#ad
Truck & Van – 2019/10

Truck & Van – 2019/10

Spis treści wydania

  1. TECHNOLOGIE – SILNIKI
    1. Mniej pojemności, więcej elektroniki
      Choć gdzieś za horyzontem widać już następcę modelu TGX, to MAN nie ustaje w ciągłym doskonaleniu obecnej rodziny pojazdów. W miejsce 10,5-litrowego silnika D20 pojawiła się nowa, lżejsza i oszczędniejsza, 9-litrowa jednostka D15. TGS i TGX otrzymały też szereg elektronicznych systemów wspomagających kierowcę.
  2. TECHNOLOGIE – OGNIWA PALIWOWE
    1. Podbiją Europę wodorem?
      Na początku 2019 roku Hyundai i H2 Energy ogłosiły joint venture Hyundai
      Hydrogen Mobility (HHM), które ma zająć pozycję lidera na europejskim rynku
      pojazdów wodorowych. Są już pierwsze efekty działań HHM.
  3. DŁUGODYSTANSOWE – TEST
    1. Szósty zmysł i następne
      Najnowszy Actros zrobił krok w stronę jazdy autonomicznej, lecz kierowca nadal jest w nim najważniejszy.
    2. Raz na tysiąc
      Gazowe ciągniki siodłowe pracują już u polskich przewoźników, dając nadzieję na oszczędności. Jakie plusy i minusy ma Scania G410 na LNG?
  4. KOMUNALNE – RYNEK
    1. Alternatywy cztery?
      Czy nie byłoby najprościej, gdyby pojazdy komunalne były zasilane tym samym rodzajem energii, co kuchenki i żarówki w domach?
  5. KOMUNALNE – NACZEPY
    1. Waga szczegółów
      Naczepy z ruchomą podłogą Schwarzmüller wyróżniają się niską masą własną. Projektanci uzyskali ją, utrzymując charakterystyczną dla pojazdów tej firmy trwałość.
  6. DYSTRYBUCYJNE – TEST
    1. Skrada się
      A kto? Oczywiście postęp. Volvo FE z niskowejściową kabiną i silnikiem CNG pokazuje, jak może wyglądać przyszłość. Pytanie tylko, czy w tej postaci do nas zawita, a jeśli tak, to kiedy.
  7. TECHNIKA – AKUMULATORY
    1. Potrzebny prąd
      Sześciokrotnie dłuższy okres eksploatacji i większa niezawodność.Clarios właśnie wprowadził na rynek nowoczesny akumulator VARTA ProMotive AGM, który obniża całkowity koszt zarządzania flotą (TCO) i odpowiada na zwiększone zapotrzebowanie na prąd w nowoczesnych pojazdach długodystansowych.
  8. SERWIS – NAPRAWA
    1. Wymiana klocków hamulcowych w kilku krokach
      Wymiana klocków hamulcowych w samochodzie ciężarowym nie stanowi dla doświadczonych mechaników dużego wyzwania. Istnieje jednak kilka podstawowych zasad, o których należy pamiętać w celu uniknięcia ich przedwczesnego zużycia spowodowanego przegrzewaniem się układu.
  9. PRODUKT – OGUMIENIE
    1. Nowe podejście
      Czas, maksymalizacja wydajności i optymalizacja procesów to kilka wyznaczników, jakie wpływają na rozwój gospodarczy świata. Za nimi stale musi nadążać także transport, który jest nieodzownym elementem rynku. Właściciele i menedżerowie flot coraz częściej muszą maksymalizować wydajność i minimalizować koszty operacyjne.
  10. DOSTAWCZE – PREZENTACJA
    1. Z elektrownią na pokładzie
      Największą bolączką samochodów elektrycznych wciąż pozostaje ich zasięg. A gdyby tak zabrać ze sobą malutką elektrownię? Ford poszedł właśnie tą drogą i stworzył Transita Custom Plug-In Hybrid, pierwszą szeregową hybrydę plug-in (PHEV) w segmencie tzw. „jednotonowców”.
    2. L200 po zmianach
      Mitsubishi L200 zyskało bardziej agresywną stylistykę i może się teraz naprawdę podobać, szczególnie w porównaniu do poprzednika o obłych kształtach. Przód samochodu nawiązuje do nowoczesnego, zadziornego wyglądu reszty gamy modelowej Mitsubishi.
    3. Dla każdego
      Renault od 10 lat utrzymuje pozycję lidera na rynku samochodów modyfikowanych. Do sierpnia tego roku wykonano prawie 3700 zabudów na podwoziach modeli Renault i Dacia, co stanowi blisko 29% rynku.
  11. DOSTAWCZE – TEST
    1. Pedant czy bałaganiarz?
      Życie nie znosi próżni, zwłaszcza na półkach i w szufladach. Nowy mebel jest zbyt kuszący, aby pozostał pusty. A nowy samochód?
    2. Na przekór Mercedesowi
      Testowany przez nas Amarok to nadal ten sam dobry i dopracowany samochód ze świetnym silnikiem V6. Największą różnicą jest moc, którą podniesiono zaraz po premierze klasy X w wersji X350d, gdy okazało się, że Mercedes osiąga ponad 250 KM, a Amarok jedynie 224.
  12. WYDARZENIE – OPTIFUEL CHALLENGE 2019
    1. Mistrzowski pojedynek
      „Chodzi o to, żeby jeździć szybko i ekonomicznie” – to główne założenie odbywającego się już od 12 lat konkursu ekonomicznej jazdy organizowanego przez Renault Trucks Polska. W tym roku już po raz 9. spotkali się finaliści z całej polski, by powalczyć o tytuł najlepszego kierowcy i możliwość sprawdzenia swych umiejętności na arenie międzynarodowej.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!