Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.

Kässbohrer wprowadza cztery nowe pojazdy przeznaczone głównie dla budownictwa.
Kässbohrer wprowadza cztery nowe pojazdy przeznaczone głównie dla budownictwa. Mogą być również wykorzystywane w innych branżach: rolnictwie, leśnictwie czy ogólnie transporcie ponadnormatywnym.
Wśród nowości są trzy naczepy oraz przyczepa, których zadaniem jest przede wszystkim transport maszyn. Opracowano je z myślą o segmencie budowlanym, ale mogą transportować również maszyny rolnicze i inne ładunki, znajdując zastosowanie m.in. w leśnictwie i przewozach ponadnormatywnych.
4-osiowa naczepa K.SLH 4 ma hydraulicznie rozsuwany pokład z łabędzią szyją. Jest położony zaledwie 875 mm nad podłożem i można go wydłużyć o 6200 mm. Osie zawieszone pneumatycznie mają nośność 12 t. Masa własna naczepy wynosi tylko 13 000 kg, co sprzyja zwiększeniu ładowności zestawu i redukcji kosztów eksploatacji. W ramach opcji można wyposażyć ją w centralny układ smarowania oraz wskaźnik obciążenia osi.
K.SLA R 4 jest naczepą przystosowaną do przewozu dużych maszyn, standardowo występuje z pokładem zaopatrzonym we wnęki na koła. Została wykonana z wytrzymałej stali S700MC, co sprawia, że masa własna wynosi tylko 13 250 kg. Na życzenie montowane są uchwyty do mocowania ładunku o dopuszczalnym obciążeniu 5 lub 10 t. Dodatkowo Kässbohrer oferuje kieszenie na kłonice w układzie 3×2, co przystosowuje naczepę do różnorodnych ładunków.
3-osiowa, rozciągana naczepa platforma K.SPA MR 3 także jest wykonana ze stali S700MC, a jej masa własna wynosi tylko 10 000 kg. Również ona ma wnęki na koła, których dolna część jest tylko 620 mm od podłoża. Przy zachowaniu dopuszczalnej wysokości 4 m, zostawia to 3380 mm na ładunek. Proponowane są do niej uchwyty do mocowania ładunku 5 i 10 t oraz kieszenie na kłonice (4×2). Naczepa ma wyciągane poszerzenia z belkami do przewozu ładunków ponadnormatywnych. Do opcji należą osie unoszone. Przednia ściana ma certyfikat Code XL i wytrzymuje nacisk do 22,5 t.
Dla budownictwa i leśnictwa konstruktorzy Kässbohrera opracowali przyczepą K.TAN P 1+2. W najlżejszym wariancie ma ona masę zaledwie 5500 kg. Do wyposażenia opcjonalnego należą uchwyty o dopuszczalnym obciążeniu od 8 do 10 t, kieszenie na kłonice w układzie 2×2 oraz wyciągane poszerzenia.
Nowe pojazdy uzupełniają bogatą gamę naczep i przyczep Kässbohrer dla budownictwa, obejmującą silosy, cysterny, wywrotki, platformy i pojazdy niskopodwoziowe.
15 października 2025
Ponad dwa tysiące pługosolarek, setki magazynów soli i kilka tysięcy pracowników – tak wygląda gotowość Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i [...]
10 września 2025
Inspektorzy transportu drogowego z Polski, Niemiec i Czech uczestniczą w trójstronnej wymianie, która odbywa się w Warszawie w ramach współpracy [...]
1 września 2025
Kamena Rally Team – polski zespół rajdowy – wystartuje historycznym DAF-em 3300 w przyszłorocznym Rajdzie Dakar Classic – najtrudniejszym rajdowym [...]
25 lipca 2025
Dokładnie 60 lat temu, w lipcu 1965 roku, pracownicy zakładu Mercedes-Benz w Wörth zmontowali pierwszy kompletny samochód ciężarowy, który zjechał [...]
18 lipca 2025
Globalny producent opon dla sektora komercyjnego, rolniczego i OTR, ogłasza trzy nowe nominacje, które wzmocnią najwyższe kierownictwo firmy.
17 lipca 2025
Pierwsza transza obejmuje 16 ciągników siodłowych Renault Trucks T z kabiną typu Sleeper, wyposażonych w najnowsze 13-litrowe silniki DE13 Euro [...]
16 lipca 2025
Pierwsza edycja Truck Efficiency Run powered by Krone okazała się dużym sukcesem. W trakcie Truck Grand Prix 2025 na torze [...]
8 lipca 2025
Z siedzibą w największym centrum operacyjnym firmy w Sadach koło Poznania, Dmitrij Voitkevič będzie odpowiedzialny za wzmocnienie efektywności operacyjnej, podnoszenie [...]
3 lipca 2025
Adaptive Motors Poland (AMP), spółka rozwijająca polską platformę pojazdów elektrycznych i realizująca projekt budowy nowoczesnego zakładu produkcyjnego w Kleszczowie, informuje [...]
16 czerwca 2025
Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, [...]
30 kwietnia 2024
Wynajem autokaru to praktyczne rozwiązanie dla grupowych podróży, imprez firmowych, wycieczek szkolnych i innych wydarzeń wymagających transportu większej liczby osób.
29 lutego 2024
Renault - symbol francuskiej inżynierii motoryzacyjnej, który zyskuje uznanie na całym świecie, łącząc w sobie wysoki komfort jazdy, nowoczesność i [...]
23 października 2025

20 października 2025

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!