Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TRUCK Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TRUCK Biznes.

Dmitrij Sotnikow zdobył osiemnaste zwycięstwo w Rajdzie Dakar dla legendarnego zespołu fabrycznego. Kamazy zajęły całe podium.
Dmitrij Sotnikow zdobył osiemnaste zwycięstwo w Rajdzie Dakar dla legendarnego zespołu fabrycznego. Kamazy zajęły całe podium.
15 stycznia 2021 r. fabryczny zespół Kamaz-Master po raz kolejny wygrał Rajd Dakar. Legendarny team nie tylko zwyciężył po raz osiemnasty 12-dniową rywalizację, ale zajął całe podium, ustanawiając razem z Goodyearem jako oficjalnym partnerem oponiarskim więcej niż jeden rekord.
To pierwsze Złoto Dakaru Dmitrija Sotnikowa od 2014 roku. Wraz z drugim kierowcą Rusłanem Ahmadiejewem i mechanikiem Ilgizem Ahmecjanowem, załoga nr 507 objęła prowadzenie już od 1. etapu i nigdy nie opuściła pozycji lidera w klasyfikacji generalnej, osiągając 5 z 12 etapowych zwycięstw. Anton Szibałow z ekipy nr 501, po raz drugi z rzędu potwierdził swoje Srebro Dakaru finiszując +00 41’ 38” za kolegą z drużyny Sotnikowem. Weteran Dakaru, Ajrat Mardiejew i jego załoga #509 zostali nagrodzeni brązem (+01 16’ 35”). Po zaciętej rywalizacji, czwarte miejsce zajął Martin Macik (+01 47’ 51”) z Big Shock Racing, piąte wywalczył Ales Loprais z Instaforex Loprais Praga (+02 02’ 31”), a na szóstym znalazł się Aliaksaj Wiszniewski z MAZ Autosport. Obrońca tytułu Mistrza Dakaru 2020 Andriej Karginow miał pecha podczas pierwszych dwóch etapów i w rezultacie musiał pożegnać się z marzeniami o kolejnym sukcesie, oddając tytuł koledze z drużyny Dmitrijowi Sotnikowowi.
Jednym z elementów sukcesu Kamaza jest wspaniały duch zespołowy. Choć imponujące, niebieskie ciężarówki dają z siebie wszystko, aby zwyciężać w kolejnych etapach, ich załogi nie rywalizują między sobą. Zespół ma jeden jasno określony, wspólny cel – umieścić ciężarówkę Kamaz-Master na najwyższym stopniu podium Dakaru, a najlepiej zająć całe podium, czego team dokonał w tym roku.
Dakar jest nazywany przez wielu najtrudniejszym rajdem świata, a tegoroczna edycja potwierdziła ten status.
– Dakar nigdy nie może stać się rutyną i wymaga skrupulatnego przygotowania, zdyscyplinowanej i zsynchronizowanej jazdy oraz doskonałej pracy zespołowej. Ciężarówki, umiejętności jazdy i nawigacji oraz fachowa wiedza mechaników w Dakarze 2021 zostały poddane licznym próbom, jak nigdy wcześniej. Aby osiągnąć ten niezwykły wynik, trzeba było wziąć pod uwagę każdy najmniejszy szczegół, a zespół pracował dzień i noc – wyjaśnił Władimir Czagin, kierownik zespołu Kamaz-Master. – Nawet podczas ekstremalnych maratonów sportów motorowych, w poszczególnych etapach liczy się każda sekunda. Oprócz zaawansowanej, opracowanej przez nas technologii dla samochodów ciężarowych, jest jeszcze jeden ważny element, który pozwala utrzymać załogę w ruchu: solidne opony. Aby utrzymać przewagę nad konkurencją ważna jest prędkość, ale jeszcze ważniejsza jest niezawodność. Ponieważ Goodyear jest zaufanym partnerem w dziedzinie opon, nasze zespoły mogą liczyć na niezwykłą trwałość i doskonałą trakcję standardowych opon Goodyear OFFROAD ORD, które pomagają zwyciężać w kolejnych etapach, niezależnie od tego, jak nieoczekiwane są okoliczności i jak wielkie pojawia się wyzwanie – podsumował Czagin.
3 grudnia 2025
Pod koniec października br. została przyjęta Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2025/2205 w sprawie praw jazdy oraz Dyrektywa Parlamentu [...]
20 listopada 2025
Autonomiczne ciężarówki Scanii, oparte na zaawansowanych systemach sztucznej inteligencji, pokazują, jak może wyglądać przyszłość transportu w najbliższych latach. Firma ogłosiła [...]
10 listopada 2025
TIMOCOM, europejski dostawca cyfrowego rynku frachtowego ogłosił przedłużenie strategicznej współpracy z firmą HERE Technologies, dostawcą platformy danych i map lokalizacyjnych.
15 października 2025
Ponad dwa tysiące pługosolarek, setki magazynów soli i kilka tysięcy pracowników – tak wygląda gotowość Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i [...]
10 września 2025
Inspektorzy transportu drogowego z Polski, Niemiec i Czech uczestniczą w trójstronnej wymianie, która odbywa się w Warszawie w ramach współpracy [...]
1 września 2025
Kamena Rally Team – polski zespół rajdowy – wystartuje historycznym DAF-em 3300 w przyszłorocznym Rajdzie Dakar Classic – najtrudniejszym rajdowym [...]
25 lipca 2025
Dokładnie 60 lat temu, w lipcu 1965 roku, pracownicy zakładu Mercedes-Benz w Wörth zmontowali pierwszy kompletny samochód ciężarowy, który zjechał [...]
18 lipca 2025
Globalny producent opon dla sektora komercyjnego, rolniczego i OTR, ogłasza trzy nowe nominacje, które wzmocnią najwyższe kierownictwo firmy.
17 lipca 2025
Pierwsza transza obejmuje 16 ciągników siodłowych Renault Trucks T z kabiną typu Sleeper, wyposażonych w najnowsze 13-litrowe silniki DE13 Euro [...]
16 lipca 2025
Pierwsza edycja Truck Efficiency Run powered by Krone okazała się dużym sukcesem. W trakcie Truck Grand Prix 2025 na torze [...]
8 lipca 2025
Z siedzibą w największym centrum operacyjnym firmy w Sadach koło Poznania, Dmitrij Voitkevič będzie odpowiedzialny za wzmocnienie efektywności operacyjnej, podnoszenie [...]
3 lipca 2025
Adaptive Motors Poland (AMP), spółka rozwijająca polską platformę pojazdów elektrycznych i realizująca projekt budowy nowoczesnego zakładu produkcyjnego w Kleszczowie, informuje [...]

3 grudnia 2025

20 października 2025

20 października 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!