#ad

EcoGeneration: do 5% mniej

EcoGeneration: do 5% mniej

Schmitz Cargobull przedstawia aerodynamicznie udoskonalone naczepy EcoGeneration. Są oferowane w trzech wersjach: EcoFIX, EcoFLEX oraz EcoVARIOS. Zapewniają redukcję zużycia paliwa zestawu nawet do 5%.

Schmitz Cargobull przedstawia aerodynamicznie udoskonalone naczepy EcoGeneration. Są oferowane w trzech wersjach: EcoFIX, EcoFLEX oraz EcoVARIOS. Zapewniają redukcję zużycia paliwa zestawu nawet do 5%.

 

Tym razem konstruktorzy skupili się na nadwoziu. Nowe naczepy kurtynowe wykorzystują pomysł zaprezentowany w 2017 roku przy okazji 125-lecia firmy Schmitz Cargobull. Mają obniżony dach w tylnej części, co zmniejsza opór aerodynamiczny zestawu.

Każdy z nowych modeli jest odpowiednikiem jednego z rodzajów tradycyjnych naczep kurtynowych. Naczepa EcoFIX ma dach obniżony na stałe. Producent widzi dla niej zastosowanie głównie przy transporcie kręgów stali lub bel papieru, jest bowiem stosunkowo lekka. W przedniej części wysokość całkowita wynosi 4 m. Dalej dach opada tworząc korzystny aerodynamicznie kształt banana.

Naczepa EcoFLEX to odpowiednik zwykłej naczepy kurtynowej. Można w niej regulować położenie tylnej części dachu. Przy maksymalnym uniesieniu jest płaski na całej długości. Jeśli ładunek nie sięga dachu, dach można obniżyć z tyłu, aby zmniejszyć opór powietrza. Schmitz Cargobull poleca ten model do przewozu drobnicy i napojów.

EcoVARIOS to naczepa typu Mega o wewnętrznej wysokości 3 m. Ma unoszony dach na całej długości, co ułatwia załadunek „po dach”. Jeśli zestaw jedzie pusty lub z ładunkiem zajmującym mało miejsca, dach można opuścić z tyłu, co przynosi analogiczne korzyści jak w pozostałych wariantach. W naczepach EcoVARIOS i EcoFlex położenie dachu reguluje się tak, jak w znanych użytkownikom naczepach Varios. Jest on unoszony hydraulicznie, a wysokość, na jakiej powinien się znajdować, ustala się za pomocą kłonic. Cały proces dopasowania wysokości pojazdu zajmuje jednej osobie około 10 minut, wliczając odsunięcie oraz zasunięcie i zapięcie kurtyn. Schmitz Cargobull poleca do nowych modeli wzmocnioną kurtynę Power, która eliminuje konieczność stosowania belek między kłonicami, obniża masę własną pojazdu i oszczędza czas przy załadunku i rozładunku. Nowe typy nadwozi można łączyć z lekkimi podwoziami X-Light, aby jeszcze bardziej obniżyć masę.

Nowe naczepy Eco są równie wygodne w obsłudze jak zwykłe modele. Można je ładować przez tylne drzwi lub z boku i stosować te same metody zabezpieczenia ładunku, co w pozostałych naczepach Schmitz Cargobull. Mają 10-letnia gwarancja na korozję. Są również standardowo wyposażone we system telematyczny TrailerConnect CTU, który oferuje te same funkcje, co w przypadku typowych modeli.

Pierwsze naczepy EcoGeneration zostały już wyprodukowane i przechodzą testy praktyczne w jednej z firm transportowych. Sprzedaż rozpocznie się z końcem stycznia, a produkcja seryjna w drugim kwartale 2021 roku.

 

 

 

 

Z tej samej kategorii

30 kwietnia 2024

Ile kosztuje wynajem autokaru?

Wynajem autokaru to praktyczne rozwiązanie dla grupowych podróży, imprez firmowych, wycieczek szkolnych i innych wydarzeń wymagających transportu większej liczby osób.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!