Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.

Schmitz Cargobull przedstawia aerodynamicznie udoskonalone naczepy EcoGeneration. Są oferowane w trzech wersjach: EcoFIX, EcoFLEX oraz EcoVARIOS. Zapewniają redukcję zużycia paliwa zestawu nawet do 5%.
Schmitz Cargobull przedstawia aerodynamicznie udoskonalone naczepy EcoGeneration. Są oferowane w trzech wersjach: EcoFIX, EcoFLEX oraz EcoVARIOS. Zapewniają redukcję zużycia paliwa zestawu nawet do 5%.
Tym razem konstruktorzy skupili się na nadwoziu. Nowe naczepy kurtynowe wykorzystują pomysł zaprezentowany w 2017 roku przy okazji 125-lecia firmy Schmitz Cargobull. Mają obniżony dach w tylnej części, co zmniejsza opór aerodynamiczny zestawu.
Każdy z nowych modeli jest odpowiednikiem jednego z rodzajów tradycyjnych naczep kurtynowych. Naczepa EcoFIX ma dach obniżony na stałe. Producent widzi dla niej zastosowanie głównie przy transporcie kręgów stali lub bel papieru, jest bowiem stosunkowo lekka. W przedniej części wysokość całkowita wynosi 4 m. Dalej dach opada tworząc korzystny aerodynamicznie kształt banana.
Naczepa EcoFLEX to odpowiednik zwykłej naczepy kurtynowej. Można w niej regulować położenie tylnej części dachu. Przy maksymalnym uniesieniu jest płaski na całej długości. Jeśli ładunek nie sięga dachu, dach można obniżyć z tyłu, aby zmniejszyć opór powietrza. Schmitz Cargobull poleca ten model do przewozu drobnicy i napojów.
EcoVARIOS to naczepa typu Mega o wewnętrznej wysokości 3 m. Ma unoszony dach na całej długości, co ułatwia załadunek „po dach”. Jeśli zestaw jedzie pusty lub z ładunkiem zajmującym mało miejsca, dach można opuścić z tyłu, co przynosi analogiczne korzyści jak w pozostałych wariantach. W naczepach EcoVARIOS i EcoFlex położenie dachu reguluje się tak, jak w znanych użytkownikom naczepach Varios. Jest on unoszony hydraulicznie, a wysokość, na jakiej powinien się znajdować, ustala się za pomocą kłonic. Cały proces dopasowania wysokości pojazdu zajmuje jednej osobie około 10 minut, wliczając odsunięcie oraz zasunięcie i zapięcie kurtyn. Schmitz Cargobull poleca do nowych modeli wzmocnioną kurtynę Power, która eliminuje konieczność stosowania belek między kłonicami, obniża masę własną pojazdu i oszczędza czas przy załadunku i rozładunku. Nowe typy nadwozi można łączyć z lekkimi podwoziami X-Light, aby jeszcze bardziej obniżyć masę.
Nowe naczepy Eco są równie wygodne w obsłudze jak zwykłe modele. Można je ładować przez tylne drzwi lub z boku i stosować te same metody zabezpieczenia ładunku, co w pozostałych naczepach Schmitz Cargobull. Mają 10-letnia gwarancja na korozję. Są również standardowo wyposażone we system telematyczny TrailerConnect CTU, który oferuje te same funkcje, co w przypadku typowych modeli.
Pierwsze naczepy EcoGeneration zostały już wyprodukowane i przechodzą testy praktyczne w jednej z firm transportowych. Sprzedaż rozpocznie się z końcem stycznia, a produkcja seryjna w drugim kwartale 2021 roku.
15 października 2025
Ponad dwa tysiące pługosolarek, setki magazynów soli i kilka tysięcy pracowników – tak wygląda gotowość Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i [...]
10 września 2025
Inspektorzy transportu drogowego z Polski, Niemiec i Czech uczestniczą w trójstronnej wymianie, która odbywa się w Warszawie w ramach współpracy [...]
1 września 2025
Kamena Rally Team – polski zespół rajdowy – wystartuje historycznym DAF-em 3300 w przyszłorocznym Rajdzie Dakar Classic – najtrudniejszym rajdowym [...]
25 lipca 2025
Dokładnie 60 lat temu, w lipcu 1965 roku, pracownicy zakładu Mercedes-Benz w Wörth zmontowali pierwszy kompletny samochód ciężarowy, który zjechał [...]
18 lipca 2025
Globalny producent opon dla sektora komercyjnego, rolniczego i OTR, ogłasza trzy nowe nominacje, które wzmocnią najwyższe kierownictwo firmy.
17 lipca 2025
Pierwsza transza obejmuje 16 ciągników siodłowych Renault Trucks T z kabiną typu Sleeper, wyposażonych w najnowsze 13-litrowe silniki DE13 Euro [...]
16 lipca 2025
Pierwsza edycja Truck Efficiency Run powered by Krone okazała się dużym sukcesem. W trakcie Truck Grand Prix 2025 na torze [...]
8 lipca 2025
Z siedzibą w największym centrum operacyjnym firmy w Sadach koło Poznania, Dmitrij Voitkevič będzie odpowiedzialny za wzmocnienie efektywności operacyjnej, podnoszenie [...]
3 lipca 2025
Adaptive Motors Poland (AMP), spółka rozwijająca polską platformę pojazdów elektrycznych i realizująca projekt budowy nowoczesnego zakładu produkcyjnego w Kleszczowie, informuje [...]
16 czerwca 2025
Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, [...]
30 kwietnia 2024
Wynajem autokaru to praktyczne rozwiązanie dla grupowych podróży, imprez firmowych, wycieczek szkolnych i innych wydarzeń wymagających transportu większej liczby osób.
29 lutego 2024
Renault - symbol francuskiej inżynierii motoryzacyjnej, który zyskuje uznanie na całym świecie, łącząc w sobie wysoki komfort jazdy, nowoczesność i [...]
23 października 2025

20 października 2025

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!