#ad

DAF mocniejszy po 2020 roku

DAF mocniejszy po 2020 roku

W 2020 roku firma DAF Trucks umocniła pozycję producenta pojazdów użytkowych. Udział w segmencie pojazdów ciężkich (powyżej 16 t DMC) na rynku europejskim wzrósł do 16,3%. Na Tajwanie i w Brazylii wprowadzono do oferty najnowszą gamę ciężarówek. Zapwiedziano również rozpoczęcie produkcji CF Electric.

W 2020 roku firma DAF Trucks umocniła pozycję producenta pojazdów użytkowych. Udział w segmencie pojazdów ciężkich (powyżej 16 t DMC) na rynku europejskim wzrósł do 16,3%. Na Tajwanie i w Brazylii wprowadzono do oferty najnowszą gamę ciężarówek. Zapwiedziano również rozpoczęcie produkcji CF Electric.

 

W 2020 roku firma DAF zarejestrowała 37 580 pojazdów ciężarowych spośród łącznej liczby 230 400 egzemplarzy sprzedanych na europejskim rynku pojazdów ciężkich. Pozwoliło to uzyskać udział w rynku na poziomie 16,3% (w 2019 r. wyniósł on 16,2%), a tym samym drugi najlepszy wynik w historii firmy. Łączna sprzedaż w segmencie średnich pojazdów ciężarowych (o masie 6–16 t) wyniosła w Europie 41 400 egzemplarzy, przy udziale DAF w tym rynku na poziomie 9,5% (9,7% w 2019 r.).

 

Lider rynku w sześciu krajach

DAF utrzymał pozycję lidera na rynku pojazdów ciężkich w Holandii (31,8%), Wielkiej Brytanii (31,6%), Polsce (23,7%), na Węgrzech (27,9%) i w Bułgarii (25,4%). W 2020 roku holenderski producent ciężarówek zdominował również rynek portugalski (21,8%). DAF jest europejskim liderem rynku w segmencie ciągników siodłowych oraz najczęściej importowaną marką ciężarówek w Niemczech i we Francji, czyli na dwóch największych rynkach w Europie. Udział w rynku w segmencie ciężkich podwozi pod zabudowę do 11,5%.

 

Sprzedaż poza Europą

W ubiegłym roku DAF sprzedał 5880 ciężarówek poza terytorium UE i wprowadził do oferty pojazdy najnowszej generacji na Tajwanie (Euro 6), w Brazylii (Euro 5) oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce (Euro 3 i Euro 5). Na Tajwanie, gdzie DAF zajmuje czołową pozycję wśród europejskich producentów, dostarczono 10-tysięczny egzemplarz zmontowanego lokalnie pojazdu ciężarowego. DAF jest także liderem na rynku izraelskim i białoruskim.

W 2020 roku firma DAF sprzedała również ponad 2000 silników PACCAR producentom autobusów i pojazdów specjalnych na całym świecie.

 

Usługi coraz popularniejsze

– W 2020 roku podpisaliśmy rekordową liczbę kontraktów serwisowych DAF MultiSupport, osiągnęliśmy rekordowy udział w rynku usług finansowych dzięki ofercie PACCAR Financial oraz sprzedaliśmy rekordową liczbę używanych pojazdów ciężarowych marki DAF nowym właścicielom — mówi Richard Zink, członek zarządu odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. – Naszym celem jest dalsze umacnianie pozycji lidera i dlatego współpracujemy z dealerami DAF-a w zakresie strategicznej rozbudowy naszej sieci składającej się z ponad 1100 profesjonalnych dealerów i punktów serwisowych. W zeszłym roku na przykład nasi niezależni dealerzy otworzyli w sumie 45 nowych punktów dealerskich w Europie, Ameryce Południowej, Azji i Afryce.

 

Elektryczne i hybrydy

DAF inwestuje w elektryczne układy napędowe i hybrydy, pozwalające poprawić jakość powietrza w obszarach miejskich. Klienci DAF-a docenili zalety ciężarówki CF Hybrid, który wykorzystuje napęd elektryczny podczas jazdy po mieście i silnik wysokoprężny na trasach lokalnych. DAF zapowiedział produkcję CF Electric o zasięgu zwiększonym do 200 kilometrów na zasilaniu elektrycznym i niedawno wprowadził model LF Electric o zasięgu 280 km.

 

Gotowość do rozwoju

W 2020 roku DAF wyprodukował ponad 37 600 pojazdów ciężarowych serii CF i XF oraz prawie 9000 egzemplarzy modelu LF.

– Popyt na pojazdy ciężarowe w Europie poprawił się w drugiej połowie roku i odzwierciedlał stan gospodarki krajów europejskich — twierdzi Harry Wolters, prezes zarządu DAF Trucks. – Szacuje się, że odbudowa europejskiego rynku pojazdów ciężarowych kontynuowana będzie w 2021 roku, a sprzedaż wyniesie 250 000 – 280 000 egzemplarzy. Jesteśmy gotowi na dalszy rozwój, dostarczając naszym klientom pojazdy o najwyższej jakości wykonania, bardzo niskim zużyciu paliwa i najwyższym poziomie komfortu kierowcy.

 

DAF Trucks w Polsce

Firma DAF Trucks Polska zakończyła rok 2020 poprawą wyników we wszystkich segmentach rynku. Po raz 16. z rzędu marka DAF była najchętniej kupowaną marką ciężkich ciągników siodłowych w Polsce osiągając 26,3% udziału w rynku, co oznacza wzrost o 2,1 punktu procentowego w porównaniu z rokiem 2019. W segmencie ciężkich podwozi, pomimo większego spadku wolumenu sprzedaży 3-osiowych podwozi do transportu międzynarodowego w porównaniu do ciągników siodłowych, dzięki przyjętej strategii działania importera zakładającej wzrost udziału w rynku podwozi, DAF osiągnął zwyżkę udziału o 0,5 punktu procentowego do wartości 13,5%. Oznacza to dobre wyniki sprzedaży w segmencie komunalnym (+78%) oraz budowlanym (+51,5%). Sprzedaż wszystkich 2- i 4- osiowych podwozi DAF w 2020 roku była większa odpowiednio o 1,8% i 26,3% w porównaniu do roku 2019. Udział marki DAF w całym segmencie powyżej 16 t wyniósł 23,7% i wzrósł o 1,7 punktu procentowego.

– Chcemy być jeszcze bardziej widoczni w segmencie specjalistycznych podwozi lekkich i ciężkich w roku 2021 i latach kolejnych. Klienci, którzy kupili podwozia DAF wracają z kolejnymi zamówieniami, ponieważ zyskali pewność co do bezkompromisowej jakości, trwałości i niezawodności rozwiązań DAF-a. Budowaliśmy z mozołem naszą pozycję, przekonaliśmy do sprzedawania podwozi naszych dealerów, wspieramy to marketingowo i finansowo. Nie zapominamy oczywiście o ciągnikach siodłowych, bo to podstawa naszej egzystencji – zauważa Mariusz Piszczek, dyrektor zarządzający DAF Trucks Polska.

Segment lekki 6-15,9 t okazał się odporniejszy na skutki pandemii zmniejszając volumen rejestracji o 17,1% w porównaniu do spadku o 28,2% jaki zanotował segment ciężki. Marka DAF dostarczyła literalnie tyle samo lekkich podwozi w roku 2020 co rok wcześniej. Zaowocowało to wzrostem udziału rynkowego o 1 punkt procentowy do poziomu 5,6%. „- Mieliśmy apetyt na 8% udziału po znakomitej pierwszej połowie, którą zakończyliśmy z udziałem powyżej 10%, jednakże, jako jedyni dysponujący zakładem produkcyjnym na wyspach brytyjskich, odczuliśmy skutki braku porozumienia z Wielką Brytanią niemalże do ostatnich chwil, co spowodowało spadek sprzedaży na koniec roku wobec niepewności co do obciążeń celnych – kontynuuje Mariusz Piszczek.

 

 

 

Z tej samej kategorii

30 kwietnia 2024

Ile kosztuje wynajem autokaru?

Wynajem autokaru to praktyczne rozwiązanie dla grupowych podróży, imprez firmowych, wycieczek szkolnych i innych wydarzeń wymagających transportu większej liczby osób.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!