#ad
Truck & Van – 2014/5

Truck & Van – 2014/5

Spis treści wydania

  1. WYDARZENIE – Wielki Rajd
    1. Finisz
      Wielki Rajd dobiega końca. Za nami już dwa Oesy. Ostatni odbędzie się pod koniec maja. W tym roku organizowana przez Inter Cars impreza dla najlepszych klientów mocno driftuje.
  2. WYDARZENIE – Rynek
    1. Efekt doświadczeń
      20 pojazdów Renault Trucks T DTI 460 jeździ już w barwach Söllner Logistic Polska. Wybór właśnie tej marki nie był przypadkowy.
  3. WYDARZENIE – Intermasz 2014
    1. Plac budowy w Poznaniu
      W harmonogramie imprez branży budowlanej pojawiło się nowe wydarzenie targowe. Jak podkreślają organizatorzy, wystawcy mogą spodziewać się na MTP w Poznaniu ponad 20 tysięcy profesjonalistów.
  4. WYDARZENIE – YETD 2014
    1. Jesteś wszechstronny? Sprawdźmy!
      Na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat warunki pracy kierowcy znacznie się poprawiły. Elektroniczne systemy rozpanoszyły się w ciężarówkach, czyniąc ten zawód łatwiejszym. Jednak, żeby nowe technologie miały realny wpływ na komfort pracy, kierowcy muszą umieć się nimi posługiwać i uwierzyć w możliwości, które one dają. Dlatego ważne są szkolenia, które pozwalają zdobyć tę wiedzę i w sposób efektywny wykorzystać potencjał drzemiący w nowoczesnym pojeździe.
      Świetną okazją do sprawdzenia nowych pojazdów są konkursy organizowane dla kierowców. Podczas rywalizacji można na własnej skórze przetestować to, nad czym inżynierowie pracowali przez ostatnie lata i przekonać się, jak ważne są wiedza i umiejętności dla bezpieczeństwa, ekonomiki i komfortu jazdy.
  5. BUDOWLANE – Prezentacja
    1. Kłopotliwy poziom szósty
      Ekscytując się znikomą emisją spalin przewidzianą przez normę Euro 6, politycy zupełnie rozmijają się z konstruktorami i użytkownikami pojazdów specjalistycznych, w tym budowlanych. Przystosowanie ciężarówek do najostrzejszych jak do tej pory uregulowań wymaga zwiększenia masy i skomplikowania konstrukcji pojazdu i wiąże się również ze zwiększeniem zużycia paliwa. Tymczasem są to trzy bodaj najczulsze punkty użytkowników
    2. Żeby nie przepłacać
      W oczekiwaniu na kolejny boom w budownictwie, warto spokojnie pomyśleć o nowym sprzęcie. Potem będzie można szybko złożyć zamówienie, nim zrobią to inni i czas dostawy znacznie się wydłuży. Iveco ma do zaoferowania branży budowlanej doskonałe silniki, a przede wszystkim doświadczenie. Ciężarówki tej marki można spotkać od Syberii po Saharę. Najnowsze wersje czołowego modelu budowlanego, czyli Trakkera korzystają z rozwiązań wykorzystanych w wielokrotnie nagradzanym Stralisie Hi-Way. Jest to widoczne nie tylko w nowych silnikach zgodnych z normą Euro 6 wyłącznie dzięki selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), ale również w komforcie kabin.
  6. PRODUKT – Zabudowy
    1. Cięgle w biegu
      Wielton nigdy nie stanął w miejscu. Ciągle inwestuje. Energia, która towarzyszy zarządowi polskiego producenta naczep, jest zadziwiająca. Teraz firma będzie miała własne centrum badawczo-rozwojowe. Praca nad produktami trwa tutaj nieustająco. Rozmowy z klientami, ciągłe udoskonalenia, szyte na miarę produkty, to dzień powszedni. Nic nadzwyczajnego dla inżynierów zatrudnionych w Wieluniu. Wydawałoby się, że więcej się nie da. A jednak. Wielton planuje pełną parą pracować nad produktami, które będą jeszcze lżejsze i jeszcze bardziej wytrzymałe i co równie istotne tańsze w wytworzeniu. W osiągnięciu tego celu mają pomóc firmie ośrodki naukowe w kraju i za granicą, kooperanci i dostawcy komponentów, własne centrum badawczo-rozwojowe oraz środki unijne.
    2. Od początku wywrotki
      Kögel już w latach 30. dwudziestego wieku specjalizował się w produkcji wywrotek. Kögel w branży budowlanej może pochwalić się długimi tradycjami. Zabudowy wywrotki były i są od samego początku specjalnością firmy.
    3. Lekkie i lżejsze
      20 lat doświadczenia pozwala dobrze poznać rynek i jego potrzeby. Fliegl nie boi się innowacji. Sukcesywnie wprowadza do swoich pojazdów rozwiązania, które czynią biznes transportowy łatwiejszym. Również w „budowlance”.
    4. Generator zysków
      Innowacyjność w projektowaniu i konstrukcji, własne stanowisko do badań wywrotek oraz centrum walidacji. W ciągu kilku ostatnich lat Schmitz Cargobull stał się jednym z największych producentów naczep wywrotek w Europie.
  7. PRODUKT – Stal
    1. Wypracowane rozwiązania
      Huta SSAB konsekwentnie rozwija i udoskonala proces produkcji stali wysokowytrzymałych. Jest to możliwe m.in. dzięki współpracy zarówno z instytucjami naukowymi, jak i z przemysłem. Zaangażowanie huty we wszelkie aspekty techniczne związane z wykorzystywaniem swoich produktów, owocuje bogatym doświadczeniem, którym SSAB chętnie dzieli się ze swoimi klientami.
  8. PRODUKT – Własna stacja
    1. Paliwo zawsze od ręki
      Inwestycja we własną stację paliw to spory wydatek. Ale zyski, które można z niej czerpać, szybko wynagrodzą poniesione nakłady. Firmy transportowe, budowlane, gospodarstwa rolne, leśne, spółdzielnie mleczarskie, działy logistyki zakładów produkcyjnych czy magazyny – wszystkie je łączy potrzeba tankowania posiadanych pojazdów mechanicznych. Szybki i stały dostęp do paliwa jest podstawą ich funkcjonowania.
    2. Komfortowe tankowanie
      17 lat doświadczenia i ponad 4000 sprzedanych zbiorników do oleju napędowego oraz AdBlue. Takim dorobkiem może pochwalić się firma Handlowo-Usługowa MiM Mariusz Mańkowski.
  9. PRODUKT – Ogumienie
    Przegląd opon budowlanych

    1. Użytkować zgodnie z przeznaczeniem
      Jak dobrać opony budowlane, żeby spełniały swoje zadanie i jak o nie zadbać, żeby jak najdłużej posłużyły, mówi Marek Drewniak, dyrektor sprzedaży Opon Ciężarowych Bridgestone Sales Polska.
  10. PRODUKT – Naczepy
    1. Z aptekarską precyzją
      Ulubiony przykład przewoźników zajmujących się lekami: zepsute jabłko od zdrowego łatwo odróżnić. Źle przechowywana czy przeterminowana tabletka może wyglądać identycznie jak dobra. Krone pomaga sprostać surowym warunkom przewozu farmaceutyków.
    2. Zalecane kombinowanie
      Faymonville jest producentem specjalistycznych naczep, ale przekroczywszy próg fabryki, nie można oprzeć się wrażeniu, że to wypełnione skupieniem laboratorium wynalazców. Naczepa CombiMAX jest ich najnowszym pomysłem.
  11. SPECJLANE – Adaptacja
    1. Codzienne wyjątki
      Ciężarówka na indywidualne zamówienie? Owszem. W alzackim miasteczku Molsheim powstają specjalistyczne wozy dosłownie „szyte na miarę”. Inżynierów z Mercedes-Benz Custom Tailored Trucks trudno czymś zaskoczyć. Ciągnik do ciężkiego transportu, podwójne kabiny dla wozów strażackich, specjalny Low-Liner do przewozu samochodów z podnoszoną osią pchaną i niewielkim ogumieniem, czteroosiowy pojazd z trzema tylnymi osiami zespolonymi czy nawet pięcio- lub sześcioosiowe podwozia pod ciężkie pompy do betonu – to codzienność zakładów adaptacji samochodów ciężarowych w Molsheim.
  12. SPECJLANE – Prezentacja
    1. Na podbój rynku
      Tegoroczne MAN Trucknology Days odwiedziło ok. 4500 gości. Każdy mógł znaleźć dla siebie coś interesującego. Zaprezentowano aż 170 pojazdów. W czasie dwudniowej imprezy zorganizowanej pod hasłem „Meet the world of effi ciency” można było zapoznać się z najnowszymi pojazdami MAN, również w praktyce podczas krótkich jazd testowych, oraz usługami oferowanymi przy zakupie samochodu ciężarowego (MAN Solutions).
  13. DOSTAWCZE – Prezentacja
    1. Milion kilometrów? To niewiele…
      Waldemar Śliwiński nie jest typowym kierowcą, który rocznie pokonuje 15 tys. km. Samochody w jego firmie transportowej takie dystanse pokonują w… dwa tygodnie! Nic więc dziwnego, że po kilku latach mają ogromne przebiegi. Jeden z wciąż używanych przez firmę ŚliwaBus Opli Vivaro ma ponad milion kilometrów na liczniku. I wcale nie jest rekordzistą!
    2. Same plusy
      Pięć generacji w ciągu 33 lat i ponad 2,6 mln sprzedanych egzemplarzy na całym świecie. To dorobek Fiata Ducato, którego kolejna premiera właśnie ma miejsce. Ducato kontynuuje „wzornictwo połączone z funkcjonalnością”. Nowości to dwa różne kolory kraty chłodnicy, dolna część zderzaka, nowe obręcze kół 16”, nowe reflektory ze światłami w technologii LED oraz zderzak przedni, 3-częściowy – dzięki czemu jego naprawa będzie mniej kosztowna.
  14. DOSTAWCZE – Test
    1. Do tańca i do różańca
      Nowy Ford Turneo Custom wykona w firmie niejedno zadanie. Kiedy trzeba, przewiezie w wygodnych warunkach dziewięć osób, innym razem zabierze kilkaset kilogramów całkiem sporego ładunku. Do tego nie zanudzi ani nie zamęczy kierowcy. Segment tzw. jednotonówek od dłuższego czasu wykazywał pewne skostnienie. Niemieccy, włoscy i francuscy producenci co prawda wprowadzali „facelifty” modeli, ale prawdziwej rewolucji nie było od dawna. Do czasu, jak o tym segmencie przypomniał sobie Ford, wprowadzając Transita Custom i jego osobową wersję – Turneo Custom.

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TRUCK Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!