#ad
Truck & Van – 2015/5

Truck & Van – 2015/5

Spis treści wydania

  1. WYDARZENIE – YETD 2015
    1. Bez potknięcia
      Krew, pot i łzy. Wprawdzie prawdziwi mężczyźni nie płaczą, ale gdyby mogli, to by pewnie nie omieszkali. Young European Truck Driver, jak każdy konkurs, wymaga umiejętności, zimnej krwi i szczęścia. Pod koniec kwietnia w Södertälje w Szwecji spotkało się 26 kierowców z Europy, by zawalczyć o tytuł najlepszego i nową Scanię R Streamline wartą 100 tys. euro.
  2. WYDARZENIE – Optifuel Challenge
    1. Do zdobycia Renault T 460 na rok!
      Rozpoczęła się już siódma edycja konkursu Optifuel Challenge organizowanego przez Renault Trucks w Polsce. Kierowcy staną do rywalizacji z trenerami ekonomicznej jazdy. Konkurs jazdy ekonomicznej będzie prowadzony z wykorzystaniem obciążonego 22 tonami ładunku zestawu drogowego: Renault T 460 (silnik DTI11 o mocy 460 KM i momencie obrotowym 2200 Nm) wyposażonego w systemy Optifleet oraz Optifuel Infomax. Renault Trucks T 460 jest wyposażony w najnowsze i najbardziej zaawansowane rozwiązania pozwalające zmniejszyć zużycie paliwa, ale to od kierowcy zależy, jak dobrze je wykorzysta.
  3. WYDARZENIE – Promocja sprzedażowa
    1. Rok z Inter Cars
      2,5 mln nagród rzeczowych, 10 nagród o wartości 25 tys. zł, w tym gwarantowana pula dla klientów dokonujących zakupów, oraz promocja, w której wystarczy wykazać się lojalnością i śledzić komunikaty na stronie dystrybutora, aby zdobyć upominki dla warsztatu i jego klientów. Brzmi dobrze? A to dopiero początek!
  4. WYDARZENIE – MAN Trucknology Days
    1. 3 dni dla zawodowców
      240 pojazdów MAN i 8000 zwiedzających. Podczas MAN Trucknology Days 2015 można było podziwiać najnowsze pojazdy niemieckiego producenta i ciekawe zabudowy europejskich wytwórców, w tym również z Polski.
  5. WYDARZENIE – Rynek
    1. Made in Poland
      W 2019 roku Wielton chce produkować ponad 10 000 pojazdów rocznie. Taki wzrost firma wiąże z bardziej zdecydowanym wejściem na rynki Europy Zachodniej, szczególnie do Niemiec, krajów Beneluksu i Włoch.
  6. BUDOWLANE – Prezentacja
    1. Off-road na co dzień
      Podczas budowy dróg, dużych obiektów czy linii energetycznych ciężkie warunki terenowe to codzienność. W takich miejscach sprawdzają się jedynie najlepsze pojazdy budowlane, zdolne do poruszania niezależnie od podłoża i pogody. Podczas budowy dróg, dużych obiektów czy linii energetycznych ciężkie warunki terenowe to codzienność. W takich miejscach sprawdzają się jedynie najlepsze pojazdy budowlane, zdolne do poruszania niezależnie od podłoża i pogody.
    2. Innovation in Construction
      28 kwietnia rozpoczął się cykl prezentacji samochodów ciężarowych Volvo do zastosowań budowlanych. Głównym bohaterem tych spotkań ma być potrójna oś zespolona Tridem.
    3. Ruch na budowie
      Scania pilnie obserwuje rynek i znalazła powody, aby znów zorganizować cykl prezentacji Scania Test Tour. Po czterech latach przerwy, było co oglądać. W drugiej połowie marca 12 ciężarówek odwiedziło 12 miejscowości, pokonując ogółem 2400 km. W ubiegłym roku Scania sprzedała najwięcej podwozi w Polsce. Oddała do rąk nabywców 542 sztuki i znacznie wyprzedziła drugiego w rankingu Mercedesa, który dostarczył ich 481. Trzeci był MAN z wynikiem 441 sztuk. Nie wszystkie te samochody należały do segmentu budowlanego, ale widoczne są w nim oznaki ożywienia.
    4. Wprost do celu
      Samochody budowlane Iveco mają te same zalety, co pojazdy długodystansowe tej marki. Jeśli skrót TCO nie jest wam obcy, z pewnością je docenicie. „T otal Cost of Ownership”, czyli całkowity koszt posiadania. W chwili obecnej ma dominujące znaczenie. Rynek się podzielił i wyspecjalizował, a to oznacza, że pewne pojazdy w określonych zastosowaniach opłacają się bardziej niż inne. Iveco ma bogatą i zróżnicowaną ofertę, której fundamentem jest Trakker, a uzupełnieniem w najcięższym segmencie są ciężarówki Astra.
    5. Gwiazda w piachu
      Pojechaliśmy do ośrodka off-roadowego w Horstwalde pod Berlinem, by „zakopać” nowego terenowego Unimoga. Nie udało się. Dwie linie pojazdów specjalnych – Unimog i Zetros są najlepszymi terenówkami wśród pojazdów użytkowych Mercedesa. Ten pierwszy występuje teraz jako U 4023 i U 5023, zastępując oferowane dotychczas U 4000 i 5000. Są bardziej przyjazne środowisku i wytrzymalsze, a przy tym równie dzielne w terenie jak każdy z prawie 400 tys. sprzedanych przez 69 lat istnienia Unimoga.
    6. Przemyślany wybór
      Nowe pojazdy budowlane Renault Trucks serii C i K wzmacniają swoją pozycję w Europie. Ci, którzy odebrali je w 2014 r., chwalą za: wytrzymałość, dużą ładowność, niskie zużycie paliwa oraz wyjątkowy komfort jazdy. Od rynkowej premiery nowych serii pojazdów budowlanych Renault Trucks C i K minęło półtora roku. To wystarczający czas na to, żeby wystawić świadectwo tym samochodom. Głosy płynące z europejskich firm przewozowych są bardzo pochlebne.
  7. BUDOWLANE – Test
    1. Nie ma lekko?
      To dobrze! DAF CF ze stalową wywrotką Meiller jest stworzony do przewozu agresywnych i ciężkich ładunków. Duża w tym zasługa naczepy. Skrzynia jest skomponowana z blach ze stali o wysokiej wytrzymałości. Boki są z 4-milimetrowej Hardox 450, a ściany przednia i tylna oraz podłoga z 5-milimetrowej. Jest to druga co do twardości, trudnościeralna stal z gamy Hardox.
  8. BUDOWLANE – Naczepy
    1. Pod dyktando
      Wyrafinowane konstrukcje i dopasowane do potrzeb użytkowników rozwiązania, bezpieczne, a zarazem ekonomiczne. Fliegl zgłasza gotowość do pracy. Warto wykorzystać długo oczekiwany ruch w budowlance. Jedną z propozycji niemieckiego producenta są niskopodwoziowe naczepy Lift master. Zostały skonstruowane specjalnie do transportu różnych rodzajów wózków widłowych, podnośników nożycowych i ładowarek teleskopowych zgodnie z życzeniem i według wytycznych klientów.
    2. Wywrotki na każdą okazję
      Innowacyjność w projektowaniu i konstrukcji, przemysłowe metody wytwarzania oraz własne stanowisko do badań wywrotek – to argumenty, którym trudno się oprzeć. Wysokie standardy jakościowe sprawiły, że pojazdy samowyładowcze Schmitz Cargobull można często spotkać przy pracy. W naczepach wywrotkach najważniejszą rolę odgrywa maksymalna ładowność, ponieważ każda przewieziona tona przynosi zyski i zwiększa efektywność transportu. W trudnych warunkach pracy na budowie, wywrotki S.KI Schmitza zapewniają maksymalną stabilność przy wywrocie ładunku.
  9. PRODUKT – Ogumienie
    1. Opony drogowo-terenowe o zwiększonej nośności
      Bridgestone poszerza swój asortyment o opony drogowo-terenowe o zwiększonej nośności (z oznaczeniem EVO). Nowa zaawansowana linia opon pozwoli operatorom flot działającym w branży budowlanej i górniczej na transport cięższych ładunków – bez uszczerbku dla właściwości użytkowych opon, trwałości i odporności na uszkodzenia.
  10. PRODUKT – Stacja paliw
    1. Na podwórku
      Mini stacje paliw są rozwiązaniem stosowanym w przedsiębiorstwach budowlanych, komunalnych, dystrybucyjnych, transportowych oraz innych, których pojazdy i maszyny łączy częsta potrzeba tankowania. Domowe zbiorniki paliwowe są odporne na zmienne temperatury, nie korodują i nie blakną. Urządzenia te można łatwo przestawiać zależnie od potrzeb, nie wymagają specjalnych wypoziomowanych fundamentów i można je stawiać na dowolnym utwardzonym podłożu
  11. PRODUKT – Naczepy
    1. Dwa w jednym
      Połączenie naczepy firany i naczepy chłodni z otwieranym bokiem w jednym pojeździe to nowość na rynku europejskim, ale wiele firm branży spedycji i logistyki już poszukuje tego typu rozwiązań. PTM, czyli Professional Trailers & Management z Łodzi, od kilku lat specjalizuje się w integrowaniu dedykowanych rozwiązań dla transportu tzw. ładunków wymagających, jak sypkie, paletyzowane lub luźne objętościowe. Teraz firma wprowadza ze swoim nowym partnerem – belgijskim producentem Moeyersons naczepę iSLIDE, czyli izolowany pojazd z czterema suwanymi drzwiami po każdej stronie.
  12. DOSTAWCZE – Prezentacja
    1. SIX
      Bardziej nowoczesny. To chyba najtrafniejsze określenie zmian, jakie towarzyszyły powstaniu szóstej generacji Volkswagena Transportera. Na pierwszy rzut oka niewiele się zmieniło. Żeby poczuć zapach nowości, trzeba zajrzeć do środka.
  13. DOSTAWCZE – Test
    1. Dacia ochrony pogranicza
      Jaki jest Dokker, każdy widzi, jaka Lodgy niby też. Tak do siebie podobne i tak różne jednocześnie. Kładziemy na szali oba modele, aby dowiedzieć się, który warto wybrać. Lodgy znalazła się w naszym miesięczniku awansem. Jest samochodem osobowym, nie użytkowym. Jednak cechy praktyczne zbliżają ją do jej dostawczego kuzyna Dokkera. Obydwa auta korzystają z tej samej płyty podłogowej, mają identyczny rozstaw osi i podobną gamę silników. Ceny też są zbliżone.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!