#ad
Truck & Van – 2016/3

Truck & Van – 2016/3

Spis treści wydania

  1. RYNEK – Pojazdy ciężarowe
    1. Dobry czas
      Konflikt na Ukrainie, embargo w Rosji, kryzys imigracyjny i problem z płacą minimalną. Mimo tak wielu problemów branża transportowa w Polsce ma się wyjątkowo dobrze. W 2015 r. jej rozkwitowi sprzyjała wyjątkowo niska cen paliw i rosnący kurs euro. W wyniku tych dwóch czynników, polskie firmy transportowe mogły zaoszczędzić i zainwestować. Jak widać w statystykach rejestracji nowych pojazdów ciężarowych, nie omieszkały tego zrobić. Nasz tabor to jeden z najnowocześniejszych w Europie. Obstawiamy 25% rynku przewozów. I jedyne, czego nam dzisiaj brakuje, to wykwalifikowani kierowcy. Ratujemy się kadrą ze wschodu.
  2. RYNEK – Autobusy
    1. Jesienny sprint
      Autobusy lubią kaprysić. W tym roku gorąco zrobiło się późną jesienią… Coraz więcej miast stawia dziś na ekologię. W 2015 r. zarejestrowano łącznie 1739 nowych autobusów o dmc powyżej 3,5 t oraz trzy sztuki poniżej 3,5 t. To wynik o 269 szt. lepszy niż przed rokiem (+18,3%). Wolumen sprzedaży autobusów w minionym roku przekroczył poziom z 2008, kiedy wzrosty w dużym stopniu były zdeterminowane zamówieniami na pojazdy miejskie finansowane z funduszy unijnych. Rok 2015 był lepszy o 190 szt. Złożył się na to większy popyt na minibusy i pojazdy miejskie (głównie dla Warszawy) oraz spore zapotrzebowanie na autokary.
    2. Szczęśliwa „trzynastka”
      Rok 2015 był rekordowy dla Solarisa pod względem wysokości osiągniętych przychodów. Wyniosły one 1,7 mld zł. Spółka trzynasty rok z rzędu zdominowała polski rynek niskopodłogowych autobusów miejskich. W minionym roku Solaris już po raz trzynasty zajął pierwsze miejsce na rynku niskopodłogowych autobusów miejskich. Z łącznej liczby 701 pojazdów kupionych przez krajowych przewoźników
      w tym segmencie 348 należały do marki Solaris. Oznacza to 50% udział w rynku. Wynik ten jest lepszy o 30 punktów procentowych od osiągniętego przez MAN-a, który znalazł się na drugiej pozycji.
  3. AUTOBUSY – Prezentacja
    1. Trzy w jednym
      Podczas ostatnich targów Busworld miała premierę Scania Interlink, autobus, który żadnej pracy się nie boi. Stanowi doskonałe rozwiązanie dla firm, które prowadzą przewozy trudne do jednoznacznego zakwalifikowania. Ponadto może być wyposażony w alternatywne źródła napędu, co jeszcze bardziej powiększa zakres jego zastosowań.
  4. MIEJSKIE – Napędy alternatywne
    1. Ulgowy poproszę
      Alternatywne układy napędowe przenikają przede wszystkim do pojazdów miejskich: dostawczych, ciężarowych i autobusów. Lecz nie do wszystkich te same i z tą samą ochotą. Nie każdy zdaje sobie sprawę, że nie są nowością i „odkryciem” XXI wieku. Eksperymentowano z nimi wcześniej, ale poniosły porażkę wobec względnie prostych i praktycznych rozwiązań uznawanych obecnie za „tradycyjne”, tzn. silników benzynowych i Diesla. W początkowej fazie rozwoju samochodu rywalizowały: silnik parowy, elektryczny i spalinowy.
  5. DYSTRYBUCYJNE – Napędy gazowe
    1. W systemie
      Tak jak poprzednie generacje, również najnowszy Eurocargo występuje w wersji z silnikiem CNG. W połączeniu z ergonomiczną kabiną i licznymi systemami wspomagającymi jazdę zapewnia wygodny, bezpieczny, ekologiczny i tani transport nie tylko na terenie miasta. Podczas ubiegłorocznych targów Solutrans w Lyonie Iveco Eurocargo otrzymało tytuł „Ciężarówki Roku 2016”. Jest to już drugie takie wyróżnienie dla tego modelu. Po raz pierwszy przyznane mu zostało w 1992 r., gdy wchodził na rynek jako następca średniej wielkości ciężarówek produkowanych wcześniej, głównie Iveco Zeta i pochodnych.
  6. PRODUKT – Dystrybutor CNG
    1. Nie tylko dla piekarza
      W ostatnich latach w branży transportowej sztuka prowadzenia biznesu zmieniła się w sztukę oszczędzania. Niestety, aby w Polsce jeździć na naprawdę ekologicznym i ekonomicznym paliwie, jakim jest CNG, trzeba mieć sporo samozaparcia. W przypadku samochodów osobowych oraz lekkich użytkowych metr sześcienny gazu ziemnego powinien wystarczyć na przejechanie dystansu zbliżonego do przejeżdżanego na litrze oleju napędowego czy benzyny. Eksploatacja samochodów zasilanych gazem ziemnym przynosi zatem korzyści ekonomiczne, na tyle duże, że prywatni właściciele takich pojazdów czy mali przedsiębiorcy bardzo często zastanawiają się nad posiadaniem własnej infrastruktury do tankowania CNG.
  7. PRODUKT – Naczepy
    1. Lider innowacji
      Czy czwarty może być najlepszy? Fliegl już wielokrotnie udowodnił, że tak. Niemiecki producent reprezentowany w Polsce przez firmę Lux-Truck, obecnie plasuje się na czwartym miejscu wśród najchętniej wybieranych dostawców pojazdów użytkowych w Niemczech. Jednak pod względem innowacji od lat jest niekwestionowanym liderem.
  8. WYDARZENIE – Centrum Badawczo-Rozwojowe
    1. Dodatkowe 600 ton
      Największy polski producent naczep nie zwalnia tępa. Po zeszłorocznych przejęciach na rynku francuskim i włoskim firma Wielton zorganizowała biuro projektowe w Gliwicach, a na początku lutego na terenie fabryki w Wieluniu otwarzyła Centrum Badawczo-Rozwojowe. Wśród producentów naczep to jedyne takie centrum badawcze w Polsce i drugie w Europie. Ośrodek jako biuro inżynieryjno-naukowe będzie zajmował się w pierwszej kolejności weryfikacją przyjętych rozwiązań w obecnej gamie produktów, a następnie będzie wspierał tworzenie innowacyjnych rozwiązań technologicznych nowych przyczep i naczep projektowych w grupie Wielton.
  9. WYDARZENIE – Sachs Roadshow 2016
    1. Moc wiedzy i siła praktyki
      Kompleksowa wiedza techniczna i praktyczne zadania oraz prezentacja nowego konceptu warsztatów partnerskich ZF Services [pro]Tech, czyli osiem dni, podczas których zostanie przeszkolonych ponad 800 osób. ZF Services rusza z czwartą edycją akcji Sachs Roadshow 2016. Pod hasłem „Poczuj moc wiedzy i siłę praktyki” eksperci ZF Services przekażą specjalistyczną wiedzę, praktyczne umiejętności oraz zapewnią wyjątkowe wyścigowe emocje pracownikom branży warsztatowej. W programie spotkań znajdzie się również prezentacja nowego konceptu warsztatów partnerskich ZF Services [pro]Tech, który zadebiutuje w Polsce w drugiej połowie roku.
  10. WYDARZENIE – Olimpiada Techniczna DAF
    1. Paweł Parzer broni tytuł
      Zastanawiacie się, gdzie można spotkać najlepszego mechanika w Polsce? Jeden z nich pracuje w Mogilianach i świetnie zna się na DAF-ach! Na początku lutego w Kopalni Soli Wieliczka odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród finalistom III Olimpiady Technicznej DAF. Najlepszym Mechanikiem DAF 2016 roku został po raz drugi
      z rzędu Paweł Parzer z firmy Wanicki, autoryzowanego dilera DAF w Mogilanach.
  11. WYDARZENIE – Złote Medale TTM
    1. 22 hity
      Złoty Medal MTP to jedna z najbardziej rozpoznawalnych nagród na polskim rynku, która jest przyznawana przez ekspertów innowacyjnym produktom, odpowiadającym szeregu kryterium, wytworzonym w oparciu o najwyższej klasy technologie.
  12. DOSTAWCZE – Test
    1. Na protektorze
      Nowy Caddy Alltrack przekonuje, że samochód dostawczy może być crossoverem, nie tracąc ani grama z walorów praktycznych, a nawet nieco zyskując. Nowa wersja produkowanego w Polsce dostawczego Volkswagena jest spadkobiercą odmiany Cross. Alltrack to pakiet wyposażenia, który podnosi standard samochodu i wzbogaca go o wystrój charakterystyczny dla samochodów terenowych. Dzięki niemu auto służące z założenia do pracy, zyskuje całkiem nowy wymiar.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!