#ad
Truck & Van – 2021/1

Truck & Van – 2021/1

Spis treści wydania

  1. WYDARZENIE – TRUCK INNOVATION 2021
    1. Najbardziej innowacyjne są… Mercedesy
      Tytułem „Truck Innovation 2021” wyróżniono dwa samochody ciężarowe Mercedes-Benz: eActrosa z akumulatorowym napędem elektrycznym i koncepcyjnego GenH2 Truck z napędem na ogniwa paliwowe.\
  2. WYDARZENIE – POJAZD ROKU 2021
    1. Najlepsze w roku
      Międzynarodowe jury dziennikarzy specjalistycznych wybrało tylko ciężarówkę i samochód dostawczy roku 2021. Pandemia przetrzebiła laureatów.
  3. RYNEK – ROZMOWA
    1. W rok 2021 wchodzimy silniejsi i pełni optymizmu
      Za nami trudny, nietypowy rok. Pełen wyzwań, niepokoju i nagłych zwrotów. Jak pandemia wpłynęła
      na branżę transportową, pytamy Małgorzatę Kulis, dyrektor zarządzającą Volvo Trucks Polska.
  4. TRENDY – DYSTRYBUCYJNE
    1. Dystrybucja jako pionier
      Napływają coraz to nowe doniesienia, że firma ta, czy inna zaopatrzyła się w samochody elektryczne. Często są to producenci artykułów spożywczych lub sprzedające je sieci handlowe. Dystrybucja zmienia się
      na naszych oczach, ale czy cała ulegnie elektryfikacji?
  5. PRODUKT – ZABUDOWY KURIERSKIE
    1. Magia porządku
      W logistyce magazynowej rozpowszechniają się nowoczesne systemy rejestrowania, segregowania i przemieszczania rzeczy, lecz im dalej od hubu, tym mniej nowocześnie. A szkoda.
  6. SZKOLENIA – PROFESJONALNI KIEROWCY
    1. Nie tylko on-line
      Piąta edycji akcji „Profesjonalni kierowcy” nie tyko się odbyła, ale zakończyła sukcesem. W wykładach on-line z bezpiecznej jazdy wzięło udział w tym roku ponad 80 zawodowych szoferów, a 50 szlifowało swoje umiejętności w praktyce. Już wiadomo, że w tym roku „Profesjonalni” znów ruszą do akcji.
  7. PRODUKT – AGREGATY CHŁODNICZE
    1. Drobiazgowy nadzór
      Gorącym tematem w branży chłodniczej jest od kilku lat dystrybucja leków. Teraz jego znaczenie jeszcze bardziej wzrosło, ale są i inne czynniki kształtujące rynek.
  8. RYNEK – NACZEPY
    1. Nie do ruszenia?
      Specjalizacja chroni do pewnego stopnia przed wahaniami koniunktury. Dlatego transport ponadnormatywny stosunkowo dobrze znosi chaos związany z próbami powstrzymania
      epidemii, a dostawcy sprzętu zachowują spokój.
  9. TECHNIKA – PODWOZIA
    1. Kolejne podejście
      DAF nie ustępuje i cały czas walczy o udziały w rynku ciężkich podwozi. Tuż przed kolejnym lockdownem na jesieni, firma zdążyła zaprezentować swoje wieloosiowe rozwiązania dla segmentu budowlanego i komunalnego.
  10. SERWIS – OBSŁUGA POSPRZEDAŻNA
    1. Aberg zadba o produkty Grupy Wielton
      Grupa Wielton wprowadza we wszystkich spółkach wspólną marką Aberg, która będzie odpowiedzialna za opiekę posprzedażową. W ten sposób spółka chce zwiększyć poziom satysfakcji swoich klientów i zyskać dodatkowe źródło dochodu z części zamiennych oferowanych pod własną marką.
  11. DOSTAWCZE – PREZENTACJA
    1. Pierwsze w Polsce elektryczne pogotowie energetyczne
      W ramach Zgorzeleckiego Hubu Innowacji spółka Innovation AG stworzyła kolejne, w pełni elektryczne auto zadaniowe. Tym razem inżynierowie ze Zgorzelca, skonstruowali elektryczny pojazd dla strategicznej branży energetycznej. Warto przypomnieć, że Innovation AG to spółka, która specjalizuje się w technologiach związanych z elektromobilnością i z powodzeniem wdraża kolejne projekty.
  12. DOSTAWCZE – TEST
    1. Kurnik czy leżanka?
      Ford postanowił powalczyć o segment pojazdów długodystansowych i wprowadził do oferty przednionapędowego Transita z długim rozstawem osi, zabudową skrzyniowo-plandekową i sypialnią w dwóch wersjach. Przetestowaliśmy więc obydwie.
  13. OSOBOWE – TEST
    1. Podwójne zaskoczenie
      Ciekawy wygląd, ekstrawaganckie wnętrze i dość mocne serce. SsangYong Tivolli może zawrócić w głowie, ale dość szybko stawia na nogi.
  14. TECHNOLOGIE – AKUMULATORY
    1. Życie po życiu
      Konsorcjum firm Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. oraz Impact Clean Power Technology S.A. wspólnie z firmą Tauron Polska Energia, będą realizować projekt „Second Life ESS”, którego celem jest stworzenie prototypu systemu magazynowania energii elektrycznej w oparciu o zużyte baterie z autobusów.
      Projekt współfinansowany jest ze środków NCBiR.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!