#ad

Citroën ë-Berlingo Van – kolejny elektryczny

Citroën ë-Berlingo Van – kolejny elektryczny

Citroën zaprezentował ë-Berlingo Vana, elektryczną i połączoną ze światem wersję lekkiego samochodu dostawczego, który trafi do sprzedaży w drugiej połowie 2021 r.

Citroën zaprezentował ë-Berlingo Vana, elektryczną i połączoną ze światem wersję lekkiego samochodu dostawczego, który trafi do sprzedaży w drugiej połowie 2021 r.

 

– Po modelu ë-Jumpy, który został wybrany vanem roku, oraz po ë-Jumperze, ë-Berlingo Van jest kolejnym ważnym ogniwem naszej elektrycznej ofensywy i konkretną odpowiedzią na nowe wyzwania w zakresie mobilności stojące przed wszystkimi użytkownikami biznesowymi – powiedział Vincent Cobée, dyrektor generalny Citroëna.

 

Praktycznie bez zmian

ë-Berlingo Van zachował wszystkie zalety, z których słynie Berlingo i jest wciąż dostępny w czterech wersjach nadwozia oraz dysponuje pojemnością użyteczną do 4,4 m3 i ładownością sięgającą 800 kg. ë-Może pomieścić dwie lub trzy osoby w kabinie i jest dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych: M, o długości 4,40 m i XL, o długości 4,75 m. Dzieli się on na dwie rodziny samochodów dostawczych: furgonetki dostępnej w rozmiarach nadwozia M i XL oraz furgonetki z przedłużoną kabiną, dostępnej w rozmiarze nadwozia XL. Dzięki wysokości 1,84 m samochód ma możliwość wjazdu na wszystkie parkingi.

Samochód jest też dostępny z kabiną Extenso, innowacją Citroëna z trzema pełnowymiarowymi miejscami z przodu i szerszym środkowym siedzeniem. Ścianka działowa jest wyposażona w klapę do przewozu długich przedmiotów, co dodatkowo ułatwia składany fotel pasażera. Fotel pasażera daje się też podnieść w celu zwolnienia większej przestrzeni ładunkowej, a oparcie środkowego siedzenia po złożeniu tworzy mobilne biuro z wbudowanym, obracanym stolikiem do pisania. Wnętrze ë-Berlingo Vana mieści też szereg rozmieszczonych w całej kabinie pomysłowych i ergonomicznych schowków o łącznej pojemności 113 litrów.

Nowy Citroën jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi 260 Nm. Auto może rozpędzić się do 130 km/h niezależnie od trybu jazdy. Tryb można wybierać za pomącą przełącznika na konsoli:

– Normal – 80 kW/180 Nm – zapewnia optymalny kompromis między zasięgiem a osiągami.

– Eco – 60 kW/190 Nm – optymalizuje zużycie energii poprzez ograniczenie ogrzewania i klimatyzacji (bez ich wyłączenia) oraz zmniejszenie momentu obrotowego i mocy silnika.

– Power – 100 kW/260 Nm – zapewnia wysokie osiągi samochodu dla większej przyjemności z dynamicznej jazdy przy maksymalnym obciążeniu silnika.

Zasięg mierzony wg cyklu WLTP dochodzi do 275 km.

 

Zarządzanie energią

W nowym ë-Berlingo są trzy możliwości ładowania:

– standardowe wymaga użycia przewodu ładowania typu 2 (dostarczanego w standardzie we Francji) do ładowania w miejscu zamieszkania, pracy lub na parkingu. Ten tryb ładowania jest kompatybilny ze zwykłym gniazdkiem 8 A lub wzmocnionym gniazdem 16 A (moduł + gniazdo Green’up), umożliwiającym podzielenie czasu ładowania przez 2 i uzyskanie pełnego naładowania akumulatora w czasie poniżej 15 godzin do 100% lub w ciągu 5,5 godziny. na kolejne 100 km.

– przyspieszone z terminali prywatnych lub publicznych wymaga zainstalowania modułu przyspieszonego ładowania typu Wallbox o mocy od 3,7 do 22 kW oraz użycia przewodu ładowania tybu 3 (dostępnego w opcji). Czas ładowania od 0 do 100% wynosi w tym przypadku 7,5 godziny (Wall Box prądu jednofazowego o mocy 7,4 kW) lub 5 godzin (Wall Box prądu trójfazowego o mocy 11 kW).

– superszybkie ładowanie akumulatora z terminala publicznego o mocy do 100 kW za pomocą kabla typu 4 zintegrowanego z ładowarką. Pozwala naładować akumulator 50 kWh do 80% pojemności w 30 minut.

ë-Berlingo Van dysponuje funkcją zaprogramowania ładowania, umożliwiającą pobór energii elektrycznej, gdy jest ona najtańsza, oraz funkcją wstępnego ogrzewania lub schłodzenia w celu uzyskania żądanej temperatury w kabinie, gdy samochód jest jeszcze podłączony do sieci, co pozwala na uniknięcie pobierania prądu z akumulatora w czasie jazdy.

Dzięki aplikacji My Citroën możliwe jest zdalne sterowanie ładowaniem akumulatora oraz sprawdzanie poziomu naładowania i zasięgu samochodu, zdalne sterowanie wstępnym ogrzaniem i schłodzeniem kabiny, a także zaprogramowanie ładowania za pomocą smartfona, tabletu lub bezpośrednio na ekranie dotykowym pojazdu poprzez nawigację online, w menu „Energia”. Jest to możliwe w przypadku ładowania z gniazdka domowego (typ 2) lub przyspieszonego (typ 3). Parametry ładowania odroczonego można w każdej chwili zmienić.

Citroën stworzył dla ë-Berlingo Vana spersonalizowaną ofertę ładowania, łącznie z urządzeniami (gniazda standardowe i gniazda wzmocnione Green’Up lub Wallbox) i ich montażem w miejscu zamieszkania lub pracy.

Układ przeniesienia napędu ë-Berlingo Vana umożliwia odzyskiwanie energii w fazach zwalniania i hamowania, co pozwala zwiększyć zasięg samochodu. W celu maksymalnego odzysku energii wystarczy wcisnąć przycisk B umieszczony na środkowej konsoli. Akumulator trakcyjny jest umieszczony pod siedzeniami i podłogą strefy ładunkowej samochodu. Dzięki temu nie powoduje zmniejszenia pojemności przestrzeni ładunkowej. Ma gwarancję zachowania przynajmniej 70% pojemności przez 8 lat lub 160 000 km. Certyfikat pojemności akumulatora jest wydawany po kontroli po upływie 1 roku lub po 20 000 km przebiegu, następnie po każdym przeglądzie, co 2 lata lub co 40 000 km.

 

Bezpieczniej i wygodniej

Dla ułatwienia prowadzenia samochodu ë-Berlingo Van wyposażono w system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania, kolorowy wyświetlacz projekcyjny Head up display (unikatowy w tym segmencie), wspomaganie ruszania na wzniesieniu, przednie, tylne i boczne czujniki wspomagania parkowania, kamerę cofania, system Surround Rear Vision, system automatycznego przełączania świateł, elektryczny hamulec postojowy i wskaźnik przeciążenia (unikatowy w tym segmencie). Dla zapewnienia maksimum bezpieczeństwa samochód wyposażono też w system Active Safety Brake, system aktywnego monitorowania pasa ruchu, system wykrywania zmęczenia kierowcy, funkcję ostrzegania o niebezpieczeństwie kolizji, system kontroli stabilności przyczepy, system Grip Control z funkcją Hill Assist Descent, rozbudowany system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości oraz system kontroli martwego pola.

 

 

 

 

Z tej samej kategorii

30 kwietnia 2024

Ile kosztuje wynajem autokaru?

Wynajem autokaru to praktyczne rozwiązanie dla grupowych podróży, imprez firmowych, wycieczek szkolnych i innych wydarzeń wymagających transportu większej liczby osób.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!