#ad

Światowa premiera: Nowy autobus piętrowy Setra S 531 DT z serii TopClass 500

Światowa premiera: Nowy autobus piętrowy Setra S 531 DT z serii TopClass 500

Maksymalna wydajność i różnorodność, komfort z najwyższej półki i bezkompromisowe bezpieczeństwo to cechy  nowego autobusu piętrowego Setra S 531 DT z serii TopClass 500. Autokar ten ponownie wyznacza standardy w swojej klasie.           Pojazd, o którym mowa, wyróżniający się wzorcowymi parametrami aerodynamicznymi jest na najlepszej drodze do ustanowienia nowych rekordów niskiego spalania w swoim segmencie. Ponadto, ze względu na elastycznie zaprojektowany dolny pokład autobus z powodzeniem sprawdzi się we wszystkich zadaniach na trasach turystycznych i liniowych.Co więcej, nowy piętrus Setry to również pierwszy autobus na świecie, w którym zainstalowano systemy wspomagania kierowcy Active Brake Assist 4 i Sideguard Assist. Ponoszą one jeszcze bardziej poziom bezpieczeństwa.   Po pierwsze bezpieczeństwo  Nowy autobus piętrowy marki premium wyposażany jest seryjnie w przyjemne dla oka i trwałe reflektory LED. Światową autobusową premierę ma tutaj też system hamowania awrayjnego Active Brake Assist 4 (ABA 4). Dodatkowo do dotychczasowych funkcji pełnego hamowania przed nieruchomymi i poprzedzającymi obiektami dodano możliwość rozpoznawania pieszych z automatyczną reakcją hamowania. Kolejną światową premierą wśród autobusów jest Sideguard Assist, eliminujący problem martwego pola. Wykorzystując czujniki radarowe system monitoruje pas z prawej strony autobusu na jego całej długości i ostrzega kierowcę podczas pokonywania zakrętu przed pieszymi, rowerzystami a także przed nieruchomymi przeszkodami w razie pojawienia się niebezpieczeństwa. Poza terenem zabudowanym służy natomiast jako asystent zmiany pasa ruchu.     Wydajność: doskonała aerodynamika obniża spalanie paliwa Nowy piętrowy autobus został całkowicie zoptymalizowany pod kątem jak najlepszej aerodynamiki. Z przodu, dzięki silnie uwypuklonym przednim szybom oraz dużym promieniom krawędzi, napierające powietrze opływa łagodnie sylwetkę pojazdu, a docierając na tył ukierunkowywane jest w odpowiedni sposób przez załamania płaszczyzn i spoilery. Projektanci zadbali o najdrobniejszy detal. Stąd np. wycieraczka górnego pokładu w pozycji spoczynkowej ułożona jest pionowo – rozwiązanie zapożyczone ze sportów motorowych. Efektem tego jest uzyskanie współczynnika oporu powietrza na poziomie cw = 0,35, co stanowi iedościgniona wartość w tym segmencie. Aerodynamika autobusu jest fundamentem prawdopodobnie rekordowo niskiego zużycia paliwa. W zależności od konkretnego zastosowania pojazdu spalanie jest tu niższe od poprzednika o ok. 7 do 10%. Co oznacza oszczędności sięgające wielu tysięcy litrów paliwa rocznie, w zależności od przebiegu pojazdu.   Autobus na kazdą okazję Wyjazdy wakacyjne, linie dalekobieżne, ekskluzywne autobusy restauracyjne, linie międzymiastowe – nowa Setra potrafi sprostać każdemu potencjalnemu zadaniu dla autobusu jej formatu. Tak szeroki wachlarz zastosowań możliwy jest z jednej strony dzięki charakterystycznemu dla tej marki wyposażeniu indywidualnemu i konfiguracjom foteli, z drugiej zaś strony za sprawą wyjątkowego dolnego pokładu pozwalającego na jego różnorodne zastosowanie. Dzięki zupełnie nowej konstrukcji na życzenie można też usunąć podest umiejscowiony na parterze po prawej stronie w kierunku jazdy. Daje to w efekcie nowe możliwości: miejsca na wózki inwalidzkie, urządzenia do autobusów restauracyjnych, wymienny podest z miejscem na wózek dziecięcy na linie międzymiastowe lub z podestem na klasyczne fotele do przewozów turystycznych. Ponadto, klienci mogą wybrać między eleganckim i funkcjonalnym kokpitem z serii Setra ComfortClass 500 a luksusowym kokpitem serii TopClass 500.   Komfort: jasne wnętrze, wygodne schody, innowacyjna toaleta Mnóstwo światła i nowoczesna stylizacja dają wrażenie ogromnej przestronności pojazdu. Uwagę zwracają przede wszystkim schody łączące dolny i górny pokład. Są one od zewnątrz przeszklone, a w środku wyłożone są przezroczystym tworzywem akrylowym. Równe dwukolorowe stopnie z indywidualnym oświetleniem, podesty i przebiegające na całej długości schodów poręcze dają poczucie bezpieczeństwa podczas wchodzenia jak i schodzenia po schodach. Na szczególną uwagę zasługuje także całkowicie na nowo zaprojektowana toaleta. Jej wyposażenie rozplanowane jest po przekątnej, co zapewnia maksymalną ilość miejsca. Umiejscowione w górnej części białe meble i przyjemne oświetlenie diodowe nadają wnętrzu wygląd nowoczesnej łazienki.   Zadbano o atmosferę na pokładzie Dostępna opcjonalnie instalacja zapachowa uprzyjemnia dodatkowo klimat na pokładzie nowej Setry. Po włączeniu stacyjki i otwarciu pierwszych drzwi bądź też przy otwartych drzwiach dyfuzor rozpyla automatycznie przyjemny, dyskretny zapach.. Najważniejsze elementy instalacji pochodzą z S-Klasy Mercedesa. Asortyment obejmuje sześć zapachów począwszy od świeżych sportowych klimatów aż po wariant intensywny, zbliżony do skóry.   Nowoczesny design Nowy piętrowy autobus wpisuje się w stylistykę Setry TopClass 500. Z uwagi na szerokie spektrum możliwości zastosowania a także bogactwo wersji i wyposażenia stanowi jednak własną odrębną klasę w ramach serii 500. Potwierdza to też jej nowoczesny i oryginalny wygląd. Oblicze Setry z ciemną przednią osłoną i srebrnym logotypem marki stanowi ewidentny element stylizacyjny TopClass 500. Po raz pierwszy obie przednie szyby połączono ze sobą płynnie w jedną powierzchnię przedzieloną aluminiową listwą spinającą. Na ścianie bocznej projektanci umieścili udoskonaloną, charakterystyczną dla marki listwę aluminiową „La Linea“. Jest ona teraz poprowadzona poziomo wzdłuż krawędzi dachu. Okazałe szyby wznoszą się ku górze na wysokości tylnych schodów. Ich ukośna krawędź dodaje autobusowi dynamiki i wykończona jest aluminiową listwą.  Pod nią, widniejąca nad przednim nadkolem aluminiowa plakietka przerywa ciągłość linii podszybia dolnego pokładu. Tył zamknięty jest bocznymi płetwami ze spojlerem i tylnymi lampami z serii 500. W nowym piętrowym autobusie połączono ze sobą też po raz pierwszy obie kratki wentylacyjne silnika. Ciekawy akcent wprowadza widniejąca ponad nimi czarna kratka zintegrowanej klimatyzacji TopAir. Interesującym elementem optycznym jest z kolei  umieszczona pod tylną szybą chromowana plakietka z logotypem marki z TopClass 500.              

setra531Maksymalna wydajność i różnorodność, komfort z najwyższej półki i bezkompromisowe bezpieczeństwo to cechy  nowego autobusu piętrowego Setra S 531 DT z serii TopClass 500. Autokar ten ponownie wyznacza standardy w swojej klasie.

 

 

 

 

 

Pojazd, o którym mowa, wyróżniający się wzorcowymi parametrami aerodynamicznymi jest na najlepszej drodze do ustanowienia nowych rekordów niskiego spalania w swoim segmencie. Ponadto, ze względu na elastycznie zaprojektowany dolny pokład autobus z powodzeniem sprawdzi się we wszystkich zadaniach na trasach turystycznych i liniowych.Co więcej, nowy piętrus Setry to również pierwszy autobus na świecie, w którym zainstalowano systemy wspomagania kierowcy Active Brake Assist 4 i Sideguard Assist. Ponoszą one jeszcze bardziej poziom bezpieczeństwa.

 

Po pierwsze bezpieczeństwo 

Nowy autobus piętrowy marki premium wyposażany jest seryjnie w przyjemne dla oka i trwałe reflektory LED. Światową autobusową premierę ma tutaj też system hamowania awrayjnego Active Brake Assist 4 (ABA 4). Dodatkowo do dotychczasowych funkcji pełnego hamowania przed nieruchomymi i poprzedzającymi obiektami dodano możliwość rozpoznawania pieszych z automatyczną reakcją hamowania. Kolejną światową premierą wśród autobusów jest Sideguard Assist, eliminujący problem martwego pola. Wykorzystując czujniki radarowe system monitoruje pas z prawej strony autobusu na jego całej długości i ostrzega kierowcę podczas pokonywania zakrętu przed pieszymi, rowerzystami a także przed nieruchomymi przeszkodami w razie pojawienia się niebezpieczeństwa. Poza terenem zabudowanym służy natomiast jako asystent zmiany pasa ruchu.

 

 

Wydajność: doskonała aerodynamika obniża spalanie paliwa

Nowy piętrowy autobus został całkowicie zoptymalizowany pod kątem jak najlepszej aerodynamiki. Z przodu, dzięki silnie uwypuklonym przednim szybom oraz dużym promieniom krawędzi, napierające powietrze opływa łagodnie sylwetkę pojazdu, a docierając na tył ukierunkowywane jest w odpowiedni sposób przez załamania płaszczyzn i spoilery. Projektanci zadbali o najdrobniejszy detal. Stąd np. wycieraczka górnego pokładu w pozycji spoczynkowej ułożona jest pionowo – rozwiązanie zapożyczone ze sportów motorowych. Efektem tego jest uzyskanie współczynnika oporu powietrza na poziomie c= 0,35, co stanowi iedościgniona wartość w tym segmencie. Aerodynamika autobusu jest fundamentem prawdopodobnie rekordowo niskiego zużycia paliwa. W zależności od konkretnego zastosowania pojazdu spalanie jest tu niższe od poprzednika o ok. 7 do 10%. Co oznacza oszczędności sięgające wielu tysięcy litrów paliwa rocznie, w zależności od przebiegu pojazdu.

 

Autobus na kazdą okazję

Wyjazdy wakacyjne, linie dalekobieżne, ekskluzywne autobusy restauracyjne, linie międzymiastowe – nowa Setra potrafi sprostać każdemu potencjalnemu zadaniu dla autobusu jej formatu. Tak szeroki wachlarz zastosowań możliwy jest z jednej strony dzięki charakterystycznemu dla tej marki wyposażeniu indywidualnemu i konfiguracjom foteli, z drugiej zaś strony za sprawą wyjątkowego dolnego pokładu pozwalającego na jego różnorodne zastosowanie. Dzięki zupełnie nowej konstrukcji na życzenie można też usunąć podest umiejscowiony na parterze po prawej stronie w kierunku jazdy. Daje to w efekcie nowe możliwości: miejsca na wózki inwalidzkie, urządzenia do autobusów restauracyjnych, wymienny podest z miejscem na wózek dziecięcy na linie międzymiastowe lub z podestem na klasyczne fotele do przewozów turystycznych. Ponadto, klienci mogą wybrać między eleganckim i funkcjonalnym kokpitem z serii Setra ComfortClass 500 a luksusowym kokpitem serii TopClass 500.

 

Komfort: jasne wnętrze, wygodne schody, innowacyjna toaleta

Mnóstwo światła i nowoczesna stylizacja dają wrażenie ogromnej przestronności pojazdu. Uwagę zwracają przede wszystkim schody łączące dolny i górny pokład. Są one od zewnątrz przeszklone, a w środku wyłożone są przezroczystym tworzywem akrylowym. Równe dwukolorowe stopnie z indywidualnym oświetleniem, podesty i przebiegające na całej długości schodów poręcze dają poczucie bezpieczeństwa podczas wchodzenia jak i schodzenia po schodach.

Na szczególną uwagę zasługuje także całkowicie na nowo zaprojektowana toaleta. Jej wyposażenie rozplanowane jest po przekątnej, co zapewnia maksymalną ilość miejsca. Umiejscowione w górnej części białe meble i przyjemne oświetlenie diodowe nadają wnętrzu wygląd nowoczesnej łazienki.

 

Zadbano o atmosferę na pokładzie

Dostępna op
cjonalnie instalacja zapachowa uprzyjemnia dodatkowo klimat na pokładzie nowej Setry. Po włączeniu stacyjki i otwarciu pierwszych drzwi bądź też przy otwartych drzwiach dyfuzor rozpyla automatycznie przyjemny, dyskretny zapach.. Najważniejsze elementy instalacji
pochodzą z S-Klasy Mercedesa. Asortyment obejmuje sześć zapachów począwszy od świeżych sportowych klimatów aż po wariant intensywny, zbliżony do skóry.

 

Nowoczesny design

Nowy piętrowy autobus wpisuje się w stylistykę Setry TopClass 500. Z uwagi na szerokie spektrum możliwości zastosowania a także bogactwo wersji i wyposażenia stanowi jednak własną odrębną klasę w ramach serii 500. Potwierdza to też jej nowoczesny i oryginalny wygląd. Oblicze Setry z ciemną przednią osłoną i srebrnym logotypem marki stanowi ewidentny element stylizacyjny TopClass 500. Po raz pierwszy obie przednie szyby połączono ze sobą płynnie w jedną powierzchnię przedzieloną aluminiową listwą spinającą. Na ścianie bocznej projektanci umieścili udoskonaloną, charakterystyczną dla marki listwę aluminiową „La Linea“. Jest ona teraz poprowadzona poziomo wzdłuż krawędzi dachu. Okazałe szyby wznoszą się ku górze na wysokości tylnych schodów. Ich ukośna krawędź dodaje autobusowi dynamiki i wykończona jest aluminiową listwą.  Pod nią, widniejąca nad przednim nadkolem aluminiowa plakietka przerywa ciągłość linii podszybia dolnego pokładu. Tył zamknięty jest bocznymi płetwami ze spojlerem i tylnymi lampami z serii 500. W nowym piętrowym autobusie połączono ze sobą też po raz pierwszy obie kratki wentylacyjne silnika. Ciekawy akcent wprowadza widniejąca ponad nimi czarna kratka zintegrowanej klimatyzacji TopAir. Interesującym elementem optycznym jest z kolei  umieszczona pod tylną szybą chromowana plakietka z logotypem marki z TopClass 500.

 

setra531

 

 

 

 

 

 

Z tej samej kategorii

30 kwietnia 2024

Ile kosztuje wynajem autokaru?

Wynajem autokaru to praktyczne rozwiązanie dla grupowych podróży, imprez firmowych, wycieczek szkolnych i innych wydarzeń wymagających transportu większej liczby osób.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!