota, które postanowiły zdobyć Pikes Peak ciężarówką Kenworth T680 FCEV z wodorowym napędem Toyoty.

Kenworth T680 FCEV to elektryczna ciężarówka z ogniwami paliwowymi, opracowana wspólnie przez Kenwortha i dział badawczo rozwojowy Toyota Motor North America. Ciężarówka ma 470 KM i zapewnia zasięg 350 mil (560 km). Zatankowanie wszystkich zbiorników wodoru zajmuje 15 minut.

Kenworth T680 FCEV jest pierwszą ciężarówką wodorową, która wspięła się na Pikes Peak.

– Droga na tej trasie wznosi się o 1430 m, a średnie nachylenie to nieco ponad 7%. Są jednak długie odcinki o nachyleniu 10% lub więcej. Nasza wodorowa ciężarówka dysponowała dużą mocą na podjazdach pod górę, dobrze radziła sobie na ekstremalnych wysokościach i wykazała się doskonałymi właściwościami jezdnymi na 156 zakrętach i serpentynach – powiedział Brian Lindgren, dyrektor ds. badań i rozwoju Kenwortha.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że ciężarówka z wodorowym napędem Toyoty spełniła oczekiwania i dotarła na szczyt – skomentował Andy Lund, główny inżynier działu badawczo rozwojowego Toyota Motor North America. – Z niecierpliwością czekamy na kontynuację naszej współpracy z firmą Kenworth, aby wprowadzić na drogi jak najwięcej bezemisyjnych ciężarówek na ogniwa paliwowe.

 

W porcie w Los Angeles

Kenworth i Toyota Motor North America od dłuższego czasu współpracują w programie budowy 10 bezemisyjnych ciężarówek Kenworth T680 FCEV na zamówienie portu w Los Angeles. Władze portu chcą w ten sposób przyczynić się do rozwoju wodorowej motoryzacji, obniżenia emisji CO2 i poprawy jakości powietrza w okolicy.

– Do tej pory zbudowaliśmy pięć z planowanych dziesięciu ciężarówek na ogniwa paliwowe. Służą do transportu towarów w porcie Los Angeles. Pozostałe pięć jest w trakcie budowy i wejdzie do użytku na początku tego roku – dodał Brian Lindgren.

Zamówienie jest elementem projektu Zero and Near-Zero Emissions Freight Facilities (ZANZEFF), na który port w Los Angeles otrzymał dotację w wysokości 41 milionów dolarów od California Air Resources Board (CARB). Port Los Angeles jest administratorem programu Shore to Store, który jest częścią California Climate Investments, ogólnostanowej inicjatywy, stawiającej sobie za cel redukcję emisji gazów cieplarnianych, wzmocnienie gospodarki i poprawę zdrowia publicznego oraz stanu środowiska.

 

 

 

Z tej samej kategorii

30 kwietnia 2024

Ile kosztuje wynajem autokaru?

Wynajem autokaru to praktyczne rozwiązanie dla grupowych podróży, imprez firmowych, wycieczek szkolnych i innych wydarzeń wymagających transportu większej liczby osób.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!