Spis treści wydania
- TECHNOLOGIE – SILNIKI
- Mniej pojemności, więcej elektroniki
Choć gdzieś za horyzontem widać już następcę modelu TGX, to MAN nie ustaje w ciągłym doskonaleniu obecnej rodziny pojazdów. W miejsce 10,5-litrowego silnika D20 pojawiła się nowa, lżejsza i oszczędniejsza, 9-litrowa jednostka D15. TGS i TGX otrzymały też szereg elektronicznych systemów wspomagających kierowcę.
- Mniej pojemności, więcej elektroniki
- TECHNOLOGIE – OGNIWA PALIWOWE
- Podbiją Europę wodorem?
Na początku 2019 roku Hyundai i H2 Energy ogłosiły joint venture Hyundai
Hydrogen Mobility (HHM), które ma zająć pozycję lidera na europejskim rynku
pojazdów wodorowych. Są już pierwsze efekty działań HHM.
- Podbiją Europę wodorem?
- DŁUGODYSTANSOWE – TEST
- Szósty zmysł i następne
Najnowszy Actros zrobił krok w stronę jazdy autonomicznej, lecz kierowca nadal jest w nim najważniejszy. - Raz na tysiąc
Gazowe ciągniki siodłowe pracują już u polskich przewoźników, dając nadzieję na oszczędności. Jakie plusy i minusy ma Scania G410 na LNG?
- Szósty zmysł i następne
- KOMUNALNE – RYNEK
- Alternatywy cztery?
Czy nie byłoby najprościej, gdyby pojazdy komunalne były zasilane tym samym rodzajem energii, co kuchenki i żarówki w domach?
- Alternatywy cztery?
- KOMUNALNE – NACZEPY
- Waga szczegółów
Naczepy z ruchomą podłogą Schwarzmüller wyróżniają się niską masą własną. Projektanci uzyskali ją, utrzymując charakterystyczną dla pojazdów tej firmy trwałość.
- Waga szczegółów
- DYSTRYBUCYJNE – TEST
- Skrada się
A kto? Oczywiście postęp. Volvo FE z niskowejściową kabiną i silnikiem CNG pokazuje, jak może wyglądać przyszłość. Pytanie tylko, czy w tej postaci do nas zawita, a jeśli tak, to kiedy.
- Skrada się
- TECHNIKA – AKUMULATORY
- Potrzebny prąd
Sześciokrotnie dłuższy okres eksploatacji i większa niezawodność.Clarios właśnie wprowadził na rynek nowoczesny akumulator VARTA ProMotive AGM, który obniża całkowity koszt zarządzania flotą (TCO) i odpowiada na zwiększone zapotrzebowanie na prąd w nowoczesnych pojazdach długodystansowych.
- Potrzebny prąd
- SERWIS – NAPRAWA
- Wymiana klocków hamulcowych w kilku krokach
Wymiana klocków hamulcowych w samochodzie ciężarowym nie stanowi dla doświadczonych mechaników dużego wyzwania. Istnieje jednak kilka podstawowych zasad, o których należy pamiętać w celu uniknięcia ich przedwczesnego zużycia spowodowanego przegrzewaniem się układu.
- Wymiana klocków hamulcowych w kilku krokach
- PRODUKT – OGUMIENIE
- Nowe podejście
Czas, maksymalizacja wydajności i optymalizacja procesów to kilka wyznaczników, jakie wpływają na rozwój gospodarczy świata. Za nimi stale musi nadążać także transport, który jest nieodzownym elementem rynku. Właściciele i menedżerowie flot coraz częściej muszą maksymalizować wydajność i minimalizować koszty operacyjne.
- Nowe podejście
- DOSTAWCZE – PREZENTACJA
- Z elektrownią na pokładzie
Największą bolączką samochodów elektrycznych wciąż pozostaje ich zasięg. A gdyby tak zabrać ze sobą malutką elektrownię? Ford poszedł właśnie tą drogą i stworzył Transita Custom Plug-In Hybrid, pierwszą szeregową hybrydę plug-in (PHEV) w segmencie tzw. „jednotonowców”. - L200 po zmianach
Mitsubishi L200 zyskało bardziej agresywną stylistykę i może się teraz naprawdę podobać, szczególnie w porównaniu do poprzednika o obłych kształtach. Przód samochodu nawiązuje do nowoczesnego, zadziornego wyglądu reszty gamy modelowej Mitsubishi. - Dla każdego
Renault od 10 lat utrzymuje pozycję lidera na rynku samochodów modyfikowanych. Do sierpnia tego roku wykonano prawie 3700 zabudów na podwoziach modeli Renault i Dacia, co stanowi blisko 29% rynku.
- Z elektrownią na pokładzie
- DOSTAWCZE – TEST
- Pedant czy bałaganiarz?
Życie nie znosi próżni, zwłaszcza na półkach i w szufladach. Nowy mebel jest zbyt kuszący, aby pozostał pusty. A nowy samochód? - Na przekór Mercedesowi
Testowany przez nas Amarok to nadal ten sam dobry i dopracowany samochód ze świetnym silnikiem V6. Największą różnicą jest moc, którą podniesiono zaraz po premierze klasy X w wersji X350d, gdy okazało się, że Mercedes osiąga ponad 250 KM, a Amarok jedynie 224.
- Pedant czy bałaganiarz?
- WYDARZENIE – OPTIFUEL CHALLENGE 2019
- Mistrzowski pojedynek
„Chodzi o to, żeby jeździć szybko i ekonomicznie” – to główne założenie odbywającego się już od 12 lat konkursu ekonomicznej jazdy organizowanego przez Renault Trucks Polska. W tym roku już po raz 9. spotkali się finaliści z całej polski, by powalczyć o tytuł najlepszego kierowcy i możliwość sprawdzenia swych umiejętności na arenie międzynarodowej.
- Mistrzowski pojedynek
