#ad

60 lat ciężarówek z Wörth

60 lat ciężarówek z Wörth

Dokładnie 60 lat temu, w lipcu 1965 roku, pracownicy zakładu Mercedes-Benz w Wörth zmontowali pierwszy kompletny samochód ciężarowy, który zjechał z linii produkcyjnej. Był to zielony Mercedes-Benz LP 608.

Produkcja w zakładzie rozpoczęła się prawie dwa lata wcześniej, w październiku 1963 roku, zatrudniając około 100 pracowników. Najpierw produkowane były kabiny samochodów ciężarowych, które następnie dostarczane były do zakładów w Gaggenau (samochody ciężarowe) lub Mannheim (samochody ciężarowe średniej i lekkiej klasy) w celu dalszego montażu. Od 1965 roku Wörth stał się centralnym punktem produkcji pojazdów użytkowych Mercedes-Benz. W centralnym zakładzie montażowym zmontowano i dostarczono kompletne pojazdy. Zakłady w Gaggenau i Kassel specjalizują się w budowie skrzyń biegów i osi do samochodów ciężarowych, Mannheim w produkcji silników i autobusów.

Daimler-Benz AG, pierwotnie zaplanowany jako „zakład produkcji podzespołów”, zmienił na początku lat 1960-tych strategię w zakresie pojazdów użytkowych. W związku z tym nastąpiła również reorganizacja produkcji: Zakład w Wörth nie miał dostarczać silników jak pierwotnie zaplanowano, lecz został wyznaczony jako zakład produkcji na dużą skalę wszystkich klas samochodów ciężarowych, w którym miała odbywać się cała produkcja i montaż końcowy. W związku z tym produkcja samochodów ciężarowych została podzielona na produkcję agregatów i montaż pojazdów.

Już na początku produkcji różne typoszeregi, od „lekkiego Wörthera” po „ciężkiego Wörthera”, poruszały się wzdłuż linii montażowej – dlatego produkcja była już wtedy uważana za niezwykle elastyczną. W ciągu ponad 60 lat od rozpoczęcia produkcji w Wörth wyprodukowano ponad 4,4 miliona samochodów ciężarowych – w tym ponad 800 000 kompletnych pojazdów, które są wysyłane na liczne rynki zagraniczne do montażu końcowego na miejscu.

Dziś w zakładzie Mercedes-Benz w Wörth produkowane są modele Actros, Arocs i Atego.
W Wörth produkowane są również specjalne samochody ciężarowe Mercedes-Benz Econic, Unimog i Zetros. Produkcja seryjna akumulatorowo-elektrycznego Mercedes-Benz eActros 300/400 do transportu dystrybucyjnego rozpoczęła się w 2021 roku. W 2022 roku pojawił się drugi seryjny elektryczny samochód ciężarowy Mercedes-Benz eEconic do użytku komunalnego. Pod koniec 2024 roku Daimler Truck świętował w Wörth rozpoczęcie produkcji seryjnej samochodu ciężarowego Mercedes-Benz eActros 600 do transportu dalekobieżnego.

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!